Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Logistyka turystyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka turystyczna
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna o funkcjonowaniu rynku, przedsiębiorstwie jako podmiocie rynku oraz z zakresy organizacji i zarządzania. Podstawowa wiedza z zakresu logistyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.3
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.3
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.3
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.4
T-W-5Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
A-W-4Udział w konsultacjach5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/4_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W13C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/4_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
E_2A_U04, E_2A_U09C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-3, M-2S-2, S-1
E_2A_D4/4_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
E_2A_U01, E_2A_U15, E_2A_U18C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-3, M-2S-2, S-1
E_2A_D4/4_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
E_2A_U04, E_2A_U07C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-3, M-2S-2, S-1
E_2A_D4/4_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
E_2A_U08C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/4_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy
E_2A_K03C-1, C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-3, M-2S-2, S-1
E_2A_D4/4_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
E_2A_K01, E_2A_K08C-1, C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-3, M-2S-2, S-1
E_2A_D4/4_K03
Potrafi pracować zespołowo.
E_2A_K01C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/4_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/4_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
E_2A_D4/4_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
2,0
3,0zdobywa wiedzę w stopniu dostatecznym przy wykorzystaniu literatury tematu;
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym analizować studia przypadków
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
2,0
3,0rozumie, w stopniu dostatecznym, instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/4_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym uznać własne ograniczenia wiedzy i uznać konieczność dalszego kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym dokoać przegladu literatury tematu
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_K03
Potrafi pracować zespołowo.
2,0
3,0Student potrafi działać w zespole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chaberek M., Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego., Wydaw. Uniw. Gdańskiego, Gdańsk, 2002
  2. Chudoba T., Teoria i metodyka turystyki., Wydawnictwo Difin, Warszawa, 2008
  3. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Gajewska M., Logistyczne ujęcie zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym., "LogForum", nr 2, vol. 5, issue 3, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.3
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.3
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.3
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.4
T-W-5Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
A-W-4Udział w konsultacjach5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_W01Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_U01Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_U02Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U15Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zdobywa wiedzę w stopniu dostatecznym przy wykorzystaniu literatury tematu;
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_U03Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym analizować studia przypadków
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_U04Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie, w stopniu dostatecznym, instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym uznać własne ograniczenia wiedzy i uznać konieczność dalszego kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym dokoać przegladu literatury tematu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/4_K03Potrafi pracować zespołowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi działać w zespole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0