Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | IA_1A_D2-11_U01 | posiada umiejętności w zakresie pracy dyplomowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IA_1A_U01 | Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnycyh źródeł literaturowych. Potrafi formułować i uzasadniać opinie. |
---|
IA_1A_U02 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę samokształcenia. |
IA_1A_U03 | Potrafi poprawnie zastosować poznane techniki informatyczne. |
IA_1A_U04 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
IA_1A_U05 | Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2, czytać ze zrozumiem publikacje naukowe, dokumentacje technologiczne oraz podobne dokumenty stosowane w rybactwie. |
IA_1A_U06 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować wybrane fito i zoobionty środowiska wodnego, określić ich znaczenie dla rybactwa oraz potrafi wskazać możliwośći przktycznego wykorzysania hydrobionów w samooczyszczaniu środwiska wodnego. |
IA_1A_U07 | Potrafi posługiwać się poprawną nomenklaturą, podejmować standardowe działania z wykorzystaniem odpowiednich metod w zakresie higieny, profilaktyki i toksykologii w celu zapewnienia zdrowia i prawidłowego dobrostanu zwierząt wodnych. |
IA_1A_U08 | Potrafi posługiwać się poprawną nomenklaturą w zakresie mikrobiologii. Potrafi dokonać wyboru właściwych technik diagnostycznych przy ukierunkowanej analizie mikrobiologicznej. |
IA_1A_U09 | Potrafi rozwiązywać problemy inżynierskie związane z projektowaniem i eksploatacją różnych narzędzi połowowych. Potrafi wykonać narzędzia rybackie. |
IA_1A_U10 | Potrafi rozpoznać zasoby surowców pochodzenia wodnego, określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji. |
IA_1A_U11 | Potrafi zinterpretować wyniki badań genetycznych i je wykorzystać w programach hodowlanych i strategiach ochrony zasobów oraz zachowania bioróżnorodności. |
IA_1A_U12 | Potrafi skomponować skład paszy na podstawie zgromadzonych danych dotyczących składu chemicznego komponentów i wymagań żywieniowych organizmu wodnego. Potrafi wykonać analizę skałdu podstawowego pasz i dokonać oceny efektywności żywienia na podstawie wyników chowu. |
IA_1A_U13 | Potrafi wykonać obliczenia inżynierskie związane z projektowaniem obiegu zamkniętego, stawu oraz hodowli sadzowej. |
IA_1A_U14 | Potrafi przeprowadzić rozród i inkubację ikry w warunkach sztucznych wybranych gatunków ryb. Umie w sposób praktyczny zrealizować podchów ryb. |
IA_1A_U15 | Potrafi na podstawie zgromadzonych danych dokonać oceny zasobów akwenu. Potrafi opracować plan zagospodarowania wód powierzchniowych i przygotować odpowiednią dokumentację obwodu rybackiego. |
IA_1A_U16 | Potrafi, przy wykorzystaniu właściwych metod i narzędzi pomiarowych, dokonać pełnej analizy czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych wód, określić stan wód powierzchniowych i wskazać kierunki działań w celu poprawy ich stanu. Potrafi wykorzystać w pracy zawodowej przepisy regulujące funkcjonowanie rybactwa i ochrony środowiska. |
IA_1A_U17 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne. Potrafi stosować zasady BHP i higieny pracy. |
IA_1A_U18 | Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu akwakultury lub przedsiębiorstwa połowowego. |
Cel przedmiotu | C-1 | przygotowanie studenta do wykonania i obrony pracy dyplomowej |
---|
Treści programowe | T-S-3 | Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat. |
---|
T-S-5 | Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej. |
T-S-6 | Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej. |
Metody nauczania | M-1 | wykład konwersatoryjny
seminarium |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: ocenie podlegają prezentację przygotowane przez studenta: ocenia się zarówno jakość merytoryczną prezentacji jak "wrażenia artystyczne" |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student posiadł umiejętności w stopniu dostatecznym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |