Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa w języku angielskim (S2)
specjalność: Processing of Polymer Materials
Sylabus przedmiotu Institutions and Mechanisms Governing the EU:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa w języku angielskim | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Institutions and Mechanisms Governing the EU | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of society |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of basic circumstances behind the EU foundation, competences of certain EU institutions, mechanisms of their functioning and relations between them. |
C-2 | Providing the student with a set of skills enabling him or her with the ability to recognise the EU and its institutions as an entity influencing the political, economical and social life in a global, European and national dimension (EU members). |
C-3 | Implementation of the EU and its mechanisms knowledge in the future professional activity as means of articulating the sector's needs in relation to influencing politics and the knowledge on EU funds acquisition. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | European Union genesis (Reasons behind founding the basis of modern European Union. Rome and Paris treaties) | 1 |
T-W-2 | Main EU institutions (European Council, Council of the European Union, European Parliament, European Comission, Court of Justice of the European Union, European Court of Auditors). | 1 |
T-W-3 | Other EU institutions (European Central Bank, Committee of the Regions, European Economic and Social Committee among others). | 1 |
T-W-4 | European Union decision-making process. | 1 |
T-W-5 | Main European Union policies (agricultural, regional, transportation, competition protection, social employment, environment preservation, social and energetic policies among others). | 2 |
T-W-6 | Single European market (great freedoms, free movement of goods, services, capital and people) | 2 |
T-W-7 | Europa 2020 Strategy and other attempts on reforming the EU. | 1 |
T-W-8 | European Union extension phases. | 1 |
T-W-9 | EU funds as a mean of development, bridging the gaps and implementing the idea of European solidarity. | 2 |
T-W-10 | Polish EU membership (road to membership, current balance). | 2 |
T-W-11 | Final exam | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 15 |
A-W-2 | Preparation for completing the course | 13 |
A-W-3 | Duty hours | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Conversational lecture |
M-2 | Information lecture |
M-3 | Problem-focused lecture |
M-4 | Case study |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Meritorical activity |
S-2 | Ocena formująca: Presentation on a chosen topic |
S-3 | Ocena formująca: Graded meritorical activity during the course |
S-4 | Ocena podsumowująca: Final conversation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_A04-1_W01 Zna podstawowe zagadnienia z zakresu instytucji UE i mechanizmów ich funkcjonowania. | ME_2A_W06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-11, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_A04-1_U01 Potrafi trafnie opisać i wyjaśnić wpływ UE, poprzez różne instytucje i mechanizmy, na ważne makrowydarzenia na płaszczyźnie politycznej, ekonomicznej i społecznej w wymiarze globalnym i krajowym. | ME_2A_U01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-11, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_A04-1_K01 Potrafi artykułować potrzeby swojej branży poprzez znajomość reguł tworzenia polityk branżowych. Potrafi zidentyfikować źródła pomocy finansowej UE dla różnych rodzajów działalności. | ME_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-11, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_A04-1_W01 Zna podstawowe zagadnienia z zakresu instytucji UE i mechanizmów ich funkcjonowania. | 2,0 | Nie zna podstawowych zagadnień z zakresu instytucji UE i funkcjonowania mechanizmów UE. |
3,0 | posseses basic knowledge on genesis, goals and functioning mechanisms of foundations of today's EU institutions | |
3,5 | Wykazuje całościową wiedzę faktograficzną dotyczącą genezy, celów i mechanizmów funkcjonowania instytucji UE, lecz ma duże braki w zrozumieniu zależności i powiązań pomiędzy nimi. | |
4,0 | Posiada całościową wiedzę dotyczącą genezy, celów i mechanizmów funkcjonowania instytucji UE, i zna uwarunkowania oraz najważniejsze zależności i formy współpracy instytucji UE. | |
4,5 | Posiada całościową wiedzę na temat genezy i uwarunkowania powstania protoplastów oraz współczesnych instytucji UE. Zna ich funkcje i kompetencje. Rozumie i zna formy współpracy oraz wzajemne zależności. | |
5,0 | Posiada wyczerpującą wiedzę na temat instytucji UE. Wiedza wykracza poza literaturę obowiązkową. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_A04-1_U01 Potrafi trafnie opisać i wyjaśnić wpływ UE, poprzez różne instytucje i mechanizmy, na ważne makrowydarzenia na płaszczyźnie politycznej, ekonomicznej i społecznej w wymiarze globalnym i krajowym. | 2,0 | Nie posiada podstawowych umiejętności pozwalających opisać i wyjaśnić wpływ UE na ważne wydarzenia polityczne, ekonomiczne i społeczne w wymiarze globalnym i krajowym. |
3,0 | capable of basic description and explanation of EU's influence on the most important and national global events in their political, economic and social aspect. | |
3,5 | Potrafi trafnie opisać i wyjaśnić wpływ UE na istotne wydarzenia na płaszczyznach politycznej, ekonomicznej i społecznej w wymiarze globalnym i krajowym. Potrafi wskazać najważniejsze mechanizmy generowania tych wydarzeń. | |
4,0 | Identyfikuje instytucje UE i mechanizmy ich funkcjonowania oraz wzajemne zależności z implikacjami w postaci licznych wydarzeń w kraju i na świecie. | |
4,5 | Potrafi postawić względnie obszerne diagnozy dotyczące uwarunkowań najważniejszych wydarzeń politycznych, ekonomicznych i społecznych w kontekście funkcjonowania UE. | |
5,0 | Umie wyjaśnić uwarunkowania i konsekwencje wydarzeń w wymiarze lokalnym i globalnym jako implikację funkcjonowania najważniejszych instytucji UE w kontekście najważniejszych ich decyzji oraz celów funkcjonowania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_A04-1_K01 Potrafi artykułować potrzeby swojej branży poprzez znajomość reguł tworzenia polityk branżowych. Potrafi zidentyfikować źródła pomocy finansowej UE dla różnych rodzajów działalności. | 2,0 | Nie potrafi powiązać interesów i potrzeb swojej branży zawodowej z możliwościami jakie stwarza członkostwo w UE. |
3,0 | aware of possibilities laying in the EU membership according to his or her professional field of interest. Unable of providing broad descriptions of the aforementioned. | |
3,5 | Potrafi samodzielnie określić polityki UE i ich podstawowe treści, które mogą być pomocne w trafnie zidentyfikowanych, podstawowych potrzebach branży zawodowej. Umie wskazać główne źródło pomocy finansowej UE dla swojej branży zawodowej. | |
4,0 | Potrafi wskazać główne mechanizmy artykulacji potrzeb swojej branży (pokrewnych) poprzez trafne wskazanie polityk szczegółowych UE. Umie wskazać główne instytucje krajowe zarządzające środkami UE. | |
4,5 | Jest w stanie zidentyfikować najważniejsze źródła pomocy UE dla różnych przedsięwzięć w swojej branży w UE. Potrafi określić zasadnicze etapy na drodze do ich absorpcji. | |
5,0 | Potrafi określić praktyczne kroki w procesie artykulacji potrzeb swojej branży w UE, umie wskazać najważniejsze elementy budowy wniosku aplikacyjnego do instytucji zarządzających (pośredniczących) funduszami UE. |
Literatura podstawowa
- Małuszyńska E., Kompendium wiedzy o Unii Europejskiej, PWN, Warszawa, 2007
- Latoszek E., Integracja europejska. Mechanizmy i wyzwania, KiW, 2007
Literatura dodatkowa
- Śwista M., Tkaczyński J., Willa R., Fundusze Unii Europejskiej 2007-2013. Cele, działania, środki, Wydawnictwo UJ, Warszawa, 2008
- Kaczmarek J., Unia Europejska. Trudne dojrzewanie, Wrocław, 2003