Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Konsulting ekonomiczno-środowiskowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konsulting ekonomiczno-środowiskowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrane aspekty wiedzy z zakresu mikroekonomii i zarządzania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.3
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.3
T-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.3
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.3
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.3
15
wykłady
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.2
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.3
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.3
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.5
A-A-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.5
A-A-4Prace domowe.5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Lektura literatury przedmiotu.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.7
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Zaliczenie1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna).
M-3Metody eksponujące ( film, ekspozycja).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-3Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach, czas na test do 1h zegarowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E12_W01
Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
Z_1A_W01, Z_1A_W15C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-4S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E12_U01
Umiejętność przygotowania prezentacji bądź raportu w grupie oraz zaprezentowania go. Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych.
Z_1A_U07, Z_1A_U03C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_E12_K01
Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
Z_1A_K05, Z_1A_K06, Z_1A_K01C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-4S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E12_W01
Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty. W zakresie prac zespołowych student: nie potrafi zaplanować i wykonać pracy poprawnie i w terminie, nie zgłasza potrzeby pomocy na konsultacjach lub mimo tej pomocy nie osiąga minimalnych standardów wykonania.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. Uzyskuje na ogół poprawny efekt.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym z etapów pracy.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i rozdysponować zadania wg umiejętności oraz zapanować sytuacją projektu poprzez właściwe zmotywowanie do działania. Wykazuje się terminowością i bezbłędnym sposobem prezentacji wyników.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E12_U01
Umiejętność przygotowania prezentacji bądź raportu w grupie oraz zaprezentowania go. Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych.
2,0Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej nie na temat, po terminie, sprzeczne z podanymi zaleceniami lub testu z mniejszą niż 50% liczbą odpowiedzi.
3,0Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi lub merytorycznymi lub test na poziomie powyżej 50%.
3,5Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami merytorycznymi i formalnymi lub test na poziomie od ok. 60%.
4,0Dobrze wykonana praca projektowa, wnioski mogą zawierać drobne błędy, lub test na poziomie od ok. 70%.
4,5Poprawnie i bez błędów, z poprawnym wnioskami, wykonana praca projektowa lub test na poziomie od ok. 80%.
5,0Bardzo dobrze wykonana praca, bez błędów, zawierająca wszystkie wymagane elementy i poprawną analizę merytoryczną oraz wnioski lub test na poziomie ok. 90%.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_E12_K01
Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.

Literatura podstawowa

  1. Krystek Jacek, Ocena oddziaływania na środowisko, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020, 1
  2. Baran Jolanta, Janik Agnieszka, Ryszko Adam, Handel emisjami w teorii i praktyce, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Harasim A., Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju i specjalizacji gospodarstw rolnych., Dział Upowszechniania i Wydawnictw IUNG-PIB (Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy)., Puławy, 2013
  2. Szczypa Piotr, Narzędzia rachunkowości wspomagające działalność proekologiczną przedsiębiorstw w Polsce., CeDeWu Sp. z o.o, Warszawa, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.3
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.3
T-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.3
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.3
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.2
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.3
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.3
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.5
A-A-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.5
A-A-4Prace domowe.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Lektura literatury przedmiotu.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.7
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Zaliczenie1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E12_W01Student ma wiedzę na temat wdrażania i zarządzania systemu konsultingu w aspekcie środowiskowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-3Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach, czas na test do 1h zegarowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty. W zakresie prac zespołowych student: nie potrafi zaplanować i wykonać pracy poprawnie i w terminie, nie zgłasza potrzeby pomocy na konsultacjach lub mimo tej pomocy nie osiąga minimalnych standardów wykonania.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych. Uzyskuje na ogół poprawny efekt.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie prac zespołowych student: potrafi sprecyzować cele własnej pracy i rozdysponowuje lub pomaga w rozdysponowywaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym z etapów pracy.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami. W zakresie pracy zespołowej student: potrafi samodzielnie zaplanować, sprecyzować cele i rozdysponować zadania wg umiejętności oraz zapanować sytuacją projektu poprzez właściwe zmotywowanie do działania. Wykazuje się terminowością i bezbłędnym sposobem prezentacji wyników.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E12_U01Umiejętność przygotowania prezentacji bądź raportu w grupie oraz zaprezentowania go. Prezentacja umiejętności związanych z sylwetką doradcy oraz zakresem jego obowiązków zawodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej nie na temat, po terminie, sprzeczne z podanymi zaleceniami lub testu z mniejszą niż 50% liczbą odpowiedzi.
3,0Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi lub merytorycznymi lub test na poziomie powyżej 50%.
3,5Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami merytorycznymi i formalnymi lub test na poziomie od ok. 60%.
4,0Dobrze wykonana praca projektowa, wnioski mogą zawierać drobne błędy, lub test na poziomie od ok. 70%.
4,5Poprawnie i bez błędów, z poprawnym wnioskami, wykonana praca projektowa lub test na poziomie od ok. 80%.
5,0Bardzo dobrze wykonana praca, bez błędów, zawierająca wszystkie wymagane elementy i poprawną analizę merytoryczną oraz wnioski lub test na poziomie ok. 90%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_E12_K01Student posiada kompetencje do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w ramach wdrażania i realizacji procedur konsultingu środowiskowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Z_1A_K06Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Z_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do samodzielnego napisania planu o charakterze konsultingowym dla gospodarstw rolnych, zwłaszcza w aspekcie ekonomicznym.
Treści programoweT-A-3Wybrane problemy z wykonywaniem zawodu doradcy rolniczego. Sylwetka doradcy i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy.
T-A-1Usługi konsultingowe jako działalność zawodowa na przykładzie przedsiębiorstwa rolnego.
T-A-2Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt środowiskowy.
T-A-4Wdrażanie systemów zarządzania w konsultingu - aspekt ekonomiczny.
T-A-5Konsulting w zakresie zarządzania środowiskowego - wybrane projekty.
T-W-2Wdrażanie i realizacja programów rolnośrodowiskowych w Unii Europejskiej.
T-W-1Podstawy konsultingu środowiskowego. Ocena wybranych aspektów planowania w usługach konsultingowych.
T-W-3Usługi konsultingowe w aspekcie zarządzania środowiskowego. Case Study.
T-W-4Ocena proponowanych procedur wdrażania wymogów środowiskowych na obszarach wiejskich. Case Study.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie).
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe).
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach.
S-1Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową.
S-3Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach, czas na test do 1h zegarowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu, co uniemożliwia mu wykazanie się kompetencjami. Prezentuje błędne poglądy i opinie, nawet w sytuacji podpowiedzi nie potrafi zaprezentować kompetencji w poprawnym wnioskowaniu i umiejętności interpretacyjnych. Ujawnia brak zaangażowania i brak chęci wykonania pracy w sposób należyty.
3,0Student, na ocenę dostateczną wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, z licznymi błędami niedyskwalifikującymi całkowicie pracy. W zakresie prac zespołowych student: planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczy, pomysłu i projektu, wykonawczy, kontroli przed prezentacją i samego prowadzenia prezentacji).
3,5Student, na ocenę dostateczną plus wykazuje się umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie podstawowym, potrafi zaplanować wykonanie pracy i ujawnia zdolność do wykonania zasadniczego zakresu planu. Popełnia błędy, ale kluczowe obszary realizuje na ogół poprawnie.
4,0Student, na ocenę dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki i uzyskaniu podstawowych zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
4,5Student, na ocenę dobrą plus prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia kluczowej tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.
5,0Student, na ocenę bardzo dobrą prezentuje opinie i poglądy świadczące o rozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu i możliwości oraz zdolności do przyszłego praktycznego posługiwania się zdobytą wiedzą i umiejętnościami.