Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Metody badań rynkowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody badań rynkowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien mieć opanowane treści kształcenia z zakresu mikro i makroekonomii, marketingu, negocjacji, prawa a także być komunikatywnym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi badań rynkowych. |
C-2 | Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat prowadzonych badań rynkowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Omówienie badań społecznych i rynkowych Dostępne źródła danych (pierwotnych i wtórnych). | 1 |
T-A-2 | Omówienie Metod gromadzenia danych wtórnych. Rodzaje i źródła danych wtórnych. Jakość i czynniki wiarygodności danych wtórnych. | 2 |
T-A-3 | Omówienie metod badań dokumentów. Analiza treści. | 1 |
T-A-4 | Omówienie metod gromadzenia danych rynkowych: wywiad, wywiad kwestionariuszowy, ankieta, wywiad swobodny, wywiad biograficzny. Konstrukcja kwestionariusza badawczego. Zasady układania pytań i interpretacja danych. | 2 |
T-A-5 | Omówienie metod ilościowych i jakościowych. Pomiar satysfakcji konsumenta. Metody pomiaru lojalności klientów. | 2 |
T-A-6 | Omówienie najczęściej stosowanych metody badań rynkowych. Skuteczność wybranego rodzaju badań. | 2 |
T-A-7 | Realizacja samodzielnej prezentacji i sprawdzian zaliczeniowy | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Przegląd literatury obowiązującej i uzupełniającej. | 9 |
A-A-3 | Przygotowanie samodzielnej prezentacji | 12 |
A-A-4 | Konsultacje z prowadzącym. | 8 |
A-A-5 | Przygotowanie kwestionariusza ankiety do przeprowadzenia badań pilotażowych. Opracowanie pytań otwartych i zamkniętych. | 8 |
A-A-6 | Przygotowanie do sprawdzianu zaliczeniowego | 6 |
A-A-7 | Sprawdzian zaliczeniowy | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Prezentacja multimedialna z przykładami prowadzonych badań rynkowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Materiał z zajęć zaliczany na podstawie samodzielnej prezentacji wykonanej na podstawie zebranych informacji (prezentacja projektu na zajęciach) i sprawdzianu zaliczeniowego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_W01 Ma podstawową wiedzę o cechach wiedzy naukowej | E_1A_W01, E_1A_W05 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
E_1A_O2_W02 Ma podstawową wiedzę o metodach gromadzenia informacji | E_1A_W06, E_1A_W13, E_1A_W14, E_1A_W15 | — | C-2 | T-A-4, T-A-6, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_U01 Potrafi zidentyfikować cechy wiedzy naukowej. Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań. | E_1A_U01, E_1A_U07, E_1A_U18, E_1A_U20, E_1A_U21 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_K01 Student potrafi zorganizować przeprowadzenie badań zarówno audytoryjnych, jak i bezpośrednich. | E_1A_K03, E_1A_K05, E_1A_K07, E_1A_K08, E_1A_K09 | — | C-2, C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-7 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_W01 Ma podstawową wiedzę o cechach wiedzy naukowej | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu badań rynkowych |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę na temat badań rynkowych. Wie co to są badania rynkowe i społeczne | |
3,5 | Student posiada cząstkową wiedzę na temat badań istoty badań rynkowych oraz zna definicje | |
4,0 | Student posiada wiedzę an temat istoty zjawisk i procesów z zakresu analizy rynku | |
4,5 | Student posiada szeroką wiedzę na temat istoty zjawisk procesów zakresu analizy rynku | |
5,0 | Student posiada bardzo szeroką wiedzę z zakresu istoty z zakresu procesów analizy rynku i bardzo dobrze definuje pojęcia w tym zakresie | |
E_1A_O2_W02 Ma podstawową wiedzę o metodach gromadzenia informacji | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu gromadzenia informacji |
3,0 | Student posiada ma podstawową wiedzę zakresu gromadzenia informacji. | |
3,5 | Student posiada cząstkową wiedzę na temat gormadzenia informacji | |
4,0 | Student posiada wiedzę na temat gromadzenia informacji | |
4,5 | Student posiada szeroką wiedzę na temat istoty gromadzenia informacji | |
5,0 | Student posiada bardzo szeroką wiedzę na temat istoty gromadzenia informacji i bardzo dobrze definuje pojęcia w tym zakresie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_U01 Potrafi zidentyfikować cechy wiedzy naukowej. Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań. | 2,0 | Student nie opanował wiedzy na temat istoty gromadzenia materiału |
3,0 | Student w zakresie podstawowym opanował istotę gromadzenia materiału | |
3,5 | Student posiada czątkową wiedzę na temat istoty gromadzenia materiału i definicji w tym zakresie | |
4,0 | Student posiada wiedzę na temat istoty gromadzenia informacji i definicji | |
4,5 | Student posiada szeroką wiedzę na temat istoty gromadzenia informacji i definicji | |
5,0 | Student posiada bardzo wiedzę na temat istoty gromadzenia informacji oraz szeroką wiedzę w zakresie definicji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_K01 Student potrafi zorganizować przeprowadzenie badań zarówno audytoryjnych, jak i bezpośrednich. | 2,0 | Student nie opanował podstawego materiału programowego i nie zna praktycznego zastosowania |
3,0 | Student w zakresie podstawowym opanował materiał programowy i zna po cześci praktyczne zastosowanie | |
3,5 | Student w zakresie podstawowym opanował materiał programowy i praktyczne zastosowanie | |
4,0 | Student w zakresie przeciętnym opanował materiał programowy i praktyczne zastosowanie | |
4,5 | Student w zakresie ponadprzeciętnym opanował materiał programowy i praktyczenie zastosowanie | |
5,0 | Student w zakresie bardzo dobrym opanował zarówno materiał programowy jaki praktyczne zastosowanie |
Literatura podstawowa
- Milic-Czerniak Róża, Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, Difin, Warszawa, 2019
- Pfaff D., Badania rynku, Wyd. BCedu, Warszawa, 2010