Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Teoretyczne podstawy międzynarodowej wymiany usług i migracji czynników twórczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoretyczne podstawy międzynarodowej wymiany usług i migracji czynników twórczych
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro i mikroekonomii,

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.3
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.3
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).3
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.3
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.3
T-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.3
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.3
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.3
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.3
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.23
A-W-3Zaliczenie2
A-W-4Konsultacje5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład podający

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
S-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/12_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-2
E_1A_D9/12_W02
Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/12_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
E_1A_U21, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U16, E_1A_U19C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1, S-2
E_1A_D9/12_U02
Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U16C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/12_K01
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
E_1A_K05, E_1A_K01, E_1A_K02C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1
E_1A_D9/12_K02
potrafi pracować w grupie
E_1A_K08, E_1A_K09, E_1A_K01, E_1A_K02C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1
E_1A_D9/12_K03
Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
E_1A_K07, E_1A_K09, E_1A_K01C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/12_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/12_W02
Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji
2,0Nie zna pojęcia, kierunków i form wymiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/12_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/12_U02
Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji
2,0Nie identyfikuje głownych kierunków wzmiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/12_K01
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/12_K02
potrafi pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy
E_1A_D9/12_K03
Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
2,0Student nie rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Artur Pollok, Bogumiła Szopa, Ekonomia globalna. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2017
  2. Justin Yifu Lin, Alojzy Z. Nowak, Nowa Ekonomia Strukturalna wobec krajów mniej zaawansowanych, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2017, ebook

Literatura dodatkowa

  1. praca zbiorowa, Migracje międzynarodowe w Europie. Trendy. Problemy. Wyzwania, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2019
  2. Justyna Góral, Aldona Mrówczyńska-Kamińska, Cezary Klimkowski, Sektorowe przepływy międzygałęziowe a implikacje rozwojowe polskiego rolnictwa, Sektorowe przepływy międzygałęziowe a implikacjInstytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Państwowy Instytut Badawczy., Warszawa, 2017

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.3
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.3
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).3
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.3
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.3
T-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.3
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.3
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.3
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.3
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.23
A-W-3Zaliczenie2
A-W-4Konsultacje5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/12_W01ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/12_W02Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna pojęcia, kierunków i form wymiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/12_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U19Interpretuje wybrane problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
S-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/12_U02Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje głownych kierunków wzmiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/12_K01ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/12_K02potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K09Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/12_K03Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K07Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_1A_K09Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu bardzo dobrym