Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Fundamentals of Marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamentals of Marketing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | none |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining knowledge about marketing principles and tools |
C-2 | Gaining knowledge on how to effectively use marketing tools in business operations |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | The advantages and disadvantages of marketing | 2 |
T-A-2 | Marketing environment | 3 |
T-A-3 | Market segmentation | 2 |
T-A-4 | Marketing research - outline | 2 |
T-A-5 | Product - fortification | 3 |
T-A-6 | Price as a marketing tool | 2 |
T-A-7 | General distribution characteristics | 2 |
T-A-8 | Selected promotion tools - advertising and public relations | 4 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The essence and importance of marketing | 1 |
T-W-2 | Principles and kinds of marketing | 1 |
T-W-3 | Market segmentation | 1 |
T-W-4 | Product - concept, types, life cycle | 1 |
T-W-5 | General characteristics of promotion | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | participation in classes | 20 |
A-A-2 | preparation for colloquium | 2 |
A-A-3 | Consultation | 6 |
A-A-4 | Colloquium | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in classes | 5 |
A-W-2 | preparation for exam | 10 |
A-W-3 | Preparation of individual work - SWOT analysis | 8 |
A-W-4 | Group work preparation - product | 5 |
A-W-5 | Consultation | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Problem lecture |
M-2 | Case study |
M-3 | Groups work |
M-4 | Didactic discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Preparing an individual project during classes |
S-2 | Ocena formująca: Written work - group and presentation during classes |
S-3 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E5_W01 should define marketing | E_1A_W15 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-4 | S-1, S-3 |
E_1A_E5_W02 should enumarate elements of marketing mix, as well as marketing environment of business | E_1A_W15 | — | C-1 | T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E5_U01 should prepare a market segmentation plan | E_1A_U18 | — | C-2 | T-W-2, T-A-3 | M-1, M-3 | S-2 |
E_1A_E5_U02 should perceive marketing tools as a source of potential company successes | E_1A_U04, E_1A_U08 | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E5_K01 should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the change | E_1A_K02, E_1A_K05 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_E5_K02 should understand the role of well-organized marketing in business | E_1A_K02, E_1A_K04 | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E5_W01 should define marketing | 2,0 | |
3,0 | should define marketing by providing basic elements of definition | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_E5_W02 should enumarate elements of marketing mix, as well as marketing environment of business | 2,0 | |
3,0 | the student enumarate elements in the 4P classic concept | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E5_U01 should prepare a market segmentation plan | 2,0 | |
3,0 | student is able to identify potential target groups of activities | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_E5_U02 should perceive marketing tools as a source of potential company successes | 2,0 | |
3,0 | student should explain the essence of innovation in product implementation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E5_K01 should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the change | 2,0 | |
3,0 | should be aware of the need to observe the surrounding and learn from the changes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_E5_K02 should understand the role of well-organized marketing in business | 2,0 | |
3,0 | should understand the role of well-organized marketing in business | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ph. Kotler, Gary Armstrong, Lloyd C. Harris, Hongwei He, Principles of Marketing (European edition), Pearson Education, 2019, 8, ISBN-13: 978-1292269566
- Jennifer Rowley, Information Marketing, Taylor & Francis Group, 2006, access through the main library - https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=429835&query=marketing
Literatura dodatkowa
- Evans, Dave; Bratton, Susan, Social Media Marketing : An Hour a Day, John Wiley & Sons, Incorporated, London, 2008, ISBN - 9780470344026