Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Obrót środkami ochrony roślin i nawozami
Sylabus przedmiotu Charakterystyka i stosowanie środków ochrony roślin:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Obrót środkami ochrony roślin i nawozami | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Charakterystyka i stosowanie środków ochrony roślin | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Bury <Marek.Bury@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student ma podstawową wiedze z: chemii, gleboznawstwa, BHP. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu charakterystyki i stosowania środków ochrony roślin w rolnictwie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Praktyczne umiejętności w określaniu potrzeb stosowania herbicydów. | 4 |
T-A-2 | Praktyczne umiejętności w określaniu potrzeb stosowania insektycydów. | 4 |
T-A-3 | Praktyczne umiejętności w określaniu potrzeb stosowania fungicydów. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka, skład i podział środków ochrony roślin. | 6 |
T-W-2 | Charakterystyka i stosowanie herbicydów, insektycydów i fungicydów. | 6 |
T-W-3 | Najnowsze trendy w ochronie roślin. Okresy karencji i prewencji. | 4 |
T-W-4 | Czynniki warunkujące skuteczne działanie środków ochrony roślin. | 2 |
T-W-5 | Posługiwanie narzędziami informatycznymi w zakresie doboru środków ochrony roślin. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń audytoryjnych. | 5 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury. | 11 |
A-A-3 | Konsultacje przedmiotowe. | 4 |
A-A-4 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział studenta w wykładach. | 20 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie wskazanej literatury | 45 |
A-W-3 | Konsultacje przedmiotowe. | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Prezentacja multimedialna. |
M-4 | Metody praktyczne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zaangażowania w dyskusję. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przeprowadzona na podstawie prezentacji (projektu) stosowania wybranych środków ochrony roślin. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OSO_10-_PD-OŚORN-3_W01 Student ma wiedzę z zakresu charakterystyki i stosowania środków ochrony roślin. | OSO_10-_W03 | — | C-1 | T-W-5, T-W-4, T-A-3, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OSO_10-_PD-OŚORN-3_U01 Student zna środki ochrony roślin i posiada umiejętność ich zastosowania w produkcji roślinnej. | OSO_10-_U03 | — | C-1 | T-W-2, T-A-3, T-W-1, T-W-5, T-A-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OSO_10-_PD-OŚORN-3_K01 Student wykazuje zrozumienie potrzeb wykorzystania środków ochrony roślin i ich wpływu na rolnictwo i środowiska. | OSO_10-_K06, OSO_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-A-3, T-W-5, T-A-2, T-A-1 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OSO_10-_PD-OŚORN-3_W01 Student ma wiedzę z zakresu charakterystyki i stosowania środków ochrony roślin. | 2,0 | |
3,0 | Student zna niektóre podstawowe pojęcia związane z charakterystyką i stosowanie środków ochrony roślin. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OSO_10-_PD-OŚORN-3_U01 Student zna środki ochrony roślin i posiada umiejętność ich zastosowania w produkcji roślinnej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe środki ochrony roślin. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OSO_10-_PD-OŚORN-3_K01 Student wykazuje zrozumienie potrzeb wykorzystania środków ochrony roślin i ich wpływu na rolnictwo i środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje zrozumienie potrzeb wykorzystania środków ochrony roślin i ich wpływu na rolnictwo i środowiska. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Vademecum środków ochrony roślin katalog., Wydawnictwo Agronom, 2017
- Programy ochrony roślin.
- Praca zbiorowa., Zalecenia Ochrony Roślin Rolniczych, Tom I, II, III.
- Praca zbiorowa, Wykaz środków ochrony roślin.
- Praca zbiorowa., Ochrona roślin rolniczych., Wydawnictwo Oikos, 2015
Literatura dodatkowa
- Praczyk T. (red.)., Kodeks dobrej praktyki roślin., Ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi.