Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie wiedzą w organizacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie wiedzą w organizacji | ||
Specjalność | Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony przedmiot "Podstawy zarządzania" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z tematyką zarządzania wiedzą oraz jego praktycznego zastosowana w organizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Proces zarządzania wiedzą: lokalizowanie, pozyskiwanie, rozwijanie wiedzy. | 2 |
T-A-2 | Proces zarządzania wiedzą: dzielenie się, wykorzystywanie, zachowywanie wiedzy. | 2 |
T-A-3 | Prezentacje zaliczeniowe (organizacje zarządzające wiedzą). | 7 |
T-A-4 | Zarządzanie wiedzą w organizacji (studium przypadku). | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowa terminologia. | 5 |
T-W-2 | Przepływ wiedzy. Bariery przepływów wiedzy. | 2 |
T-W-3 | Wiedza a innowacje. | 2 |
T-W-4 | Organizacja ucząca się. | 4 |
T-W-5 | System zarządzania wiedzą w organizacji. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo na ćwiczeniach: dyskusje, prezentacje multimedialne, prace zespołowe. | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń - studium literatury i innych dostępnych źródeł | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie grupowej prezentacji zaliczeniowej | 10 |
A-A-4 | Przygotowanie indywidualnej prezentacji zaliczeniowej | 10 |
A-A-5 | Opracowanie eseju na podstawie omawianego studium przypadku - praca indywidualna | 13 |
A-A-6 | Konsultacje | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do wykładów - studium literatury i innych dostępnych źródeł | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu | 5 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia problemowe |
M-4 | Studium przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (przykłady, analiza krytyczna, praca zespołowa) |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja zespołowa |
S-3 | Ocena formująca: Prezentacja indywidualna |
S-4 | Ocena podsumowująca: Esej opracowywany indywidualnie na podstawie studium przypadku omawianego na zajęciach |
S-5 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (w formie testu i pytań problemowych) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D5/9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania wiedzą. | Z_1A_W07, Z_1A_W11 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-4, S-5 |
Z_1A_D5/9_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze problemy zarządzania wiedzą w organizacji | Z_1A_W02, Z_1A_W11, Z_1A_W13 | — | C-1 | T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
Z_1A_D5/9_W03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wskazać kluczowe metody rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. | Z_1A_W07, Z_1A_W13 | — | C-1 | T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D5/9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania wiedzą należy zastosować w danym przypadku. | Z_1A_U09, Z_1A_U03 | — | C-1 | T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-3, T-W-5, T-W-4 | M-2, M-3, M-4 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D5/9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania wiedzą. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat podstawowych pojęć z zakresu zarządzania wiedzą. Rozpoznaje część omawianych pojęć, potrafi je ogólnie scharakteryzować i w części przypadków wskazać kluczowe różnice pomiędzy nimi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D5/9_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze problemy zarządzania wiedzą w organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat najważniejszych problemów zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i objaśnia je w pewnym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D5/9_W03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wskazać kluczowe metody rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zadawalającą wiedzę na temat istoty kluczowych metod rozwoju i zarządzania wiedzą w organizacji. Rozpoznaje część omawianych zagadnień i objaśnia je w pewnym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D5/9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania wiedzą należy zastosować w danym przypadku. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaplanować uczenie się przy użyciu najczęściej stosowanych metod zarządzania wiedzą | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fazlagić J., Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Difin, Warszawa, 2014
- Jashapara A., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Skuza A., Zarządzanie talentami a orientacja na uczenie się przedsiębiorstw, Wydawnictwo UEP, Poznań, 2018, ibuk
- Skrzypek A., Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie sieciowym, Uniwersytet Przyrodniczo Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce, 2020, ibuk