Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: technologia i biotechnologia żywności

Sylabus przedmiotu Systemy informatyczne w technologii żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy informatyczne w technologii żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość technologii informacyjnych na poziomie szkoły wyzszej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
C-3Rozwinięcie umiejętności samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego5
T-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci4
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Samodzielna praca22
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_B1_W01
Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
TZZ_2A_W02C-1T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_B1_U01
Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02, TZZ_2A_U03, TZZ_2A_U04, TZZ_2A_U05C-2T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_B1_K01
Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K02, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04C-3T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_B1_W01
Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
2,0
3,0Student posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_B1_U01
Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
2,0
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_B1_K01
Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Prowadzacy, Wykłady, 2011
  2. Prowadzący zajęcia, Wykłady, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Internet, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego5
T-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci4
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Samodzielna praca22
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_B1_W01Posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie zastosowania technik informatycznych w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego
Treści programoweT-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wiedzę o zastosowaniu informatyki w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_B1_U01Posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Potrafi, w oparciu o krytyczną analizę literatury, rozwiązywać złożone nietypowe problemy technologiczne.
TZZ_2A_U02Potrafi pracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
TZZ_2A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego, prowadzić debatę w języku polskim i obcym.
TZZ_2A_U04Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_2A_U05Potrafi samodzielnie rozwijać dorobek zawodowy, stale podnosić kompetencje i ukierunkowywać innych w tym zakresie.
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego
Treści programoweT-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność wykorzystania technik komputerowych jako narzędzia w technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_B1_K01Posiada rozwiniętą umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K01Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_2A_K02Jest gotów do formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności z zakresu technologii żywności.
TZZ_2A_K03Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów.
TZZ_2A_K04Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, ciągłego dokształcania się i rozwijania dorobku zawodowego.
Cel przedmiotuC-3Rozwinięcie umiejętności samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego
Treści programoweT-A-2Komputer jako narzędzie sterowania procesami technologii żywnosci
T-A-1AutoCad jako narzędzie tworzenia nowocesnej grafiki inżynierskiej z elementami rysunku technicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersacyjny
M-2Referaty opracowane przez studentów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena referatów studentów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego poszukiwania narzędzi informatycznych na potrzeby technologii przemysłu spożywczego na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami
3,5
4,0
4,5
5,0