Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | PMKI_1A_C31-2_W01 | Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i ją uzupełnić sięgając do żródeł literaturowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PMKI_1A_W01 | Ma wiedzę w zakresie matematyki niezbędną do ilościowego opisu podstawowych zjawisk fizycznych i chemicznych, opracowywania wyników doświadczeń i analizy błędów, modelowania prostych zjawisk fizycznych i chemicznych zachodzących w materiałach i procesach oraz obliczeń zagadnień mechanicznych związanych z projektowaniem i eksploatacją konstrukcji inżynierskich. |
---|
PMKI_1A_W03 | Ma wiedzę w zakresie chemii niezbędną do zrozumienia hierarchicznej budowy i właściwości materiałów, wzajemnych oddziaływań materiału z otoczeniem podczas obróbki oraz podczas eksploatacji wyrobów/konstrukcji. |
PMKI_1A_W04 | Ma wiedzę w zakresie budowy chemicznej, struktury i morfologii materiałów metalicznych, ceramicznych, polimerowych i kompozytowych niezbędną do zrozumienia właściwości materiałów i ich zachowania podczas wytwarzania, przetwarzania oraz eksploatacji. |
PMKI_1A_W05 | Ma wiedzę w zakresie właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych materiałów niezbędną do doboru materiału do określonych wyrobów z uwzględnieniem pełnego cyklu ich życia oraz zasadami zrównoważonego rozwoju. |
PMKI_1A_W06 | Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia procesów technologicznych kształtowania struktury materiałów i ich właściwości oraz formowania wyrobów z uwzględnieniem zagadnień związanych z ich utylizacją. |
PMKI_1A_W07 | Zna podstawowe metody i techniki:
- konstruowania elementów maszyn i urządzeń w środowisku systemów CAx,
- pomiarów części maszyn i analizy wymiarowej,
- projektowania procesów technologicznych,
- projektowania oprzyrządowania technologicznego,
- projektowania operacji procesów przetwórstwa i łączenia materiałów,
- montażu i regeneracji części maszyn. |
PMKI_1A_W13 | Ma wiedzę w zakresie podstawowych metod charakteryzowania budowy chemicznej, struktury i morfologii materiałów oraz ich właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych jak i metod pomiaru geometrii wyrobów niezbędną do doboru metod charakteryzowania materiałów i wyrobów do specyficznych wyzwań związanych z kontrolą procesów technologicznych, analizą zużycia i przyczyn awarii. |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie umiejętności zaprojektowania prostego wyrobu o wybranych właściwościach mechanicznych i eksploatacyjnych na podstawie nabytej wiedzy w zakresie podstaw nauki o materiałach, zależności pomiędzy właściwościami materiału a jego budową wewnętrzną, możliwościami obróbki dodatkowej materiału. Ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej oraz prezentowania wyników i pisania raportów. |
---|
Treści programowe | T-P-4 | Końcowy opis i dyskusja projektu. Omówienie błędów, niedociągnieć, podkreślenie dobrych praktyk. Wnioski, propozycje ulepszeń, samoocena. |
---|
T-P-2 | omwienie metodyki podejścia do analizy literaturowej studiowania zagadnień teoretycznych projektu, zgłębiania wiedzy na temat zwiazku struktury materiału z jego właściwościami, prezentacja tematu w ujęciu teoretycznym w grupach roboczych |
T-P-1 | Prezentacja problemu związanego z projektowanym wyrobem. Burza mózgów, dyskusja tematu, stawianie pytań, szukanie możliwości i propozycje działań, formułowanie wniosków odnośnie wyboru materiału/ów, technik wytwarzania, pomiarów właściwości, metod badań. Podział zadań. |
T-P-3 | Dyskusja nad postepami w projektowaniu wybranych wyrobów z punktu widzenia
odpowiedniej struktury materiału (np. jednofazowa, wielofazowa, eutektyka, wzmacniana ...), określonych właściwości mechanicznych (HV, Rm, R02, KCV...), róznej jakości powierzchni (Ra, Rz), innych kryteriów. |
Metody nauczania | M-1 | wykład wprowadzający, dyskusja, prezentacja, |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na spotkaniach, udziału w dyskusjach, pracach badawczych, zgłaszania pomysłów, umiejętnosci organizacji pracy, przygotowania literaturowego, zaangażowanie, ocena Raportu końcowego projektu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie uczestniczy w spotkanich, nie bierze udziału w dyskusjach, nie przygotowuje zadań cząstkowych |
3,0 | student uczestniczy w spotkaniach ale nie udziela sie aktywnie |
3,5 | student uczestniczy w spotkaniach, udziela sie w dyskusjach |
4,0 | student uczestniczy w spotkaniach, udziela sie w dyskusjach, proponuje działania i przygotowuje propozycje |
4,5 | student uczestniczy aktywnie w spotkaniach, dyskutuje, przygotowuje własne propozycje, prezentacje |
5,0 | student uczestniczy aktywnie w spotkaniach, dyskusjach, podejmuje próby przewodzenia dyskusjom, umiejętnie przekonuje współautorów projektu do swoich propozycji |