Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Prawne aspekty ochrony przyrody:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawne aspekty ochrony przyrody
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Lesław Wołejko <Leslaw.Wolejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe widomości z zakresu waloryzacji siedlisk flory i fauny, ekofizjografii;

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;10
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;10
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach;20
A-W-2Przygotowanie do dyskusji;20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia;20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów;
S-2Ocena formująca: Ocena uczestnictwa w dyskusji;

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O11.1_W01
Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
AK_1A_W11, AK_1A_W12C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O11.1_U01
Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
AK_1A_U16, AK_1A_U17C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O11.1_K01
Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
AK_1A_K08C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O11.1_W01
Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz nie zna prawnych możliwości ochrony krajobrazu;
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma elementarną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu elementarnym prawne możliwości ochrony krajobrazu;
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,0Student posiada wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna bardzo dobrze prawne możliwości ochrony krajobrazu;
5,0Student posiada szeroką i ugruntowaną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką i ugruntowaną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu szerokim prawne możliwości ochrony krajobrazu;

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O11.1_U01
Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
2,0Student nie potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz nie potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,0Student potrafi z pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi elementarnie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,5Student potrafi z niewielką pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,0Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,5Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
5,0Student potrafi wybrać samodzielnie odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko i ugruntowanie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O11.1_K01
Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
2,0Student nie ma świadomości wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,0Student ma elementarną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,5Student ma podstawową świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,0Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,5Student ma pełną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
5,0Student ma pełną i ugruntowaną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;

Literatura podstawowa

  1. Radecki Z., Ustawa o ochronie przyrody – komentarz., Difin, Warszawa, 2012, Wydanie poprawione i uzupełnione

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;10
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;10
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach;20
A-W-2Przygotowanie do dyskusji;20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia;20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O11.1_W01Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11posiada znajomość podstawowych praw naturalnych i działań związanych ze środowiskiem i jego ochroną
AK_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Cel przedmiotuC-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
Treści programoweT-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz nie zna prawnych możliwości ochrony krajobrazu;
3,0Student posiada elementarną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma elementarną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu elementarnym prawne możliwości ochrony krajobrazu;
3,5Student posiada podstawową wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma podstawową wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,0Student posiada wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna prawne możliwości ochrony krajobrazu;
4,5Student posiada szeroką wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna bardzo dobrze prawne możliwości ochrony krajobrazu;
5,0Student posiada szeroką i ugruntowaną wiedzę na temat problematyki ochrony gatunkowej i siedlisk oraz ochrony krajobrazu w tym obszarowych krajowych form ochrony przyrody i obszarów Natura 2000 oraz ma szeroką i ugruntowaną wiedzę z zakresu procedur oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko oraz oceny strategicznej oraz zna w stopniu szerokim prawne możliwości ochrony krajobrazu;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O11.1_U01Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U16ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
AK_1A_U17umie stosować prawo w praktyce inżynierskiej w zakresie projektowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu; ma umiejętność w stopniu podstawowym sporządzania kosztorysów do obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
Treści programoweT-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykładów;
S-2Ocena formująca: Ocena uczestnictwa w dyskusji;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz nie potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,0Student potrafi z pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi elementarnie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
3,5Student potrafi z niewielką pomocą prowadzącego wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,0Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
4,5Student potrafi wybrać odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
5,0Student potrafi wybrać samodzielnie odpowiedni akt prawny regulujący procedurę w zakresie ochrony przyrody i środowiska danego obszaru i obiektu ochrony oraz potrafi szeroko i ugruntowanie przedstawić rodzaj i etapy procedury wymagane w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu przy realizacji różnych przedsięwzięć;
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O11.1_K01Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K08ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie; ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie krajowych i unijnych aktów prawnych w zakresie ochrony przyrody wydawanych na szczeblu rządowym i lokalnym;
C-2Poznanie przepisów prawnych (unijne i krajowe) związanych z ocenami oddziaływania na środowisko w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu;
C-3Poznanie procedur postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko i jej etapów w aspekcie ochrony przyrody i krajobrazu: screening, stoping, ekofizjografia, prognozy, opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, opiniowania i uzgadnianie i wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
Treści programoweT-W-1Hierarchia aktów prawnych z zakresu ochrony przyrody w UE, krajowych oraz lokalnych; Ochrona gatunkowa; Obszarowe formy ochrony przyrody i zakazy w nich obowiązujące;
T-W-2Ustawa o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie… tzw. ustawa ooś; Rodzaje procedur tzw. oceny środowiskowej i ich etapy w obszarach objętych ochroną i poza nimi; Strategiczna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny;
M-2Wykład problemowy;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena uczestnictwa w dyskusji;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,0Student ma elementarną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
3,5Student ma podstawową świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,0Student ma świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
4,5Student ma pełną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;
5,0Student ma pełną i ugruntowaną świadomość wpływu uwarunkowań prawnych, kulturowych i społecznych na proces kształtowania przestrzeni w aspekcie szeroko pojętej ochrony środowiska;