Wydział Informatyki - Administrator Microsoft Windows Server
Sylabus przedmiotu Workshops Microsoft Windows Server 2022 Building Virtual Machine Labs:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Administrator Microsoft Windows Server | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Workshops Microsoft Windows Server 2022 Building Virtual Machine Labs | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Administration experience of Microsoft Windows operating system |
W-2 | The ability to use English-language materials |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding virtual machine lab architecture |
C-2 | Configure and manage of CPU and RAM resources |
C-3 | Configure and manage of Virtual Machines Communication |
C-4 | Configure and manage of Storage |
C-5 | Manage Active Directory directory service |
C-6 | Manage DNS, DHCP, DFS and other service |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Creating NAT | 2 |
T-L-2 | Creating templates | 3 |
T-L-3 | Generalization and implementation of templates | 3 |
T-L-4 | Virtual environment addressing | 2 |
T-L-5 | Implementation of AD, DNS and DHCP | 3 |
T-L-6 | Powershell scripts | 3 |
T-L-7 | Remote configuration deployment | 4 |
T-L-8 | Implementing WSUS | 4 |
T-L-9 | Deploying the Remote Desktop Services environment | 4 |
28 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 28 |
A-L-2 | Konsultacje | 9 |
A-L-3 | Praca w środowisku maszyn wirtualnych | 45 |
A-L-4 | Przegląd literatury fachowej | 24 |
A-L-5 | Analiza "case studies" | 12 |
A-L-6 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
125 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratoria |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_WS001_W01 Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych | CAMW_10-_W03 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_WS001_U01 Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych | CAMW_10-_U03 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CAMW_10-_WS001_K01 Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | CAMW_10-_K01 | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_WS001_W01 Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_WS001_U01 Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych | 2,0 | |
3,0 | Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CAMW_10-_WS001_K01 Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | 2,0 | |
3,0 | Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Craig Zacker, Windows Server 2016 - Instalacja, funkcje magazynowe i obliczeniowe, APN Promise, Warszawa, 2017