Wydział Informatyki - Programowanie z elementami systemów wbudowanych
Sylabus przedmiotu Zaawansowane programowanie obiektowe C++:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie z elementami systemów wbudowanych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane programowanie obiektowe C++ | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zna składnię języka C++, potrafi implementować proste algorytmy w języku C++, potrafi kompilować programy składające się z wielu plików źródłowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Potrafi zimplementować algorytmy z wykorzystaniem paradygmatu programowania obiektowego w języku C++. Potrafi napisać programy równoległe. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Implementacja prostych algorytmów z wykorzystaniem paradygmatu programowania obiektowego | 4 |
T-L-2 | Implementacja algorytmów wykorzystujących dziedziczenie, polimorfizm | 4 |
T-L-3 | Implementacja prostych algorytmów wykorzystujących paradygmat programowania generycznego | 4 |
T-L-4 | Implementacja algorytmów wykorzystujących wielowątkowość | 4 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Powtórzenie wiadomości o typach własnych: tworzenie, kopiowanie, przesuwanie oraz niszczenie. Powtórzenie wiadomości o czasie życia zmiennych | 1 |
T-W-2 | Przeładowywanie operatorów dla typów własnych oraz specjalne operatory. | 2 |
T-W-3 | Dziedziczenie oraz hierarchie klas. Polimorfizm dynamiczny w kontekście języka C++. Omówienie mechanizmu RTTI | 3 |
T-W-4 | Enkapsulacja danych w języku C++, widoczność pól klasy w drzewie dziedziczenia | 2 |
T-W-5 | Wprowadzenie do programowania generycznego dla języka C++. Klasy szablonowe, funkcje szablonowe, specjalizacja, częściowa specjalizacja, przeciążenia. | 2 |
T-W-6 | Programowanie wielowątkowe w języku C++ z wykorzystaniem mechanizmów z przestrzeni nazw std | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 16 |
A-L-3 | Samodzielne rozwiązywania zadań i problemów postawionych na laboratoriach | 24 |
56 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 12 |
A-W-2 | Samodzielnie studiowanie zaleconej literatury i analiza materiału z wykładów | 34 |
46 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Anegdota |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | Nauka i ćwiczenia własne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja aktywności na zajęciach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych na zajęciach laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_07_W01 Zna paradygmaty programowania obiektowego i generycznego w kontekście języka C++ | PESW_10-_W11 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PESW_10-_07_U01 Umie rozwiązać algorytm wykorzystując implementację korzystającą z paradygmatu programowania obiektowego lub generycznego | PESW_10-_U07 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
PESW_10-_07_U02 Umie zrównoleglić zadany algorytm wykorzystując mechanizm programowania wielowątkowego w języku C++ | PESW_10-_U08 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_07_W01 Zna paradygmaty programowania obiektowego i generycznego w kontekście języka C++ | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wskazać główne właściwości programowania obiektowego i generycznego w języku C++ | |
3,5 | ||
4,0 | Potrafi wyjaśnić polimorfizm w kontekście języka C++, oraz techniki związane z programowaniem generycznym | |
4,5 | ||
5,0 | Potrafi rozwiązać przedstawione problemy programowania wielowątkowego oraz wyjaśnić ich przyczynę |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PESW_10-_07_U01 Umie rozwiązać algorytm wykorzystując implementację korzystającą z paradygmatu programowania obiektowego lub generycznego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaimplementować wybrany algorytm wykorzystując programowanie obiektowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PESW_10-_07_U02 Umie zrównoleglić zadany algorytm wykorzystując mechanizm programowania wielowątkowego w języku C++ | 2,0 | |
3,0 | Potrafi użyć mechanizmów programowania wielowątkowego z języka C++ | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bjarne Stroustrup, The C++ Programming Language, Addison-Wesley, 2013
Literatura dodatkowa
- Scott Meyers, Effective Modern C++, O'Reilly Media, 2014