Wydział Informatyki - Administrator Microsoft Windows Server
Sylabus przedmiotu MOC 20742 Identity with Windows Server 2016:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Administrator Microsoft Windows Server | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | MOC 20742 Identity with Windows Server 2016 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Administration experience of Microsoft Windows operating system |
W-2 | The ability to use English-language materials |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Install and configure domain controllers. |
C-2 | Manage objects in AD DS by using graphical tools and Windows PowerShell. |
C-3 | Implement AD DS in complex environments. |
C-4 | Implement AD DS sites, and configure and manage replication. |
C-5 | Implement and manage Group Policy Objects (GPOs). |
C-6 | Manage user settings by using GPOs. |
C-7 | Secure AD DS and user accounts. |
C-8 | Implement and manage a certificate authority (CA) hierarchy with AD CS. |
C-9 | Deploy and manage certificates. |
C-10 | Implement and administer AD FS. |
C-11 | Implement and administer Active Directory Rights Management Services (AD RMS). |
C-12 | Implement synchronization between AD DS and Azure AD. |
C-13 | Monitor, troubleshoot, and establish business continuity for AD DS services. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Installing and configuring domain controllers | 3 |
T-L-2 | Managing objects in AD DS | 3 |
T-L-3 | Advanced AD DS infrastructure management | 3 |
T-L-4 | Implementing and administering AD DS sites and replication | 3 |
T-L-5 | Implementing Group Policy | 3 |
T-L-6 | Managing user settings with Group Policy | 3 |
T-L-7 | Securing Active Directory Domain Services | 3 |
T-L-8 | Deploying and managing AD CS | 3 |
T-L-9 | Deploying and managing certificates | 3 |
T-L-10 | Implementing and administering AD FS | 5 |
T-L-11 | Implementing and administering AD RMS | 3 |
T-L-12 | Implementing AD DS synchronization with Microsoft Azure AD | 3 |
T-L-13 | Monitoring, managing, and recovering AD DS | 3 |
41 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 41 |
A-L-2 | Konsultacje | 12 |
A-L-3 | Praca w środowisku maszyn wirtualnych | 50 |
A-L-4 | Przegląd literatury fachowej | 40 |
A-L-5 | Analiza "case studies" | 20 |
A-L-6 | Przygotowanie do zaliczenia | 12 |
175 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratoria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_MOC20742_W01 Posiada wiedzę na temat wdrażania i zarządzania AD DS, GPO, AD CS, AD FS, AD RMS w Windows Server 2016. | CAMW_10-_W02 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9, C-10, C-11, C-12, C-13 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_MOC20742_U01 Posiada umiejętności wdrażania i zarządzania AD DS, GPO, AD CS, AD FS, AD RMS w Windows Server 2016. | CAMW_10-_U02 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9, C-10, C-11, C-12, C-13 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_MOC20742_K01 Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | CAMW_10-_K01 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6, C-7, C-8, C-9, C-10, C-11, C-12, C-13 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_MOC20742_W01 Posiada wiedzę na temat wdrażania i zarządzania AD DS, GPO, AD CS, AD FS, AD RMS w Windows Server 2016. | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę na temat wdrażania i zarządzania AD DS, GPO, AD CS, AD FS, AD RMS w Windows Server 2016. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_MOC20742_U01 Posiada umiejętności wdrażania i zarządzania AD DS, GPO, AD CS, AD FS, AD RMS w Windows Server 2016. | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętności wdrażania i zarządzania AD DS, GPO, AD CS, AD FS, AD RMS w Windows Server 2016. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_MOC20742_K01 Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | 2,0 | |
3,0 | Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Stanek W.R., Windows Server 2016: The Administrator’s Reference, Published by Stanek & Associates, Seattle, Washington, 2016
- Andrew Warren, Tożsamość w Windows Server 2016, APN Promise, Warszawa, 2017