Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Marketing usług:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing usług | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>, Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student ma dowidzieć jak wykorzystywać marketing relacji w działalności usługowej |
C-2 | Student ma wiedzieć jak skutecznie komunikować się z rynkiem w działalności usługowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ewolucja marketingu | 2 |
T-A-2 | Specyfika marketingu relacji | 2 |
T-A-3 | Marketing w sferze usług komercyjnych i niekomercyjnych – charakterystyka. | 2 |
T-A-4 | Anatomia produktu usługowego. | 3 |
T-A-5 | Planowanie strategii komunikacji firmy usługowej. | 2 |
T-A-6 | Efektywność i skuteczność marketingu. | 3 |
T-A-7 | Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu. | 2 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-A-2 | Przygotowanie studium przypadku | 2 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-A-4 | Konsultacje | 3 |
A-A-5 | Zaliczenie | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy z użyciem komputera |
M-2 | metody eksponujące (film) |
M-3 | Ćwiczenia praktyczne – studia przypadków |
M-4 | Praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: studium przypdku |
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O26_W01 Wiedza z zakresu więzi między sprzedawcą a klientem | E_2A_W04 | — | C-2 | T-A-2, T-A-1 | M-1, M-3 | S-1 |
E_2A_O26_W02 Wiedza z zakresu norm moralnych i etycznych stosowanych w biznesie | E_2A_W09 | — | C-2 | T-A-5, T-A-6 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O26_U01 Umiejętność analizowania zjawisk społecznych w zakresie zmian oczekiwań klientów | E_2A_U12 | — | C-1 | T-A-3, T-A-7 | M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O26_K01 Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego | E_2A_K04 | — | C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O26_W01 Wiedza z zakresu więzi między sprzedawcą a klientem | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | Student potrafi określić rodzaje więzi zawiązywanych między sprzedawcą a klientem | |
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_O26_W02 Wiedza z zakresu norm moralnych i etycznych stosowanych w biznesie | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student zna i wykorzystuje normy moralne i etyczne stosowane w biznesie | |
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O26_U01 Umiejętność analizowania zjawisk społecznych w zakresie zmian oczekiwań klientów | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | Potrafi analizować zmianę potrzeb klientów | |
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O26_K01 Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | Student opracowuje projekt kampanii promocyjnej przy niewielkiej pomocy nauczyciela | |
4,5 | ||
5,0 | Student potrafi opracować projekt kampanii promocyjnej przedsiębiorstwa usługowego |
Literatura podstawowa
- Wereda W., Zarządzanie relacjami z klientem a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin, Warszawa, 2009
- Aleksander Panasiuk, Grażyna Rosa, Stanisław Flejterski, Józef Perenc, Współczesna ekonomika usług, PWN, Warszawa, 2008, dostęp: libra.ibuk.pl