Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej
Sylabus przedmiotu Praca końcowa:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
| Tytuł zawodowy absolwenta | |||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
| Profil | |||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Praca końcowa | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Ubowska <Agnieszka.Ubowska@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Renata Dobrzyńska <Renata.Dobrzynska@zut.edu.pl>, Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl>, Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
| Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Zaliczenie wszystkich przedmiotów z programu studiów podyplomowych |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Realizacja indywidualnej pracy końcowej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, do rozwiązania określonego problemu z zakresu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| T-PD-1 | Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego | 1 |
| 1 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| praca dyplomowa | ||
| A-PD-1 | Wybór tematu pracy końcowej | 5 |
| A-PD-2 | Przygotowanie planu pracy | 5 |
| A-PD-3 | Dobór właściwej literatury | 30 |
| A-PD-4 | Konsultacje z opiekunem pracy | 10 |
| A-PD-5 | Realizacja pracy końcowej | 179 |
| A-PD-6 | Przygotowanie prezentacji pracy i przygotowanie się do egzaminu końcowego | 20 |
| A-PD-7 | Uczestnictwo w egzaminie końcowym przed komisją egzaminacyjną | 1 |
| 250 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieką nauczyciela akademickiego. Temat pracy powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inżynierskiego z obszaru bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej. Praca powinna wykazać, że student posiada wiedzę i umiejętności określone w realizowanym programie kształcenia, a także odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne. |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BPOUP_10-_15_W01 Ma wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej w zakresie realizowanego programu studiów. | BPOUP_10-_W01, BPOUP_10-_W02, BPOUP_10-_W03, BPOUP_10-_W04, BPOUP_10-_W05, BPOUP_10-_W10, BPOUP_10-_W06, BPOUP_10-_W07, BPOUP_10-_W08, BPOUP_10-_W09 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BPOUP_10-_15_U01 potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do realizacji pracy końcowej | BPOUP_10-_U09 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BPOUP_10-_15_K01 potrafi uzupełniać i doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności | BPOUP_10-_K01, BPOUP_10-_K02, BPOUP_10-_K03 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BPOUP_10-_15_W01 Ma wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej w zakresie realizowanego programu studiów. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
| 3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
| 4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
| 5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BPOUP_10-_15_U01 potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do realizacji pracy końcowej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
| 3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
| 4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
| 5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BPOUP_10-_15_K01 potrafi uzupełniać i doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009
- Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Literackie Sp. z o.o., Kraków, 1999
- Opoka E., Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003
Literatura dodatkowa
- PKN, PKN-ISO/TR 15489-2:2010 Informacja i dokumentacja -- Zarządzanie dokumentami -- Część 2: Wytyczne