Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Rynek usług turystycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rynek usług turystycznych | ||
Specjalność | Gospodarka turystyczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien mieć opanowane treści kształcenia z zakresu mikro i makroekonomii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapozananie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania bazy noclegowej i gastronomicznej sektora turystyki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Badanie rynku turystycznego. | 4 |
T-K-2 | Dochody ludności jako czynnik rozwoju turystyki. | 3 |
T-K-3 | Demografia a popyt na usługi turystyczne. Strategie cen produktów rynku turystyki. | 4 |
T-K-4 | Rynkowa wycena ofert turystycznych. | 3 |
T-K-5 | Polska krajem recepcyjnym czy emisyjnym. Statystyka turystyki krajowej i zagranicznej. | 3 |
T-K-6 | Konsumpcja usług turystycznych w Polsce i innych krajach UE. | 3 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i funkcje usług turystycznych. | 3 |
T-W-2 | Charakterystyka wybranych usług turystycznych. Segmentacja rynku usług turystycznych. | 3 |
T-W-3 | Organizacje i instytucje działające na rzecz turystyki. System informacji turystycznej. | 3 |
T-W-4 | Prawne aspekty działalności turystycznej. | 2 |
T-W-5 | Konkurencja na rynku usług turystycznych. | 2 |
T-W-6 | Sektor turystyki w gospodarce narodowej. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udzial w konwersatoriach | 20 |
A-K-2 | Przygotowanie do konwersatoriow | 8 |
A-K-3 | Studiowanie wskazanej literatury | 5 |
A-K-4 | Udzial w konsultacjach | 5 |
A-K-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-K-6 | Zaliczenie | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do wykładów | 4 |
A-W-3 | Studiowanie wskazanej literatury | 2 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-5 | Zaliczenie | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami multimedialnymi |
M-2 | Przygotowanie folderów promujących usługi turystyczne w wybranych gminach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium w formie pisemnej (30 minut) |
S-2 | Ocena formująca: Ocena folderu przygotowanego przez każdego studenta |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/1_W01 Uzyskał wiedzę o instytucjach działających na rzecz turystyki i poznał rynek usług turystycznych w regionach polskich. | E_2A_W02, E_2A_W11 | — | C-1 | T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-K-6, T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-1, T-K-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/1_U01 Posiada umiejętność samodzielnego przygotowania folderu promocyjnego na usługi turystyczne w gminie oraz posiada umiejętność rozróżniania usług w obiektach hotelarskich, sanatoryjnych, uzdrowiskowych, turystyki komerycjnej i agroturystyki. | E_2A_U01, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U13, E_2A_U16 | — | C-1 | T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-K-6, T-K-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D4/1_K01 Potrafi zorganizować wyjazd turystyczny i wycenić ofertę turystyczną. Posiada umiejętności doboru oferty usług turystycznych. | E_2A_K05, E_2A_K03, E_2A_K08, E_2A_K09 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-K-4, T-K-5, T-K-1, T-K-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/1_W01 Uzyskał wiedzę o instytucjach działających na rzecz turystyki i poznał rynek usług turystycznych w regionach polskich. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu rynku turystycznego |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku | |
4,5 | - - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności | |
5,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/1_U01 Posiada umiejętność samodzielnego przygotowania folderu promocyjnego na usługi turystyczne w gminie oraz posiada umiejętność rozróżniania usług w obiektach hotelarskich, sanatoryjnych, uzdrowiskowych, turystyki komerycjnej i agroturystyki. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu promocji i reklamy |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku | |
4,5 | - - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności | |
5,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D4/1_K01 Potrafi zorganizować wyjazd turystyczny i wycenić ofertę turystyczną. Posiada umiejętności doboru oferty usług turystycznych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu organizacji imprezy turystystycznej |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. | |
4,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku | |
4,5 | - - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności | |
5,0 | - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne |
Literatura podstawowa
- Lewicki Wojciech Stankiewicz Boguslaw, Podstawy turystyki rekreacji i hotelarstwa, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 2020, 1, ISBN: 978-83-7365-546-1
- Czerwiński, Janusz, Podstawy Turystyki, CeDeWu, Warszawa, 2015, Wyd 3, ISBN: 978-83-7556-746-5
- Panasiuk, Aleksander, Rynek turystyczny, Difin, Warszawa, 2014, 1, ISBN 978-83-7930-169-0
Literatura dodatkowa
- Aleksander Panasiuk, Ekonomika turystyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008, 1, ISBN:978-83-01-14722-8 dostep:https://libra.ibuk.pl/reader/ekonomika-turystyki-andrzej-panasiuk-613
- Cymańska-Garbowska Barbara, Wlaźlak Barbara, Podstawy turystyki : podręcznik do nauki zawodu technik obsługi turystycznej na poziomie technikum i szkoły policealnej, Wydawnictwo REA, Warszawa, 2011, 1, ISBN: 978-83-7544-126-0