Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria komputerowa
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa | ||
Specjalność | Inżynieria komputerowa | ||
Jednostka prowadząca | Kolegium Dziekańskie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl>, Jerzy Pejaś <Jerzy.Pejas@zut.edu.pl>, Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zatwierdzone tematy i opiekunowie prac dyplomowych zgodnie z regulaminem studiów i zasadami procesu dyplomowania na WIZUT. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy inżynierskiej i procesem dyplomowania |
C-2 | samodzielne rozwiązanie problemu inżynierskiego, bedącego przedmiotem pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie i referowanie przez studentów postępu w realizacji indywidualnych prac dyplomowych: uwagi metodyczne do realizacji pracy dyplomowej, uszczegółowienie postawienia problemu badawczego, celu i metod badawczych zastosowanych w realizacji tematu pracy dyplomowej, ocena struktury pracy dyplomowej. Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami. Ocena przykładowych układów prac dyplomowych. Zasady przygotowania prezentacji pracy na egzamin dyplomowy. Opracowanie i przedstawienie indywidualnych prezentacji studentów z realizacji pracy dyplomowej. Przykładowy przebieg obrony pracy dyplomowej. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji pracy. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-S-2 | Przygotowanie dwóch prezentacji: z realizacji pracy dyplomowej, na egzamin dyplomowy | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja, dyskusja, burza mózgów, analiza. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena terminowości wykonania praca dyplomowej oraz ocena przygotowania do prezentacji tematu i zakresu pracy na egzaminie dyplomowym. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D01.08_W01 Ma wiedzę pomocną do samodzielnego rozwiązywania problemów inżynierskich. | I_1A_W06 | — | — | C-2 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
I_1A_D01.08_W02 zna zasady pisania pracy dyplomowej | I_1A_W14 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_D01.08_U01 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | I_1A_U04 | — | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D01.08_W01 Ma wiedzę pomocną do samodzielnego rozwiązywania problemów inżynierskich. | 2,0 | nie potrafi wskazać sposobu realizacji tematu pracy dyplomowej na poziomie conajmniej dostatecznym, niewłaściwie zaprezentował zakres, harmonogram i sposób realizacji pracy |
3,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu minimalnym - poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
3,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym ale typowym, opracował realny plan i harmonogram realizacji pracy | |
4,0 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu poprawnym, wskazał na właściwe źródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy , wykazał się twórczym sposobem jej realizacji | |
4,5 | Student zaprezentował sposób realizacji tematu pracy w stopniu nietypowym, wskazał na właściwe źródła bibliograficzne, poprawnie oszacował harmonogram realizacji pracy , wykazał się twórczym sposobem jej realizacji | |
5,0 | Student zaprezentował twórcze rozwiązanie problemu podjętego w pracy dyplomowej, poprawnie określił harmonogram jej realizacji w szczególach, ma zgromadzony materiał bibliograficzny do realizacji tej pracy dyplomowej | |
I_1A_D01.08_W02 zna zasady pisania pracy dyplomowej | 2,0 | nie zna zasad procesu dyplomowania |
3,0 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna ólne ogzasady pisania pracy inzynierskiej w zarysie | |
3,5 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna zasady pisania pracy inżynierskiej w zarysie | |
4,0 | zna zasady dyplomowania w WIZUT, zna zasady pisania pracy inzynierskiej w stopniu dobrym, potrafi wskazać przykład poprawnego ich zastosowania | |
4,5 | na wszystkie zasady dyplomowania w WIZUT, zna wszystkie zasady pisania pracy inżynierskiej, potrafi wskazać błedy w ich zastosowaniu | |
5,0 | zna wszystkie zasady dyplomowania w WIZUT, zna wszystkie zasady pisania pracy inżynierskiej, potrafi je zastosować |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_D01.08_U01 Umiejętność opracowania przeglądu literatury | 2,0 | nie potrafi opracować spisu literatury podstawowej do napisania pracy dyplomowej a także nie potrafi odnależć właściwych żródeł |
3,0 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej do napisania pracy dyplomowej a także potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) | |
3,5 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej a także potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) | |
4,0 | potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury | |
4,5 | potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury | |
5,0 | potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami |
Literatura podstawowa
- Sołdek J., Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki, Wyd. Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998