Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane
Specjalność Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym2
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora1
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-10Katastrofa budowlana1
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza dokumentacji5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4Zaliczenie2
A-W-5Konsultacje2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-3Dyskusja
M-4Prezentacje i prace studentów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/3_W01
Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W06, E_1A_W10C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
E_1A_D10/3_U02
Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/3_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
E_1A_K04, E_1A_K05, E_1A_K03C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/3_W01
Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z prawem budowlanym
3,0Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dostateczny
4,0Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dobrym
4,5Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dobry
5,0Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/3_U02
Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi zastosować podstawowej wiedzy teoretycznej i pozyskać danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/3_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Wierzbowski M., Plucińska-Filipowicz A., Prawo budowlane. Komentarz, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2021
  2. Legat A., Prawo budowlane: najważniejsze zagadnienia z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 19 września 2020 r., ODDK, Gdańsk, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, tekst jednolity z 2021 r.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym2
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora1
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-10Katastrofa budowlana1
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza dokumentacji5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-4Zaliczenie2
A-W-5Konsultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/3_W01Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-3Dyskusja
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/3_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-3Dyskusja
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z prawem budowlanym
3,0Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dostateczny
4,0Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dobrym
4,5Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dobry
5,0Potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych związanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/3_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować podstawowej wiedzy teoretycznej i pozyskać danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D10/3_K01Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
Metody nauczaniaM-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-3Dyskusja
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu bardzo dobrym