Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Organizacja handlu i usług
Sylabus przedmiotu Współczesne koncepcje i metody zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne koncepcje i metody zarządzania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 6 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu zarządzania oraz wybranych zagadnień z zakresu polityki społecznej i gospodarczej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pozyskanie wiedzy nt. założeń i umiejętności stosowania wybranych koncepcji i metod zarządzania w podejmowaniu decyzji gospodarczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Charakterystyka przedsiębiorstwa. Analiza SWOT. | 4 |
T-A-2 | Analiza interesariuszy. | 6 |
T-A-3 | Koncepcja modelu biznesowego przedsiębiorstwa. | 6 |
T-A-4 | Strategiczna karta wyników. | 6 |
T-A-5 | Społeczna odpowiedzialność biznesu. | 2 |
T-A-6 | Zarządzanie poprzez wartości. | 4 |
T-A-7 | Analiza sieci społecznych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Przygotowanie do zajęć | 7 |
A-A-2 | Praca w grupach | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
A-A-4 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-5 | Konsultacje | 6 |
A-A-6 | Zaliczenie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prace zespołowe |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji | E_1A_W06, E_1A_W15 | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-3, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania | E_1A_U15, E_1A_U19 | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji | 2,0 | Student nie jest w stanie tłumaczyć najważniejszych aspektów dotyczących zarządzania, uwarunkowujących decyzje gospodarcze. |
3,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejsze aspekty dotyczące zarządzania, uwarunkowujące decyzje gospodarcze. | |
3,5 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejsze aspekty dotyczące zarządzania, uwarunkowujące decyzje gospodarcze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce. | |
4,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejsze aspekty dotyczące zarządzania, uwarunkowujące decyzje gospodarcze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny. | |
4,5 | Student jest w stanie w sposób pełny tłumaczyć najważniejsze aspekty dotyczące zarządzania, uwarunkowujące decyzje gospodarcze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny. | |
5,0 | Student jest w stanie w sposób ponadprzeciętny tłumaczyć najważniejsze aspekty dotyczące zarządzania, uwarunkowujące decyzje gospodarcze oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania | 2,0 | Student nie umie analizować czynników wpływających na zarządzanie w organizacji. |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania. | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie w zakresie strategii zarządzania. | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie mając na uwadze najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie w organizacji. | |
4,5 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania. | |
5,0 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji, oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości. |
Literatura podstawowa
- Machaczka J., Determinanty konkurencyjności współczesnych organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2014, ibuk
- Tyszkiewicz R., Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji, PLACET, Warszawa, 2017, ibuk
- Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych: Podręcznik wizjonera., Helion, Gliwice, 2012
- Kaplan R., Norton D., Strategiczna karta wyników. Jak przełozyć strategię na działanie, PWN, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Glinka B., Kostera M. (red. nauk.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania, Wolters Kluwer, Warszawa, 2016, drugie, ibuk
- Buczkowski B., Kuna-Marszałek A. (red.), Biznes we współczesnej gospodarce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2016, ibuk