Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Rachunkowość skomputeryzowana:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rachunkowość skomputeryzowana | ||
Specjalność | Rachunkowość zarządcza | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość rachunkowości finansowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych |
C-2 | Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont | 1 |
T-L-2 | Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego | 3 |
T-L-3 | Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego | 2 |
T-L-4 | Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych | 1 |
T-L-5 | Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych | 2 |
T-L-6 | Rozliczanie rozrachunków | 2 |
T-L-7 | Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych. | 1 |
T-L-8 | Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy | 3 |
T-L-9 | Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego | 1 |
T-L-10 | Zaliczenie przedmiotu | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i znaczenie systemów informatycznych rachunkowości | 2 |
T-W-2 | Budowa informatycznych systemów rachunkowości | 2 |
T-W-3 | Cechy jakościowe wzorcowego systemu informatycznego rachunkowości | 2 |
T-W-4 | Przeglad wybranych systemów rachunkowości informatycznej | 2 |
T-W-5 | zaliczenie wykładów | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 42 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Przeglad wybranych testowych programów rachunkowości - wersje demostracyjne programów | 5 |
A-W-2 | Praca własna | 16 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wyjaśnienie |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/03_W01 Student zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego | Z_1A_W11, Z_1A_W15 | — | C-1 | T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-9, T-L-8, T-L-5 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/03_U01 Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy | Z_1A_U11, Z_1A_U13 | — | C-2 | T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-9, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D3/03_K01 Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć | Z_1A_K01 | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-9, T-L-8, T-L-5 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/03_W01 Student zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego | 2,0 | Student nie zna zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego |
3,0 | Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze | |
3,5 | Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, | |
4,0 | Student wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów | |
4,5 | Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów | |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/03_U01 Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy | 2,0 | Student nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finasnowo-księgowego |
3,0 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze | |
3,5 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności | |
4,0 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów | |
4,5 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów | |
5,0 | Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D3/03_K01 Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć | 2,0 | Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć |
3,0 | Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć | |
3,5 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe | |
5,0 | Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. Nr 121 poz. 591 z pozn. zm., 2012
- Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters KLuwer, Warszawa, 2020
- Chomuszko M., Księgowość komputerowa. Praca z programem Symfonia FK, PWN, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- ., Instrukcje wybranych systemów informatycznych rachunkowości, Symfonia FK, Rewizor GT, 0