Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka (zajęcia uzupełniające):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka (zajęcia uzupełniające) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Technicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki na poziomie absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student nabywa wiedzę i umiejetnosć wykorzytania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i zagadnień inżynierskich. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawy rachunku wektorowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich. | 2 |
T-A-2 | Podstawy rachunku różniczowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich. | 4 |
T-A-3 | Podstawy rachunku całkowego niezbędne do opisu zjawisk fizycznych i zagadnień inżynierskich. Przykłady użyteczności rachunku całkowego w fizyce i technice. | 4 |
T-A-4 | Funkcje trygonometryczne. | 2 |
T-A-5 | Twierdzenie Talesa. | 2 |
T-A-6 | Pola i obwody figur płaskich. | 2 |
T-A-7 | Pola powierzchni i objętości brył przestrzennych. | 2 |
T-A-8 | Funkcje. Definicja funkcji, zbiór wartości, dziedzina. Funkcja złożona, funkcja odwrotna. Funkcje monotoniczne, parzyste, nieparzyste, okresowe. Przekształcenia wykresów: skalowanie, przesuwanie, odbijanie; skala logarytmiczna. | 3 |
T-A-9 | Funkcje elementarne. Funkcja liniowa, kwadratowa i potęgowa. Równanie liniowe, układy równań liniowych. Równanie kwadratowe i algebraiczne stopnia n. Pierwiastki wymierne. Wielomiany i dzielenie wielomianów. Twierdzenie Bezouta. | 7 |
T-A-10 | Funkcja wykładnicza i logarytmiczna. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Obecność na ćwiczeniach audytoryjnych. | 30 |
A-A-2 | Studiowanie literatury, rozwiazywaie zdań domowych i przygotowyanie się do sprawdzianów. | 32 |
62 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia audytoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżące sprawdzanie aktywnosci studentów w czasie zajęć (aprobata, ocena ciągła, obserwcja pracy w grupach). |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wiedzy i umiejętnosci wykazywanej w rozwiązywaniu testów i zadań domowych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PMKI_1A_U03_W02 Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | PMKI_1A_W01 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PMKI_1A_U03_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | PMKI_1A_U11 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PMKI_1A_U03_W02 Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | Brak zaliczenia.Nieuzasadanione nieobecnosci na zajęciach. Student nie zna podstwowych pojęć idefinicji. Nie rozwiązuje zadań domowych. Nie zalicza testów. |
3,0 | Zaliczenie. Student uzyskał powyżej 50 % punktów z testów sprawdzajacych. Porawnie rozwiązał popranie większość zadań domowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PMKI_1A_U03_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | 2,0 | Brak zaliczenia.Nieuzasadanione nieobecnosci na zajęciach. Student nie zna podstwowych pojęć idefinicji. Nie rozwiązuje zadań domowych. Nie zalicza testów. |
3,0 | Zaliczenie. Student uzyskał powyżej 50 % punktów z testów sprawdzajacych. Porawnie rozwiązał popranie większość zdań domowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- x, x, x, 2011