Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: Lean Management
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami Lean i Problem solving:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami Lean i Problem solving | ||
Specjalność | Lean Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu współczesnych koncepcji zarządzania, zarządzania projektami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy związanej z metodykami zarządzania projektami Lean i Problem solving |
C-2 | Zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami zarzadzania projektami Lean i Problem solving |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie projektu z wykorzystaniem standardowego formularza A3, metodologii 8D oraz narzędzia wspomagajacych takich jak 5W2H, 5Why, Diagram Ishikawy, Wykres Pareto, Plan Akcji, Tablece Kanban itp. | 26 |
T-P-2 | Prezentacja wyników projektu | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia projektu i zarządzania projektami. Główne etapy zarządzania projektami | 2 |
T-W-2 | Problem Solving – przegląd stosowanych podejść w organizacjach | 5 |
T-W-3 | Metody, narzedzia i techniki stosowane w zarządzaniu projektami w tym A3, 8D, SCRUM | 8 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Konsultacje | 2 |
A-P-3 | Praca własna, w tym przegląd literatury i przygotowanie projektu | 18 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach | 16 |
A-W-2 | Praca własna Studenta w tym przegląd literatury i przygotowanie do zaliczenia | 10 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające w tym wykład informacyjny i konwersatoryjny |
M-2 | Metoda projektowa |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywne uczestnistwo zajęciach, realizacja zadań czastnowych w projekcie |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/07_W01 Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania projektami Len i Problem solving | ZIIP_2A_W03, ZIIP_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/07_U01 Student posiada umiejętności wykorzystania w praktyce metodyki zarządzania projektami i narzędzi problem solving | ZIIP_2A_U18, ZIIP_2A_U04 | — | — | C-2 | T-W-3, T-P-1 | M-2 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/07_K01 Student jest otwarty na nowe rozwiazania | ZIIP_2A_K04 | — | — | — | T-P-2 | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/07_W01 Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania projektami Len i Problem solving | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawowa wiedzą na temat przebiegu zarządzania projektami Lean oraz narzędzi stosowanych w rozwiązywaniu problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/07_U01 Student posiada umiejętności wykorzystania w praktyce metodyki zarządzania projektami i narzędzi problem solving | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować przebieg poszczególnych etapów procesu zarządzania projektami stosując wybrane narzędzia i techniki rozwiazywania problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/07_K01 Student jest otwarty na nowe rozwiazania | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje chęć i poszukuje informacji na temat nowych rozwiązań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Metody doskonalenia procesów zarządzania projektami w organizacji, Difin, 2016
Literatura dodatkowa
- Henrik Kniberg, Mattias Skarin, Kanban i Scrum - jak uzyskać najlepsze z obu, InfoQ, 2009