Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej
Sylabus przedmiotu Materiały wykończeniowe i elementy wyposażenia w obiektach użyteczności publicznej:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
| Tytuł zawodowy absolwenta | |||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
| Profil | |||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Materiały wykończeniowe i elementy wyposażenia w obiektach użyteczności publicznej | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Dobrzyńska <Renata.Dobrzynska@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Brak wymagań |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zapoznanie z rodzajami materiałów wykończeniowych i elementów wyposażenia oraz z ich wpływem na bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności pulicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| T-L-1 | Badania palności materiałów wykończeniowych i elementów wyposażenia. | 12 |
| T-L-2 | Zaliczenie pisemne. | 3 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Charakterystyka materiałów wykończeniowych i elementów wyposażenia | 7 |
| T-W-2 | Wymagania norm i przepisów stawiane materiałom stosowanym w obiektach użyteczności publicznej. | 6 |
| T-W-3 | Zaliczenie pisemne | 2 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| laboratoria | ||
| A-L-1 | Udział w zajęciach i zaliczenie | 15 |
| A-L-2 | Studiowanie literatury | 10 |
| A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych | 15 |
| A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
| 50 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie | 15 |
| A-W-2 | Studiowanie literatury | 20 |
| A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 15 |
| 50 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
| M-2 | Wykład problemowy w formie prezentacji multimedialnych |
| M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu. |
| S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne sprawdzające wiedzę i umiejętności studenta w zakresie objętym tematyką zadań wykonanych przez studenta podczas ćwiczeń laboratoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BPOUP_10-_03_W01 zna rodzaje materiałów wykończeniowych i konstrukcyjnych oraz ich wpływ na bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej. | BPOUP_10-_W09 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BPOUP_10-_03_U01 umie dobrać materiały wykończeniowe i konstrukcyjne spełniające wymagania przepisów w zakresie bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej. | BPOUP_10-_U05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| BPOUP_10-_03_K01 ma świadomość wpływu materiałów wykończeniowych i konstrukcyjnych na podniesienie bezpieczeństwa użytkowania obiektów użyteczności publicznej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole. | BPOUP_10-_K01, BPOUP_10-_K02, BPOUP_10-_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BPOUP_10-_03_W01 zna rodzaje materiałów wykończeniowych i konstrukcyjnych oraz ich wpływ na bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
| 3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
| 4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
| 5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BPOUP_10-_03_U01 umie dobrać materiały wykończeniowe i konstrukcyjne spełniające wymagania przepisów w zakresie bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
| 3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
| 4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
| 5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| BPOUP_10-_03_K01 ma świadomość wpływu materiałów wykończeniowych i konstrukcyjnych na podniesienie bezpieczeństwa użytkowania obiektów użyteczności publicznej, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
| 3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
| 3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
| 4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
| 5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Red. Bodzek D., Chemia i fizykochemia substancji toksycznych i niebezpiecznych., Śląska Akademia Medyczna, Katowice, 2003
- Sychta Z., Badanie materiałów i kryteria ich oceny z punktu widzenia stwarzanego zagrożenia pożarowego, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej nr 530, Szczecin, 1996
- Red. Seńczuk W.J., Toksykologia współczesna, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Sychta Z., Spowolnienie procesu rozkładu termicznego i spalania materiałów podstawowym warunkiem bezpieczeństwa pożarowego obiektów technicznych, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej nr 570, Szczecin, 2002