Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Zamówienia publiczne i ochrona danych osobowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zamówienia publiczne i ochrona danych osobowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość pojęć prawnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | uzyskanie wiedzy o kluczowych zagadnieniach w zakresie ochrony danych osobowych |
C-2 | Zrozumienie pojęć dotyczących ochrony danych osobowych |
C-3 | Wykształcenie wiedzy w zakresie uwarunkowań prawnych funkcjonwania zamówień publicznych, w tym stron zamówień publicznych, ich przedmiotu, zasad oraz trybów w zamówieniach publicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych | 3 |
T-A-2 | Zakres przedmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych | 3 |
T-A-3 | Zasady udzielania zamówień publicznych | 4 |
T-A-4 | Tryby udzielania zamówień | 3 |
T-A-5 | Podstawowe pojęcia z zakresu ochrony danych osobowych | 3 |
T-A-6 | Administrator Bezpieczeństwa Informacji | 3 |
T-A-7 | Zasady przetwarzania danych osobowych | 3 |
T-A-8 | Prawa osób, których dane dotyczą | 4 |
T-A-9 | Wrażliwe dane osobowe | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Referaty studentów | 11 |
A-A-2 | Analiza praktycznych przykładów w zakresie zamówień publicznych oraz ochrony danych osobowych | 11 |
A-A-3 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-4 | Konsultacje | 6 |
A-A-5 | Zaliczenie | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją |
M-2 | Dyskusja |
M-3 | Studium przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena współpracy w grupie |
S-2 | Ocena formująca: ocena zrozumienia podstawowych pojęć dotyczących przedmiotu |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie - test i kazusy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O2/1_W01 zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych | Z_1A_W02, Z_1A_W05 | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Z_1A_O2/1_W02 wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych | Z_1A_W02, Z_1A_W05 | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-6 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Z_1A_O2/1_W03 definiuje zasady przetwazania danych osobowych oraz obowiązki administratora danych i prawa osoby, której dane dotyczą | Z_1A_W02, Z_1A_W06 | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-7, T-A-9, T-A-8, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-1, T-A-3, T-A-6 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O2/1_U01 rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych | Z_1A_U02, Z_1A_U07 | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-9, T-A-1, T-A-8, T-A-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Z_1A_O2/1_U02 rozwiązuje casusy z zakresu ochrony danych osobowych | Z_1A_U04, Z_1A_U08 | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-9, T-A-1, T-A-8, T-A-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O2/1_K01 świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej | Z_1A_K06, Z_1A_K01 | — | C-2, C-3, C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-9, T-A-1, T-A-8, T-A-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O2/1_W01 zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych | 2,0 | nie zna stron, przedmiotów i zasad udzielania zamówień publicznych |
3,0 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna strony, przedmiot i zasady udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_O2/1_W02 wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych | 2,0 | nie zna trybów udzielania zamówień publicznych |
3,0 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | wymienia i objaśnia tryby udzielania zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_O2/1_W03 definiuje zasady przetwazania danych osobowych oraz obowiązki administratora danych i prawa osoby, której dane dotyczą | 2,0 | nie definiuje zasad przetwazania danych osobowych oraz obowiązków administratora danych i praw osoby, której dane dotyczą |
3,0 | definiuje zasady przetwazania danych osobowych oraz obowiązki administratora danych i prawa osoby, której dane dotyczą w stopniu dostatecznym | |
3,5 | definiuje zasady przetwazania danych osobowych oraz obowiązki administratora danych i prawa osoby, której dane dotyczą w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | definiuje zasady przetwazania danych osobowych oraz obowiązki administratora danych i prawa osoby, której dane dotyczą w stopniu dobrym | |
4,5 | definiuje zasady przetwazania danych osobowych oraz obowiązki administratora danych i prawa osoby, której dane dotyczą w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | definiuje zasady przetwazania danych osobowych oraz obowiązki administratora danych i prawa osoby, której dane dotyczą w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O2/1_U01 rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych | 2,0 | nie rozwiązuje casusów z zakresu zamówień publicznych |
3,0 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje casusy z zakresu zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_O2/1_U02 rozwiązuje casusy z zakresu ochrony danych osobowych | 2,0 | nie rozwiązuje casusów z zakresu ochrony danych osobowych |
3,0 | rozwiązuje casusy z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje casusy z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje casusy z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje casusy z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje casusy z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O2/1_K01 świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej | 2,0 | brak świadomości znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej |
3,0 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu dobrym | |
4,5 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | świadomy znaczenia zamówień publicznych i ochrony danych osobowych w gospodarce rynkowej w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Olszewska-Stompel J., Rokicki J., Zamówienia publiczne nie są trudne, LexisNexis, Warszawa, 2012
- Saczywko M., Zamówienia publiczne krok po kroku, Presscom, Warszawa, 2018
- Gumularz M., Izydorczyk T., Ochrona danych osobowych. Ocena ryzyka i skutków. Metody i praktyczne przykłady, LexisNexis, Wawszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- J. Kopietz, Zamówienia publiczne w Unii Europejskiej, SHH, Warszawa, 2010