Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
C-2studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-3studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
C-4studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-5studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie
C-6studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
C-7studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-8studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
C-9studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-10studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie
C-11studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
C-12studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-13studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
C-14studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-15studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1rodzaje marketingu1
T-A-2otoczenie marketingowe1
T-A-3segmentacja rynku1
T-A-4produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia2
T-A-5dystrybucja produktów2
T-A-6promocja2
T-A-7cena1
10
wykłady
T-W-1istota, znaczenie i zasady marketingu oraz otoczenie podmiotu - analiza1
T-W-2strategia marketingowa i segmentacja rynku1
T-W-3cena - istota, ustalanie, strategie cenowe1
T-W-4strategie dystrybucji; hurt i detal1
T-W-5promocja - charakterystyka elementów1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2prace domowe i przygotowanie do zajęć12
A-A-3przygotowanie do kolokwium6
A-A-4Kolokwium2
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2przygotowanie do kolokwium7
A-W-3mozliwość uczestnictwa w konsultacjach2
A-W-4przygotwanie do zajęć14
A-W-5Kolokwium2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2film
M-3praca w grupach

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: prace domowe
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C01_W01
powinien wymieniać elementy marketingu mix
Z_1A_W01C-4T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-5M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C01_U01
powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
Z_1A_U02, Z_1A_U17, Z_1A_U01C-12, C-14, C-13T-A-2, T-W-1, T-W-5M-3, M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C01_K01
winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
Z_1A_K02C-1T-W-2, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C01_W01
powinien wymieniać elementy marketingu mix
2,0Nie umie definiować pojęcia marketingu.
3,0Zna system i kompozycje marketingową.
3,5Zna podstawowe elementy marketing mix.
4,0Umie wymienić otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa.
4,5Zna istotę i rodzaje promocji marketingowej.
5,0Zna podstawy marketingu międzynarodowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C01_U01
powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
2,0Nie postrzega narzędzi marketingu jako źródeł potencjalnych sukcesów firmy.
3,0Umie zidentyfikować narzędzia marketingowe.
3,5Umie opracować reklamę produktów przedsiębiorstwa.
4,0Umie prowadzić analizę funkcyjno-wartościową produktów firmy.
4,5Umie opracowywać wizerunek i tożsamość firmy.
5,0Umie tworzyć plan wdrażania marketingu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C01_K01
winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie działań konkurencyjnych firmy.
3,5Identyfikuje system i kompozycję marketingową w przedsiębiorstwie.
4,0Rozumie istotę działań promocyjnych przedsiębiorstwa.
4,5Identyfikuje rolę marketingu w społeczeństwie.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony działalności marketingowej przedsiębiorstwa.

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph, Marketing, Wolter Kluwer Polska, Warszawa, 2012
  2. Michalski Eugeniusz, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa, 2017, dostęp: https://libra.ibuk.pl/

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1rodzaje marketingu1
T-A-2otoczenie marketingowe1
T-A-3segmentacja rynku1
T-A-4produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia2
T-A-5dystrybucja produktów2
T-A-6promocja2
T-A-7cena1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1istota, znaczenie i zasady marketingu oraz otoczenie podmiotu - analiza1
T-W-2strategia marketingowa i segmentacja rynku1
T-W-3cena - istota, ustalanie, strategie cenowe1
T-W-4strategie dystrybucji; hurt i detal1
T-W-5promocja - charakterystyka elementów1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2prace domowe i przygotowanie do zajęć12
A-A-3przygotowanie do kolokwium6
A-A-4Kolokwium2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach5
A-W-2przygotowanie do kolokwium7
A-W-3mozliwość uczestnictwa w konsultacjach2
A-W-4przygotwanie do zajęć14
A-W-5Kolokwium2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C01_W01powinien wymieniać elementy marketingu mix
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-4studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
Treści programoweT-A-7cena
T-A-4produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia
T-A-6promocja
T-A-5dystrybucja produktów
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prace domowe
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie definiować pojęcia marketingu.
3,0Zna system i kompozycje marketingową.
3,5Zna podstawowe elementy marketing mix.
4,0Umie wymienić otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa.
4,5Zna istotę i rodzaje promocji marketingowej.
5,0Zna podstawy marketingu międzynarodowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C01_U01powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02Jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Z_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-12studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-14studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix
C-13studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
Treści programoweT-A-2otoczenie marketingowe
T-W-1istota, znaczenie i zasady marketingu oraz otoczenie podmiotu - analiza
T-W-5promocja - charakterystyka elementów
Metody nauczaniaM-3praca w grupach
M-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie postrzega narzędzi marketingu jako źródeł potencjalnych sukcesów firmy.
3,0Umie zidentyfikować narzędzia marketingowe.
3,5Umie opracować reklamę produktów przedsiębiorstwa.
4,0Umie prowadzić analizę funkcyjno-wartościową produktów firmy.
4,5Umie opracowywać wizerunek i tożsamość firmy.
5,0Umie tworzyć plan wdrażania marketingu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C01_K01winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu
Treści programoweT-W-2strategia marketingowa i segmentacja rynku
T-W-1istota, znaczenie i zasady marketingu oraz otoczenie podmiotu - analiza
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie działań konkurencyjnych firmy.
3,5Identyfikuje system i kompozycję marketingową w przedsiębiorstwie.
4,0Rozumie istotę działań promocyjnych przedsiębiorstwa.
4,5Identyfikuje rolę marketingu w społeczeństwie.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony działalności marketingowej przedsiębiorstwa.