Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Ichtiologia i akwakultura (S2)
specjalność: Akwakultura
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ichtiologia i akwakultura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Mituniewicz-Małek <Anna.Mituniewicz-Malek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Małecka <Karolina.Malecka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza i umiejetności zdobyte w poprzedzajacym praktykę zawodową procesie kształcenia. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem praktyki zawodowej jest poznanie przez studenta zasad funkcjonowania jednostek organizacyjnych, instytucji i przedsiebiorstw. Ponad to zapoznanie w praktyce z możliwościami wykorzystania wiedzy zdobytej podczas studiów. |
C-2 | Kształtowanie umiejętności nawiązywania współracy z przedsiębiorcami i nstytucjami panstwowymi mającej na celu dalszy rozwój i wykrzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Treść praktyki jest podawana indywidualnie w zależnosci od charakteru i specyfiki przedsiebiorstwa w którym student odbywa praktykę | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Uczestnictwo w pracach zakładu | 115 |
A-PR-2 | Przygotowanie i opracowanie sprawozdania | 3 |
A-PR-3 | Przygotowanie się do zaliczenia praktyki | 2 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia produkcyjne w wybranej instytucji |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa studenta przez Opiekuna Praktyk na powierzonym stanowisku w trakcie odbywania praktyki w wybranej instytucji |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na zakończenie praktyki specjalizacyjnej. Pisemna opinia Opiekuna praktyk. Zaliczenie ustne po zakończeniu praktyk w obecności Komisji Wydziałowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IA_2A_PR1_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia dotyczące dotychczasowego etapu kształcenia oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku i stosowanych w nich metod badawczychń. | IA_2A_W01 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IA_2A_PR1_U01 W zakresie umiejętności student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce i zastosować ją zgodnie z działalnoscią danego przedsiebiorstwa. | IA_2A_U01 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IA_2A_PR1_K01 Student ma świadomość aktywnego u udziału i zdyscyplinowania w pracy indywidualnej oraz grupowej wykazując odpowiednie współdziałanie zarówno jako członek jak i lider zespołu. | IA_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-PR-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IA_2A_PR1_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia dotyczące dotychczasowego etapu kształcenia oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku i stosowanych w nich metod badawczychń. | 2,0 | Student nie potrafi omówić miejsca w którym odbywał praktykę oraz zakresu swoich obowiązków |
3,0 | Student nie potrafi wykazać i omówić czynności z którymi miał do czynienia w czasie odbywania praktyk | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje i omawia czynności które wykonywał w czasie praktyki | |
4,0 | Student poprawnie identyfikuje i omawia czynności które wykonywał w czasie praktyki oraz potrafi dostrzec możliwości ich ewentualnego wykorzystania w innych dziedzinach nauki i pracy. | |
4,5 | Student zna i rozumie procesy techniologiczne z którymi miał do czynienia w czasie odbywania praktyki, potrafi jednocześnie wykorzystać swoją wiedzę i zaproponować nowe lub ulepszone rozwiązania. | |
5,0 | Student potrafi omówić procesy technologiczne, z którymi miał do czynienia, oraz wykazać słabe i mocne strony zakładu w którym odbywał praktykę. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IA_2A_PR1_U01 W zakresie umiejętności student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce i zastosować ją zgodnie z działalnoscią danego przedsiebiorstwa. | 2,0 | Student nie potrafi omówić miejsca w którym odbywał praktykę oraz zakresu swoich obowiązków |
3,0 | Student nie potrafi wykazać i omówić czynności z którymi miał do czynienia w czasie odbywania praktyk | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje i omawia czynności które wykonywał w czasie praktyki | |
4,0 | Student poprawnie identyfikuje i omawia czynności które wykonywał w czasie praktyki oraz potrafi dostrzec możliwości ich ewentualnego wykorzystania w innych dziedzinach nauki i pracy. | |
4,5 | Student zna i rozumie procesy techniologiczne z którymi miał do czynienia w czasie odbywania praktyki, potrafi jednocześnie wykorzystać swoją wiedzę i zaproponować nowe lub ulepszone rozwiązania. | |
5,0 | Student potrafi omówić procesy technologiczne, z którymi miał do czynienia, oraz wykazać słabe i mocne strony zakładu w którym odbywał praktykę. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IA_2A_PR1_K01 Student ma świadomość aktywnego u udziału i zdyscyplinowania w pracy indywidualnej oraz grupowej wykazując odpowiednie współdziałanie zarówno jako członek jak i lider zespołu. | 2,0 | Student nie potrafi omówić miejsca w którym odbywał praktykę oraz zakresu swoich obowiązków |
3,0 | Student nie potrafi wykazać i omówić czynności z którymi miał do czynienia w czasie odbywania praktyk | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje i omawia czynności które wykonywał w czasie praktyki | |
4,0 | Student poprawnie identyfikuje i omawia czynności które wykonywał w czasie praktyki oraz potrafi dostrzec możliwości ich ewentualnego wykorzystania w innych dziedzinach nauki i pracy. | |
4,5 | Student zna i rozumie procesy techniologiczne z którymi miał do czynienia w czasie odbywania praktyki, potrafi jednocześnie wykorzystać swoją wiedzę i zaproponować nowe lub ulepszone rozwiązania. | |
5,0 | Student potrafi omówić procesy technologiczne, z którymi miał do czynienia, oraz wykazać słabe i mocne strony zakładu w którym odbywał praktykę. |
Literatura dodatkowa
- -, -, -, -, -, Literatura zgodna z obowiązujacymi w danym zakładzie procedurami i normami