Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechatronika (N2)
Sylabus przedmiotu Programowanie obiektowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechatronika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie obiektowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechatroniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karol Miądlicki <Karol.Miadlicki@zut.edu.pl>, Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Obsługa komputera. |
W-2 | Podstawy programowania. |
W-3 | Podstawowa wiedza z zakresu matematyki. |
W-4 | Wskazana jest znajomość języka angielskiego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstaw teoretycznych języka obiektowego. |
C-2 | Opanowanie umiejętności wykorzystywania technik programowania obiektowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Praktyczne zastosowanie informacji zdobytych podczas wykładu poprzez tworzenie programów z wykorzystaniem technik programowania obiektowego. | 18 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do programowania obiektowego. Podstawy programowania. Omówienie języka programowania, środowiska programistycznego. | 2 |
T-W-2 | Tworzenie projektów. Omówienie typów danych, zasięgów zmiennych, tworzenie klas i obiektów. | 1 |
T-W-3 | Przekazywanie danych, przeciążanie metod i konstruktorów. | 2 |
T-W-4 | Omówienie pojęć hermetyzacji danych, dziedziczenia i polimorfizmu, klas abstrakcyjnych. | 1 |
T-W-5 | Interfejsy, wyjątki, delegaty i zdarzenia. | 1 |
T-W-6 | Podstawowe wzorce projektowe. | 1 |
T-W-7 | Zasotosowanie programowania obiektowego w silnikach graficznych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć. | 20 |
A-L-3 | Indywidualna praca studenta. | 12 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 9 |
A-W-2 | konsultacje | 5 |
A-W-3 | przygotowanie do zajeć | 11 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny z elementami konwersacyjnymi. |
M-2 | Praca grupowa i indywidualna nad postawionym problemem. |
M-3 | Praca i programowanie na komputerze. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowe testy oraz kontrola wykonanych zadań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Końcowy test na komputerze |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_C09_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien poznać podstawy języka obiektowego i sposoby programowania obiektowego. | ME_2A_W04, ME_2A_W07, ME_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_C09_U01 Umiejętność tworzenia programów z wykorzystaniem technik programowania obiektowego, z wykorzystaniem wzorców projektowych. | ME_2A_U16, ME_2A_U07, ME_2A_U12, ME_2A_U18 | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_C09_K01 Student potrafi zdobywać i przyswajać nowe informacje ma świadomość potrzeby ciągłego szkolenia w zakresie programowania i informatyki. | ME_2A_K01, ME_2A_K03, ME_2A_K02 | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_C09_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien poznać podstawy języka obiektowego i sposoby programowania obiektowego. | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_C09_U01 Umiejętność tworzenia programów z wykorzystaniem technik programowania obiektowego, z wykorzystaniem wzorców projektowych. | 2,0 | Student nie opanował umiejętności z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Z trudem wykorzystuje zdobyte umiejętności. Czasem nie wie, jak wykorzystać posiadane umiejętności. | |
3,5 | Student opanował umiejętności w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i ich stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i ich stosowania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_C09_K01 Student potrafi zdobywać i przyswajać nowe informacje ma świadomość potrzeby ciągłego szkolenia w zakresie programowania i informatyki. | 2,0 | Student nie angażuje się podczas zajęć, nie pracuje samodzielnie i nie posiada kompetencji w zakresie programowania obiektowego. |
3,0 | Student wykazuje przeciętne kompetencje w zakresie wykorzystania programowania obiektowego w praktyce. | |
3,5 | Student posiada kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student wykazuje zaangażowanie w dążeniu do doskonalenia nabywanych umiejętności. | |
4,5 | Student posiada kompetencje w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student wykazuje duże zaangażowanie w dążeniu do doskonalenia nabywanych umiejętności. |
Literatura podstawowa
- Ian Griffiths, Matthew Adams, Jesse Liberty, C#. Programowanie., Helion, 2012
- Mark Michaelis, C# 7.0. Kompletny przewodnik dla praktyków., Helion, 2019
- Steven John Metsker, C#. Wzorce projektowe, 2005
- Ewa Ross, Jacek Ross, Unity i C#. Podstawy programowania gier, Helion, 2018