Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Administrator Microsoft Windows Server

Sylabus przedmiotu Workshops Microsoft Windows Server 2022 Building Virtual Machine Labs:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Administrator Microsoft Windows Server
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Workshops Microsoft Windows Server 2022 Building Virtual Machine Labs
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Roszkowski <Maciej.Roszkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 28 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Administration experience of Microsoft Windows operating system
W-2The ability to use English-language materials

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Understanding virtual machine lab architecture
C-2Configure and manage of CPU and RAM resources
C-3Configure and manage of Virtual Machines Communication
C-4Configure and manage of Storage
C-5Manage Active Directory directory service
C-6Manage DNS, DHCP, DFS and other service

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Creating NAT2
T-L-2Creating templates3
T-L-3Generalization and implementation of templates3
T-L-4Virtual environment addressing2
T-L-5Implementation of AD, DNS and DHCP3
T-L-6Powershell scripts3
T-L-7Remote configuration deployment4
T-L-8Implementing WSUS4
T-L-9Deploying the Remote Desktop Services environment4
28

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach28
A-L-2Konsultacje9
A-L-3Praca w środowisku maszyn wirtualnych45
A-L-4Przegląd literatury fachowej24
A-L-5Analiza "case studies"12
A-L-6Przygotowanie do zaliczenia7
125

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Laboratoria

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CAMW_10-_WS001_W01
Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
CAMW_10-_W03C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CAMW_10-_WS001_U01
Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
CAMW_10-_U03C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CAMW_10-_WS001_K01
Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy
CAMW_10-_K01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-8, T-L-9, T-L-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CAMW_10-_WS001_W01
Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
2,0
3,0Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CAMW_10-_WS001_U01
Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
2,0
3,0Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CAMW_10-_WS001_K01
Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy
2,0
3,0Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Craig Zacker, Windows Server 2016 - Instalacja, funkcje magazynowe i obliczeniowe, APN Promise, Warszawa, 2017

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Creating NAT2
T-L-2Creating templates3
T-L-3Generalization and implementation of templates3
T-L-4Virtual environment addressing2
T-L-5Implementation of AD, DNS and DHCP3
T-L-6Powershell scripts3
T-L-7Remote configuration deployment4
T-L-8Implementing WSUS4
T-L-9Deploying the Remote Desktop Services environment4
28

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach28
A-L-2Konsultacje9
A-L-3Praca w środowisku maszyn wirtualnych45
A-L-4Przegląd literatury fachowej24
A-L-5Analiza "case studies"12
A-L-6Przygotowanie do zaliczenia7
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCAMW_10-_WS001_W01Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCAMW_10-_W03Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych.
Cel przedmiotuC-1Understanding virtual machine lab architecture
C-2Configure and manage of CPU and RAM resources
C-3Configure and manage of Virtual Machines Communication
C-4Configure and manage of Storage
C-5Manage Active Directory directory service
C-6Manage DNS, DHCP, DFS and other service
Treści programoweT-L-1Creating NAT
T-L-2Creating templates
T-L-3Generalization and implementation of templates
T-L-4Virtual environment addressing
T-L-5Implementation of AD, DNS and DHCP
T-L-6Powershell scripts
T-L-8Implementing WSUS
T-L-9Deploying the Remote Desktop Services environment
T-L-7Remote configuration deployment
Metody nauczaniaM-1Laboratoria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę na temat budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCAMW_10-_WS001_U01Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCAMW_10-_U03Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych.
Cel przedmiotuC-1Understanding virtual machine lab architecture
C-2Configure and manage of CPU and RAM resources
C-3Configure and manage of Virtual Machines Communication
C-4Configure and manage of Storage
C-5Manage Active Directory directory service
C-6Manage DNS, DHCP, DFS and other service
Treści programoweT-L-1Creating NAT
T-L-2Creating templates
T-L-3Generalization and implementation of templates
T-L-4Virtual environment addressing
T-L-5Implementation of AD, DNS and DHCP
T-L-6Powershell scripts
T-L-7Remote configuration deployment
T-L-8Implementing WSUS
T-L-9Deploying the Remote Desktop Services environment
Metody nauczaniaM-1Laboratoria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada umiejętności budowy laboratoriów maszyn wirtualnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCAMW_10-_WS001_K01Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówCAMW_10-_K01Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Understanding virtual machine lab architecture
C-2Configure and manage of CPU and RAM resources
C-3Configure and manage of Virtual Machines Communication
C-4Configure and manage of Storage
C-5Manage Active Directory directory service
C-6Manage DNS, DHCP, DFS and other service
Treści programoweT-L-1Creating NAT
T-L-2Creating templates
T-L-3Generalization and implementation of templates
T-L-4Virtual environment addressing
T-L-5Implementation of AD, DNS and DHCP
T-L-6Powershell scripts
T-L-8Implementing WSUS
T-L-9Deploying the Remote Desktop Services environment
T-L-7Remote configuration deployment
Metody nauczaniaM-1Laboratoria
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada kompetencje w zakresie skutecznej komunikacji oraz wykonywania i organizacji pracy
3,5
4,0
4,5
5,0