Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie zasobami ludzkimi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Budowanie umiejętności pozyskiwania pracowników do organizacji
C-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Planowanie zasobów ludzkich2
T-A-2Podstawowe metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu5
T-A-3Wprowadzenie pracownika na stanowisko pracy2
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji2
T-A-5Programy outplacementowe2
T-A-6Rozwiązania w zakresie budowania zaangażowania pracowników2
15
wykłady
T-W-1Ewolucja, cele, funkcje i modele zarządzania zasobami ludzkimi3
T-W-2Nabór i dobór pracowników3
T-W-3Rozwój i kariera pracownicza2
T-W-4Budowanie zaangażowania pracowników2
T-W-5Derekrutacja personelu2
T-W-6Organizacja działu HR i polityka personalna3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Udział w konsultacjach10
A-A-4Przygotowanie do kolokwium13
A-A-5Kolokwium2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Konsultacje8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusje wyników
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W11C-2, C-3T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-2
Z_1A_C4_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W11C-4, C-1T-W-1, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
Z_1A_U19C-4T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-6M-4S-3
Z_1A_C4_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dostosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnych organizacji
Z_1A_U01, Z_1A_U06, Z_1A_U09, Z_1A_U17C-3T-A-5, T-A-6, T-A-2M-3S-1
Z_1A_C4_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1A_U01, Z_1A_U06, Z_1A_U09C-2, C-4, C-3T-A-1, T-A-4, T-A-2M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C4_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny jedynie kilka podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje w sposób ogólny wszystkie z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student opisuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student charakteryzuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować
5,0Student charakteryzuje wszechstronnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować oraz wie jakie jest następstwo ich stosowania
Z_1A_C4_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi definiować istoty i funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student definiuje istotę zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi dokładnie określić jedynie kilka funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student szczegółowo definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi wyjaśnić znaczenie poszczególnych funkcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
5,0Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi, wyjaśnia ich znaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i powiązania pomiędzy nimi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C4_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżną prezentację otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zerealizowanego zadania ćwieczniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazać na wady i zalety proponowanych rozwiązań
Z_1A_C4_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dostosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnych organizacji
2,0Student nie potrafi dobrać poznanych rozwiązań do potrzeb różnego rodzaju organizacji
3,0Student potrafi dostosować jedynie kilka z poznanych rozwiązań z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnych organizacji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie poznane rozwiązania dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach
4,0Student potrafi wykorzystać poznane rozwiązania z obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, dostosować je do danej organizacji oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student umie dokładnie uzasadnić wybór określonych rozwiązań dla danej organizacji oraz potrafi wskazać na wady i zalety przyjętych rozwiązań
5,0Student potrafi zastosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach, wskazać na ich wady i zalety oraz zaproponować własne modyfikacje poznanych rozwiązań
Z_1A_C4_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie umie stosować jakichkolwiek poznanych technik dotyczących podstawowych zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student umie stosować zaledwie kilka z poznanych technik dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie stosować wszystkie poznane techniki z najważniejszych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi korzystać z poznanych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
4,5Student potrafi sporządzić plan wdrażania najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
5,0Student potrafi sporządzić plan wdrożenia najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, określić ich wady i zalety oraz uzasadnić wybór każdej z technik

Literatura podstawowa

  1. Aleksy Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Koncepcje - praktyki - wyzwania, PWE, Warszawa, 2018, 1
  2. Michael Armstrong, Stephen Taylor, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2020, 6, zamiennie także poprzednie wydanie - 2016
  3. Henryk Król, Antoni Ludwiczyński, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020
  4. Renata Oczkowska, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Przesłanki, funkcje, instrumenty, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2019, 1
  5. Walenda E. (red), Praktyki HRM: najlepsze studia przypadku z polskiego rynku, INFOR PL SA, Warszawa, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Popieluch H., HR Business Partne: rola, filar, perspektywy, PWN, Warszawa, 2018

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Planowanie zasobów ludzkich2
T-A-2Podstawowe metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu5
T-A-3Wprowadzenie pracownika na stanowisko pracy2
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji2
T-A-5Programy outplacementowe2
T-A-6Rozwiązania w zakresie budowania zaangażowania pracowników2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ewolucja, cele, funkcje i modele zarządzania zasobami ludzkimi3
T-W-2Nabór i dobór pracowników3
T-W-3Rozwój i kariera pracownicza2
T-W-4Budowanie zaangażowania pracowników2
T-W-5Derekrutacja personelu2
T-W-6Organizacja działu HR i polityka personalna3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Udział w konsultacjach10
A-A-4Przygotowanie do kolokwium13
A-A-5Kolokwium2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu5
A-W-4Konsultacje8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C4_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy dotyczące zadań (funkcji) zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości:, instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-2Budowanie umiejętności pozyskiwania pracowników do organizacji
C-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-4Budowanie zaangażowania pracowników
T-W-2Nabór i dobór pracowników
T-W-3Rozwój i kariera pracownicza
T-W-5Derekrutacja personelu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny jedynie kilka podstawowych procesów dotyczących zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje w sposób ogólny wszystkie z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student opisuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student charakteryzuje dokładnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować
5,0Student charakteryzuje wszechstronnie wszystkie podstawowe procesy dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi, zna metody i techniki pozwalające je realizować oraz wie jakie jest następstwo ich stosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C4_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Z_1A_W11Zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości:, instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
C-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-1Ewolucja, cele, funkcje i modele zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-6Organizacja działu HR i polityka personalna
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować istoty i funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student definiuje istotę zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi dokładnie określić jedynie kilka funkcji zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student szczegółowo definiuje istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi oraz potrafi wyjaśnić znaczenie poszczególnych funkcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
5,0Student tłumaczy precyzyjnie istotę i funkcje zarządzania zasobami ludzkimi, wyjaśnia ich znaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i powiązania pomiędzy nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C4_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U19Posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
Treści programoweT-A-3Wprowadzenie pracownika na stanowisko pracy
T-A-1Planowanie zasobów ludzkich
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji
T-A-6Rozwiązania w zakresie budowania zaangażowania pracowników
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżną prezentację otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zerealizowanego zadania ćwieczniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazać na wady i zalety proponowanych rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C4_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dostosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnych organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-5Programy outplacementowe
T-A-6Rozwiązania w zakresie budowania zaangażowania pracowników
T-A-2Podstawowe metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusje wyników
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dobrać poznanych rozwiązań do potrzeb różnego rodzaju organizacji
3,0Student potrafi dostosować jedynie kilka z poznanych rozwiązań z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb konkretnych organizacji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie poznane rozwiązania dotyczące zadań zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach
4,0Student potrafi wykorzystać poznane rozwiązania z obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, dostosować je do danej organizacji oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student umie dokładnie uzasadnić wybór określonych rozwiązań dla danej organizacji oraz potrafi wskazać na wady i zalety przyjętych rozwiązań
5,0Student potrafi zastosować poznane rozwiązania w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych organizacjach, wskazać na ich wady i zalety oraz zaproponować własne modyfikacje poznanych rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C4_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Cel przedmiotuC-2Budowanie umiejętności pozyskiwania pracowników do organizacji
C-4Zgłębianie procesów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
C-3Tworzenie rozwiazań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-1Planowanie zasobów ludzkich
T-A-4Proces szkoleniowy w organizacji
T-A-2Podstawowe metody oraz narzędzia naboru i dobru personelu
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie stosować jakichkolwiek poznanych technik dotyczących podstawowych zadań zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student umie stosować zaledwie kilka z poznanych technik dotyczących poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie stosować wszystkie poznane techniki z najważniejszych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi korzystać z poznanych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
4,5Student potrafi sporządzić plan wdrażania najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wskazać na ich efektywność
5,0Student potrafi sporządzić plan wdrożenia najważniejszych technik z poszczególnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi, określić ich wady i zalety oraz uzasadnić wybór każdej z technik