Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone seminarium dyplomowe nr 1. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy na temat kierunków rozwoju energetyki. Kontynuacja samodzielnej i systematycznej pracy badawczej. Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji na tematy naukowo-techniczne. Poszerzenie wiedzy na tematy związane z realizacją prac dyplomowych. Doskonalenie umiejętności przygotowania prezentacji multimedialnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Przygotowanie i przedstawienie przez studenta prezentacji multimedialnej dotyczącej realizowanej pracy dyplomowej. Indywidualna informacja o stanie zaawansowania pracy. Prezentacja i omówienie końcowych wyników badań. Wysłuchanie przez studentów prezentacji przedstawiających tematykę poszczególnych realizowanych prac dyplomowych. Analiza i dyskusja nad przyjętymi założeniami i metodami realizacji. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminariach, prezentacja prac dyplomowych. | 15 |
A-SD-2 | Przygotowanie prezentacji | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia fakultatywne. Seminarium z prezentacjami i dyskusją oraz oceną realizowanych prac. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zapoznanie sie z prezentacjami przedstawiającymi tematykę realizowanych prac dyplomowych. Ocena kompleksowa obejmująca poprawność przygotowania i wygłoszenia prezentacji, odpowiedzi na postawione pytania oraz aktywności w dyskusji na temat prezentacji innych studentów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C47_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie profesjonalnie objaśnić realizowane prace badawcze (analityczne, eksperymentalne) oraz przedstawić, zinterpretować i podsumować otrzymane wyniki badań. Powinien być w stanie przygotować prezentację na temat wykonywanej pracy a także uczestniczyć w dyskusji na jej temat i na temat innych prac. | ENE_1A_W03, ENE_1A_W31, ENE_1A_W27 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C47_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć objaśnić prowadzone badania oraz zinterpretować i podsumować uzyskane wyniki. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić prezentację multimedialną oraz brać udział w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | ENE_1A_U25, ENE_1A_U21, ENE_1A_U26, ENE_1A_U27, ENE_1A_U28 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_1A_C47_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa kompetencji w planowaniu i realizacji badań, prezentacji osiągnięć oraz w zakresie profesjonalnej dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | ENE_1A_K01, ENE_1A_K02, ENE_1A_K03, ENE_1A_K04, ENE_1A_K07 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C47_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie profesjonalnie objaśnić realizowane prace badawcze (analityczne, eksperymentalne) oraz przedstawić, zinterpretować i podsumować otrzymane wyniki badań. Powinien być w stanie przygotować prezentację na temat wykonywanej pracy a także uczestniczyć w dyskusji na jej temat i na temat innych prac. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. Nie przedstawił własnej prezentacji. |
3,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dostateczny. | |
3,5 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dość dobry. | |
4,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dobry. | |
4,5 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako ponad dobry. | |
5,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako bardzo dobry. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C47_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć objaśnić prowadzone badania oraz zinterpretować i podsumować uzyskane wyniki. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić prezentację multimedialną oraz brać udział w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. Nie przedstawił własnej prezentacji. |
3,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dostateczny. | |
3,5 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dość dobry. | |
4,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dobry. | |
4,5 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako ponad dobry. | |
5,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako bardzo dobry. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_1A_C47_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa kompetencji w planowaniu i realizacji badań, prezentacji osiągnięć oraz w zakresie profesjonalnej dyskusji o charakterze naukowo-technicznym. | 2,0 | Student nie bierze udziału w zajęciach lub jest nieaktywny. Nie przedstawił własnej prezentacji. |
3,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dostateczny. | |
3,5 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dość dobry. | |
4,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako dobry. | |
4,5 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako ponad dobry. | |
5,0 | Student wykazuje aktywność na zajęciach i w przygotowaniu prezentacji na temat realizowanej pracy dyplomowej na poziomie ocenianym jako bardzo dobry. |
Literatura podstawowa
- Literatura z dziedziny, do której należy tematyka pracy, Indywidualne rozpoznanie literatury dostępnej w uczelnianych bazach danych dotyczącej tematyki pracy dyplomowej, 2011
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wyd. Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
- Hindle T., Sztuka prezentacji., Wyd. Wiedza i Życie, Warszawa, 2000
- Negrino T., PowerPoint. Tworzenie prezentacji. projekty., Wyd. HELION, Gliwice, 2005