Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Konkurencyjność na rynkach międzynarodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konkurencyjność na rynkach międzynarodowych
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro i mikroekonomii.
W-2Opanowanie podstaw zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu teorii międzynarodowej konkurencyjności krajów oraz sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności, oceny pozycji konkurencyjnej i zdolności konkurencyjnej państw.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności.2
T-A-2Globalizacja gospodarcza i regionalizacja a natura konkurencji.2
T-A-3Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów.2
T-A-4Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki.2
T-A-5Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych.2
T-A-6Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii: wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych.4
T-A-7Typologia koncepcji konkurencyjności.2
T-A-8Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw.4
T-A-9Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm.2
T-A-10Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów.2
T-A-11Metody oceny konkurencyjności kraju.4
T-A-12Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu.53
A-A-3Zaliczenie2
A-A-4Konsultacje5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wprowadzenie teoretyczne.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/5_W01
Student posiada wiedzę na temat teorii konkurencyjności krajów.
E_1A_W03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-12, T-A-11M-3, M-4, M-2, M-1S-1
E_1A_D6/5_W02
Student zna sposoby diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
E_1A_W03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-12, T-A-11M-3, M-4, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/5_U01
Student potrafi diagnozować źródła konkurencyjności krajów.
E_1A_U21, E_1A_U02C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-12, T-A-11M-3, M-4, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/5_K01
Student potrafi ocenić pozycję konkurencyjną poszczególnych krajów.
E_1A_K06C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-12, T-A-11M-3, M-4, M-2, M-1S-1
E_1A_D6/5_K02
Student umie ocenić zdolnośc konkurencyjną poszczególnych krajów.
E_1A_K04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-12, T-A-11M-3, M-4, M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/5_W01
Student posiada wiedzę na temat teorii konkurencyjności krajów.
2,0Student opanował poniżej 60% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
3,0Student opanował od 60 do 69% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
3,5Student opanował od 70 do 79% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
4,0Student opanował od 80 do 89% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
4,5Student opanował od 90 do 95% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
5,0Student opanował od 96 do 100% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
E_1A_D6/5_W02
Student zna sposoby diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
2,0Student zna poniżej 60% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
3,0Student zna od 60 do 69% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
3,5Student zna od 70 do 79% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
4,0Student zna od 80 do 89% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
4,5Student zna od 90 do 95% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
5,0Student zna od 96 do 100% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/5_U01
Student potrafi diagnozować źródła konkurencyjności krajów.
2,0Student zna i umie zastosować poniżej 60% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
3,0Student zna i umie zastosować od 60 do 69% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
3,5Student zna i umie zastosować od 70 do 79% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
4,0Student zna i umie zastosować od 80 do 89% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
4,5Student zna i umie zastosować od 90 do 95% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
5,0Student zna i umie zastosować od 96 do 100% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/5_K01
Student potrafi ocenić pozycję konkurencyjną poszczególnych krajów.
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
3,5Student posiada od 70 so 79% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
E_1A_D6/5_K02
Student umie ocenić zdolnośc konkurencyjną poszczególnych krajów.
2,0Student zna poniżej 60% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
3,0Student zna od 60 do 69% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
3,5Student zna od 70 do 79% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
4,0Student zna od 80 do 89% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
4,5Student zna od 90 do 95% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
5,0Student zna od 96 do 100% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.

Literatura podstawowa

  1. Chyba, Zbigniew., Przedsiębiorczość technologiczna w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorst, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2021
  2. Cheba, Katarzyna., Zrównoważona międzynarodowa konkurencyjność krajów Unii Europejskiej. Studium teoretyczno-empiryczne, LinkUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu., Wrocław, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Sztorc, Małgorzata., Strategie konkurowania międzynarodowych korporacji hotelowych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2020
  2. Ambroziak, Łukasz., Konkurencyjność polskich producentów żywności i jej determinanty., Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2018

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności.2
T-A-2Globalizacja gospodarcza i regionalizacja a natura konkurencji.2
T-A-3Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów.2
T-A-4Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki.2
T-A-5Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych.2
T-A-6Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii: wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych.4
T-A-7Typologia koncepcji konkurencyjności.2
T-A-8Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw.4
T-A-9Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm.2
T-A-10Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów.2
T-A-11Metody oceny konkurencyjności kraju.4
T-A-12Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia przedmiotu.53
A-A-3Zaliczenie2
A-A-4Konsultacje5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/5_W01Student posiada wiedzę na temat teorii konkurencyjności krajów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu teorii międzynarodowej konkurencyjności krajów oraz sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności, oceny pozycji konkurencyjnej i zdolności konkurencyjnej państw.
Treści programoweT-A-1Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności.
T-A-2Globalizacja gospodarcza i regionalizacja a natura konkurencji.
T-A-3Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów.
T-A-4Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki.
T-A-5Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych.
T-A-6Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii: wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych.
T-A-7Typologia koncepcji konkurencyjności.
T-A-8Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw.
T-A-9Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm.
T-A-10Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów.
T-A-12Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów.
T-A-11Metody oceny konkurencyjności kraju.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-2Prezentacje multimedialne
M-1Wprowadzenie teoretyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student opanował poniżej 60% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
3,0Student opanował od 60 do 69% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
3,5Student opanował od 70 do 79% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
4,0Student opanował od 80 do 89% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
4,5Student opanował od 90 do 95% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
5,0Student opanował od 96 do 100% podstawowych teorii dotyczących konkurencyjności krajów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/5_W02Student zna sposoby diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu teorii międzynarodowej konkurencyjności krajów oraz sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności, oceny pozycji konkurencyjnej i zdolności konkurencyjnej państw.
Treści programoweT-A-1Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności.
T-A-2Globalizacja gospodarcza i regionalizacja a natura konkurencji.
T-A-3Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów.
T-A-4Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki.
T-A-5Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych.
T-A-6Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii: wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych.
T-A-7Typologia koncepcji konkurencyjności.
T-A-8Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw.
T-A-9Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm.
T-A-10Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów.
T-A-12Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów.
T-A-11Metody oceny konkurencyjności kraju.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-2Prezentacje multimedialne
M-1Wprowadzenie teoretyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student zna poniżej 60% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
3,0Student zna od 60 do 69% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
3,5Student zna od 70 do 79% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
4,0Student zna od 80 do 89% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
4,5Student zna od 90 do 95% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
5,0Student zna od 96 do 100% sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności krajów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/5_U01Student potrafi diagnozować źródła konkurencyjności krajów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu teorii międzynarodowej konkurencyjności krajów oraz sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności, oceny pozycji konkurencyjnej i zdolności konkurencyjnej państw.
Treści programoweT-A-1Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności.
T-A-2Globalizacja gospodarcza i regionalizacja a natura konkurencji.
T-A-3Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów.
T-A-4Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki.
T-A-5Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych.
T-A-6Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii: wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych.
T-A-7Typologia koncepcji konkurencyjności.
T-A-8Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw.
T-A-9Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm.
T-A-10Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów.
T-A-12Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów.
T-A-11Metody oceny konkurencyjności kraju.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-2Prezentacje multimedialne
M-1Wprowadzenie teoretyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student zna i umie zastosować poniżej 60% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
3,0Student zna i umie zastosować od 60 do 69% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
3,5Student zna i umie zastosować od 70 do 79% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
4,0Student zna i umie zastosować od 80 do 89% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
4,5Student zna i umie zastosować od 90 do 95% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
5,0Student zna i umie zastosować od 96 do 100% metod diagnozowania konkurencyjności krajów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/5_K01Student potrafi ocenić pozycję konkurencyjną poszczególnych krajów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu teorii międzynarodowej konkurencyjności krajów oraz sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności, oceny pozycji konkurencyjnej i zdolności konkurencyjnej państw.
Treści programoweT-A-1Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności.
T-A-2Globalizacja gospodarcza i regionalizacja a natura konkurencji.
T-A-3Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów.
T-A-4Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki.
T-A-5Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych.
T-A-6Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii: wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych.
T-A-7Typologia koncepcji konkurencyjności.
T-A-8Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw.
T-A-9Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm.
T-A-10Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów.
T-A-12Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów.
T-A-11Metody oceny konkurencyjności kraju.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-2Prezentacje multimedialne
M-1Wprowadzenie teoretyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
3,5Student posiada od 70 so 79% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat oceny pozycji konkurencyjnej państw.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D6/5_K02Student umie ocenić zdolnośc konkurencyjną poszczególnych krajów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu teorii międzynarodowej konkurencyjności krajów oraz sposobów diagnozowania źródeł konkurencyjności, oceny pozycji konkurencyjnej i zdolności konkurencyjnej państw.
Treści programoweT-A-1Podstawowe pojęcia w dyskusji o konkurencyjności.
T-A-2Globalizacja gospodarcza i regionalizacja a natura konkurencji.
T-A-3Konkurencja a konkurencyjność: firm, branż, regionów, krajów.
T-A-4Konkurencyjność, pozycja konkurencyjna i zdolność konkurencyjna gospodarki.
T-A-5Miejsce koncepcji konkurencyjności w naukach ekonomicznych.
T-A-6Koncepcja konkurencyjności kraju w świetle teorii: wymiany międzynarodowej, inwestycji zagranicznych, teorii instytucjonalnych.
T-A-7Typologia koncepcji konkurencyjności.
T-A-8Konkurencyjność krajów a konkurencyjność przedsiębiorstw.
T-A-9Międzynarodowe strategie konkurencji i konkurencyjności firm.
T-A-10Czynniki konkurencyjności i strategiczne zarządzanie konkurencyjnością krajów.
T-A-12Marketing narodowy - strategiczne zarządzanie marketingowe konkurencyjnością krajów.
T-A-11Metody oceny konkurencyjności kraju.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
M-2Prezentacje multimedialne
M-1Wprowadzenie teoretyczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student zna poniżej 60% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
3,0Student zna od 60 do 69% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
3,5Student zna od 70 do 79% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
4,0Student zna od 80 do 89% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
4,5Student zna od 90 do 95% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.
5,0Student zna od 96 do 100% sposobów oceny zdolności konkurencyjnej kraju.