Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N1)
Sylabus przedmiotu Budowa pojazdów samochodowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowa pojazdów samochodowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki przedmiotu |
W-2 | Zapoznanie się z tematyką z zakresu budowy pojazdów samochodowych |
W-3 | Znajomość podstawowych praw fizyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie się z procedurami budowy pojazdów samochodowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Budowa podwozi samochodowych. Badanie zawieszeń, układów kierowniczych i hamulców pojazdów | 2 |
T-L-2 | Budowa nadwozi pojazdów samochodowych | 1 |
T-L-3 | Badania układu napędowego (wały napędowe, sprzęgła i skrzynie biegów) pojazdów samochodowych | 2 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Teoria ruchu pojazdu | 2 |
T-W-2 | Budowa podwozi w pojazdach samochodowych | 5 |
T-W-3 | Budowa nadwozi w pojazdach samochodowych | 5 |
T-W-4 | Badania pojazdów pojazdów samochodowych | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie sprawozdań, analiza zagadnienia | 10 |
A-L-2 | Praca własna | 10 |
A-L-3 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Analiza materiałów dotyczących zagadnienia przedmiotu | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 5 |
A-W-3 | Praca własna | 15 |
A-W-4 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady prowadzone są na podstawie przygotowanej prezentacji i omówieniu jej. |
M-2 | Zajęcia praktyczne poświęcone są analizie problemów związanych z realizacją porojektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z projektu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie zaliczenia ustnego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C34-8_W01 Nabył wiedzę w zakresie tematyki budowy pojazdów samochodowych. | MBM_1A_W01, MBM_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C34-8_U01 Student wykazuje zdolność do wykorzystywania wiedzy w zakresie budowy pojazdów samochodowych. | MBM_1A_U08, MBM_1A_U09, MBM_1A_U10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C34-8_K01 Zdolny do samodzielnej analizy oraz podejmowania decyzji w dziedzinie budowy pojazdów samochodowych. | MBM_1A_K01, MBM_1A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C34-8_W01 Nabył wiedzę w zakresie tematyki budowy pojazdów samochodowych. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczającej wiedzy w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalną wiedzę w zakresie przedmiotu | |
3,5 | Student posiada nie pełną wiedzę w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełną wiedzę ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego wiedza nie jest jeszcze pełna. | |
5,0 | Student posiadł pełną wiedzę w zakresie przedmiotu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C34-8_U01 Student wykazuje zdolność do wykorzystywania wiedzy w zakresie budowy pojazdów samochodowych. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczających umiejętności w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne umiejętności w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełne umiejętności ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego umiejętności nie są jeszcze pełne. | |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C34-8_K01 Zdolny do samodzielnej analizy oraz podejmowania decyzji w dziedzinie budowy pojazdów samochodowych. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczających kompetencji w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne kompetencje w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełne kompetencje w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełne kompetencje ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego kompetencje nie są jeszcze pełne. | |
5,0 | Student posiadł pełne kompetencje w zakresie przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- Orzełowski Seweryn, Budowa podwozi i nadwozi samochodowych, WSiP, Warszawa, 2008, Wydanie XVI