Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)

Sylabus przedmiotu Matematyka II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,50,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności matematyczne z zakresu szkoły ponadpodstawowej na poziomie podstawowym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy i umiejętności matematycznych niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów inżynierskich.
C-2Uswiadomienie potrzeby ciągłej i systematycznej pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Utrwalenie treści podanych na wykładach, rozwiązywanie zadań z nimi związanych.26
T-A-2Kolokwia sprawdzające.4
30
wykłady
T-W-1Szeregi liczbowe i potęgowe.5
T-W-2Funkcje dwóch zmiennych, pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji dwóch zmiennych.5
T-W-3Całka podwójna i zastosowania.5
T-W-4Rachunek prawdopodobieństwa, zdarzenie losowe, prawdopodobieństwo, zmienne losowe różnych typów, rozkłady zmiennych losowych, dystrybuanta zmiennej losowej, zmienna dwuwymiarowa, twierdzenie graniczne.6
T-W-5Równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu.3
T-W-6Transformata Laplace'a, Fouriera, Z.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.30
A-A-2Konsultacje.2
A-A-3Bieżąca analiza treści ćwiczeń audytoryjnych lub korzystanie z kursów na platformie Moodle.20
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów10
62
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Bieżąca analiza treści wykładów.13
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.15
A-W-5Egzamin.2
62

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy.
M-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, kursy na platformie Moodle.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji oraz kursów na platformie Moodle.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie dwóch kolokwiów oraz aktywności podczas zajęć student uzyskuje ocenę z zaliczenia ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej zawierającej zadania teoretyczne i praktyczne student otrzymuje oceną z egzaminu.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny uzyskanej przez studenta z zaliczenia ćwiczeń i oceny z egzaminu. Ocena ta jest generowana automatycznie w systemie e-dziekanat.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_B02_W01
Student zna definicje, twierdzenia i własności pojęć omawiane w ramach przedmiotu.
PMKI_1A_W01C-2, C-1T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_B02_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
PMKI_1A_U01C-2, C-1T-W-5, T-A-1, T-W-6, T-A-2, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_B02_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się oraz systematycznej pracy.
PMKI_1A_K01C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_B02_W01
Student zna definicje, twierdzenia i własności pojęć omawiane w ramach przedmiotu.
2,0
3,0Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_B02_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
2,0
3,0Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_B02_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się oraz systematycznej pracy.
2,0
3,0Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza Matematyczna 2, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 1. Definicje, twierdzenia, wzory. 2. Przykłady i zadania.
  2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 1. Definicje, twierdzenia, wzory. 2. Przykłady i zadania.
  3. M. Gewert, Z. Skoczylas, Równania różniczkowe zwyczajne, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 1. Teoria, przykłady, zadania.

Literatura dodatkowa

  1. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa, część I, część II

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Utrwalenie treści podanych na wykładach, rozwiązywanie zadań z nimi związanych.26
T-A-2Kolokwia sprawdzające.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Szeregi liczbowe i potęgowe.5
T-W-2Funkcje dwóch zmiennych, pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji dwóch zmiennych.5
T-W-3Całka podwójna i zastosowania.5
T-W-4Rachunek prawdopodobieństwa, zdarzenie losowe, prawdopodobieństwo, zmienne losowe różnych typów, rozkłady zmiennych losowych, dystrybuanta zmiennej losowej, zmienna dwuwymiarowa, twierdzenie graniczne.6
T-W-5Równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu.3
T-W-6Transformata Laplace'a, Fouriera, Z.6
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.30
A-A-2Konsultacje.2
A-A-3Bieżąca analiza treści ćwiczeń audytoryjnych lub korzystanie z kursów na platformie Moodle.20
A-A-4Przygotowanie do kolokwiów10
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Konsultacje.2
A-W-3Bieżąca analiza treści wykładów.13
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.15
A-W-5Egzamin.2
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_B02_W01Student zna definicje, twierdzenia i własności pojęć omawiane w ramach przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki niezbędną do ilościowego opisu podstawowych zjawisk fizycznych i chemicznych, opracowywania wyników doświadczeń i analizy błędów, modelowania prostych zjawisk fizycznych i chemicznych zachodzących w materiałach i procesach oraz obliczeń zagadnień mechanicznych związanych z projektowaniem i eksploatacją konstrukcji inżynierskich.
Cel przedmiotuC-2Uswiadomienie potrzeby ciągłej i systematycznej pracy.
C-1Zdobycie wiedzy i umiejętności matematycznych niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów inżynierskich.
Treści programoweT-W-5Równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu.
T-W-4Rachunek prawdopodobieństwa, zdarzenie losowe, prawdopodobieństwo, zmienne losowe różnych typów, rozkłady zmiennych losowych, dystrybuanta zmiennej losowej, zmienna dwuwymiarowa, twierdzenie graniczne.
T-W-3Całka podwójna i zastosowania.
T-W-6Transformata Laplace'a, Fouriera, Z.
T-W-2Funkcje dwóch zmiennych, pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji dwóch zmiennych.
T-W-1Szeregi liczbowe i potęgowe.
T-A-2Kolokwia sprawdzające.
T-A-1Utrwalenie treści podanych na wykładach, rozwiązywanie zadań z nimi związanych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, kursy na platformie Moodle.
M-1Wykład informacyjno-problemowy.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej zawierającej zadania teoretyczne i praktyczne student otrzymuje oceną z egzaminu.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie dwóch kolokwiów oraz aktywności podczas zajęć student uzyskuje ocenę z zaliczenia ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_B02_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-2Uswiadomienie potrzeby ciągłej i systematycznej pracy.
C-1Zdobycie wiedzy i umiejętności matematycznych niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów inżynierskich.
Treści programoweT-W-5Równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu.
T-A-1Utrwalenie treści podanych na wykładach, rozwiązywanie zadań z nimi związanych.
T-W-6Transformata Laplace'a, Fouriera, Z.
T-A-2Kolokwia sprawdzające.
T-W-1Szeregi liczbowe i potęgowe.
T-W-4Rachunek prawdopodobieństwa, zdarzenie losowe, prawdopodobieństwo, zmienne losowe różnych typów, rozkłady zmiennych losowych, dystrybuanta zmiennej losowej, zmienna dwuwymiarowa, twierdzenie graniczne.
T-W-2Funkcje dwóch zmiennych, pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji dwóch zmiennych.
T-W-3Całka podwójna i zastosowania.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, kursy na platformie Moodle.
M-1Wykład informacyjno-problemowy.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej zawierającej zadania teoretyczne i praktyczne student otrzymuje oceną z egzaminu.
S-2Ocena podsumowująca: Na podstawie dwóch kolokwiów oraz aktywności podczas zajęć student uzyskuje ocenę z zaliczenia ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_B02_K01Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia się oraz systematycznej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ma świadomości konieczności ciągłego jej poszerzania oraz zasięgania opinii ekspertów.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy i umiejętności matematycznych niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów inżynierskich.
C-2Uswiadomienie potrzeby ciągłej i systematycznej pracy.
Treści programoweT-W-2Funkcje dwóch zmiennych, pochodne cząstkowe i ekstrema funkcji dwóch zmiennych.
T-W-4Rachunek prawdopodobieństwa, zdarzenie losowe, prawdopodobieństwo, zmienne losowe różnych typów, rozkłady zmiennych losowych, dystrybuanta zmiennej losowej, zmienna dwuwymiarowa, twierdzenie graniczne.
T-A-1Utrwalenie treści podanych na wykładach, rozwiązywanie zadań z nimi związanych.
T-W-1Szeregi liczbowe i potęgowe.
T-W-3Całka podwójna i zastosowania.
T-W-6Transformata Laplace'a, Fouriera, Z.
T-W-5Równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, kursy na platformie Moodle.
M-1Wykład informacyjno-problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Na podstawie pytań i odpowiedzi studentów podczas zajęć i konsultacji oraz kursów na platformie Moodle.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: 1. systematycznie uczestniczy w prawie wszystkich zajęciach, 2. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na każdym kolokwium lub na zaliczeniu poprawkowym ćwiczeń, 3. uzyskał 50% punktów możliwych do zdobycia na egzaminie lub na egzaminie poprawkowym.
3,5
4,0
4,5
5,0