Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Sylabus przedmiotu Public relations w kryzysie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Public relations w kryzysie | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat stosowania narzędzi public relations w kryzysie |
C-2 | Zdobycie umiejętności krytycznej oceny działań firmy w sytuacjach kryzysowych oraz analizy problemów dotyczących komunikacji podmiotu z otoczeniem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Narzędzia i zasady komunikacji z mediami | 4 |
T-A-2 | Tworzenie planów komunikowania | 2 |
T-A-3 | Kanały komunikacyjne w kryzysie | 2 |
T-A-4 | Tworzenie scenariuszy zachowań w czasie kryzysu | 4 |
T-A-5 | System monitorowanie kryzysu na poziomie organizacji | 2 |
T-A-6 | Zarządzanie antykryzysowe | 2 |
T-A-7 | Etyka public relations | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Public relations jako narzędzie komunikacji. | 2 |
T-W-2 | Budowanie relacji z mediami. | 3 |
T-W-3 | Etyka public relations. | 2 |
T-W-4 | Zarządzanie sytuacją kryzysową | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-A-2 | przygotowanie do kolokwium | 12 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie pracy grupowej | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 4 |
A-W-4 | Kolokwium | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Studia przypadków |
M-3 | Praca w grupach |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie pracy indywidualnej na zajęcia |
S-2 | Ocena formująca: Praca pisemna - grupowa i prezentacja podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/05_W01 powinien definiować public relations | Z_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Z_1A_D6/05_W02 powinien wymieniać elementy działań public relations | Z_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Z_1A_D6/05_W03 powinien wymieniać elementy zarządzania antykryzysowego | Z_1A_W03, Z_1A_W01 | — | C-1 | T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-W-4 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/05_U01 powinien przygotowywać plan komunikacji w kryzysie | Z_1A_U06 | — | C-2 | T-A-2, T-A-1, T-W-4, T-W-2 | M-2, M-3 | S-2 |
Z_1A_D6/05_U02 kategoryzować sytuacje kryzysowe i uzasadniać potrzebę zastosowania jednego z typowych podejść firmy do trudnej sytuacji | Z_1A_U04 | — | C-2 | T-A-4, T-W-4 | M-3, M-4 | S-1 |
Z_1A_D6/05_U03 modyfikować strategię komunikacji w czasie kryzysu | Z_1A_U14 | — | C-2 | T-A-5, T-A-2, T-A-4 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/05_K01 mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | Z_1A_K05, Z_1A_K03, Z_1A_K01 | — | C-2 | T-A-5, T-A-4 | M-2, M-3 | S-1 |
Z_1A_D6/05_K02 rozumieć rolę dobrze zorganizowanego systemu zarządzania antykryzysowego w działaności gospodarczej podmiotów | Z_1A_K05, Z_1A_K07 | — | C-2 | T-A-6, T-A-4, T-W-4 | M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/05_W01 powinien definiować public relations | 2,0 | nie potrafi zdefiniować |
3,0 | potrafi zdefiniować w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi zdefiniować w stopniu ponaddostatecznym | |
4,0 | potrafi zdefiniować w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi zdefiniować w stopniu ponaddobrym | |
5,0 | potrafi zdefiniować w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D6/05_W02 powinien wymieniać elementy działań public relations | 2,0 | nie potrafi wymienić |
3,0 | potrafi wymienić w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi wymienić w stopniu ponaddostatecznym | |
4,0 | potrafi wymienić w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi wymienić w stopniu ponaddobrym | |
5,0 | potrafi wymienić w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D6/05_W03 powinien wymieniać elementy zarządzania antykryzysowego | 2,0 | nei potrafi wymienić |
3,0 | potrafi wymienic w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi wymienic w stopniu ponaddostatecznym | |
4,0 | potrafi wymienic w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi wymienic w stopniu ponaddobrym | |
5,0 | potrafi wymienic w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/05_U01 powinien przygotowywać plan komunikacji w kryzysie | 2,0 | nie potrafi przygotować planu |
3,0 | potrafi przygotować plan w podstawowym zakresie | |
3,5 | potrafi przygotować plan w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | potrafi przygotować plan w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi przygotować plan w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | potrafi przygotować plan w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D6/05_U02 kategoryzować sytuacje kryzysowe i uzasadniać potrzebę zastosowania jednego z typowych podejść firmy do trudnej sytuacji | 2,0 | nie potrafi kategoryzować |
3,0 | potrafi kategoryzować w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi kategoryzować w stopniu ponaddostatecznym | |
4,0 | potrafi kategoryzować w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi kategoryzować w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | potrafi kategoryzować w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D6/05_U03 modyfikować strategię komunikacji w czasie kryzysu | 2,0 | nie potrafi modyfikować |
3,0 | potrafi modyfikować w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi modyfikować w stopniu ponaddostatecznym | |
4,0 | potrafi modyfikować w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi modyfikować w stopniu ponaddobrym | |
5,0 | potrafi modyfikować w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/05_K01 mieć świadomość konieczności obserwacji otoczenia i wyciągania wniosków ze zmian | 2,0 | nie potrafi argumentować zagadnienia |
3,0 | potrafi argumentować zagadnienie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Posiada wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Posiada wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | potrafi argumentować to zagadnieniew stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D6/05_K02 rozumieć rolę dobrze zorganizowanego systemu zarządzania antykryzysowego w działaności gospodarczej podmiotów | 2,0 | nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
4,0 | opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- D. Tworzydło, Zarządzanie w kryzysie wizerunkowym : metody, procedury, reagowanie, Difin, Warszawa, 2019
- Budzyński W, Public releations: wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018
- Sienkiewicz-Małyjurek K., Skuteczne zarządzanie kryzysowe, Difin, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- Garbarski L, Tkaczyk J, Kontrowersje wokół marketingu w Polsce, Wyd. HelionAkademia Leona Koźminskiego, Warszawa, 2009, dostęp: libra.ibuk.pl