Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie magazynów wysokiego składowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie magazynów wysokiego składowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Rzeczycki <Arkadiusz.Rzeczycki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 0,70,40zaliczenie
wykładyW2 30 1,30,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1badania operacyjne, optymalizacja

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przedstawienie metod rozwiązywania problemów z obszarów zarządzania magazynem. Przestawione zostaną metody pozwalające na projektowanie, realizację i weryfikację sekwencji zdarzeń przyczynowo-skutkowych wynikających z procesu magazynowania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opracowanie założeń techniczno-użytkowych magazynów wysokiego składowania.3
T-L-2Obliczenia kalkulacyjne magazynów wysokiego składowania3
T-L-3Projektowanie magazynów wysokiego składowania w oparciu o zaawansowane kalkulacje3
T-L-4Analiza przepływu towarów przez magazyny.3
T-L-5Metody optymalizacji metod składowania3
15
wykłady
T-W-1Magazyn jako podsystem logistyczny2
T-W-2Podział magazynów i ich struktura4
T-W-3Projektowanie magazynów - algorytm kalkulacji. Opracowanie założeń techniczno-użytkowych4
T-W-4Metodologia projektowania. Kalkulacje zaawansowane4
T-W-5Zadania kalkulacyjne potrzeb magazynowych - szereg rozdzielczy4
T-W-6Kubatura opakowań i ich parametry - podział, grupowanie4
T-W-7Analiza przepływu towarów przez magazyny - pomiar i kalkulacje4
T-W-8Optymalizacaj metod składowania - metody porównawcze4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1udział w zajęciach15
A-L-2Praca własna3
18
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Praca własna3
33

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenie laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C23-2_W01
Posiada wiedzę potrzebną do projektowania magazynów wysokoregałowych oraz posiada niezbedną wiedzę pozwalajacą do zarzadząnia nowoczesnym magazynem
LO_2A_W01C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C23-2_U01
Studenci posiądą umiejętności niezbędne do projektowania i zarzadząnia magazynem
LO_2A_U02C-1T-L-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C23-2_K01
Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu robotyzacji procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów
LO_2A_K02C-1T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C23-2_W01
Posiada wiedzę potrzebną do projektowania magazynów wysokoregałowych oraz posiada niezbedną wiedzę pozwalajacą do zarzadząnia nowoczesnym magazynem
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy odnośnie zarządzania magazynem
3,0Student posiada podstawową wiedzę odnośnie zarządzania magazynem
3,5Student posiada podstawową wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma podstawową wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.
4,0Student posiada dobrą wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.
5,0Student posiada zaawansowaną wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również bardzo dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C23-2_U01
Studenci posiądą umiejętności niezbędne do projektowania i zarzadząnia magazynem
2,0Student nie posiada żadnych umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem
3,0Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem
3,5Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Nie zna metod optymalizacyjnych pozwalających na sprawne zarzadząnie magazynem.
4,0Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Zna metoy optymalizacyjne pozwalające na sprawne zarządzania magazynem.
4,5Student posiada ponad przeciętne umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. W sposób dobry zna metody i programy, które pozwalają na sprawne zarządzanie gospodarką magazynową
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Zna programy optymalizacyjne, które pozwalają na sprawne zarządzanie gospodarką magazynową

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C23-2_K01
Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu robotyzacji procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli

Literatura podstawowa

  1. Gubała M., Popielas J., Podstawy zarządzania magazynem w przykładach, Wyd. Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005, wyd. 1
  2. Korzeń Z., Logistyczne systemy transportu bliskiego i magazynowania, tom 1 i 2, OW ILiM, Poznań, 1999, wyd. 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opracowanie założeń techniczno-użytkowych magazynów wysokiego składowania.3
T-L-2Obliczenia kalkulacyjne magazynów wysokiego składowania3
T-L-3Projektowanie magazynów wysokiego składowania w oparciu o zaawansowane kalkulacje3
T-L-4Analiza przepływu towarów przez magazyny.3
T-L-5Metody optymalizacji metod składowania3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Magazyn jako podsystem logistyczny2
T-W-2Podział magazynów i ich struktura4
T-W-3Projektowanie magazynów - algorytm kalkulacji. Opracowanie założeń techniczno-użytkowych4
T-W-4Metodologia projektowania. Kalkulacje zaawansowane4
T-W-5Zadania kalkulacyjne potrzeb magazynowych - szereg rozdzielczy4
T-W-6Kubatura opakowań i ich parametry - podział, grupowanie4
T-W-7Analiza przepływu towarów przez magazyny - pomiar i kalkulacje4
T-W-8Optymalizacaj metod składowania - metody porównawcze4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1udział w zajęciach15
A-L-2Praca własna3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Praca własna3
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C23-2_W01Posiada wiedzę potrzebną do projektowania magazynów wysokoregałowych oraz posiada niezbedną wiedzę pozwalajacą do zarzadząnia nowoczesnym magazynem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W01ma pogłębioną wiedzę z zakresu technicznych aspektów funkjonowania łańcuchów dostaw, uwarunkowań prowadzenia działaności usługowej w logistyce o zasięgu lokalnym i globalnym
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie metod rozwiązywania problemów z obszarów zarządzania magazynem. Przestawione zostaną metody pozwalające na projektowanie, realizację i weryfikację sekwencji zdarzeń przyczynowo-skutkowych wynikających z procesu magazynowania.
Treści programoweT-L-1Opracowanie założeń techniczno-użytkowych magazynów wysokiego składowania.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy odnośnie zarządzania magazynem
3,0Student posiada podstawową wiedzę odnośnie zarządzania magazynem
3,5Student posiada podstawową wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma podstawową wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.
4,0Student posiada dobrą wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.
5,0Student posiada zaawansowaną wiedzę odnośnie zarządzania magazynem. Ma również bardzo dobrą wiedzę nt. projektowania i zarządzania magazynem wysokoregałowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C23-2_U01Studenci posiądą umiejętności niezbędne do projektowania i zarzadząnia magazynem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U02potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne, oceniać przydatność i organiczenia rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie metod rozwiązywania problemów z obszarów zarządzania magazynem. Przestawione zostaną metody pozwalające na projektowanie, realizację i weryfikację sekwencji zdarzeń przyczynowo-skutkowych wynikających z procesu magazynowania.
Treści programoweT-L-1Opracowanie założeń techniczno-użytkowych magazynów wysokiego składowania.
Metody nauczaniaM-2ćwiczenie laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnych umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem
3,0Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem
3,5Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Nie zna metod optymalizacyjnych pozwalających na sprawne zarzadząnie magazynem.
4,0Student posiada podstawowe umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Zna metoy optymalizacyjne pozwalające na sprawne zarządzania magazynem.
4,5Student posiada ponad przeciętne umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. W sposób dobry zna metody i programy, które pozwalają na sprawne zarządzanie gospodarką magazynową
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności odnośnie projektowania i zarządzania magazynem. Zna programy optymalizacyjne, które pozwalają na sprawne zarządzanie gospodarką magazynową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C23-2_K01Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu robotyzacji procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K02uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki, jest świadomy potrzeby ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się, a także korzystania z możliwości zasięgania opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przedstawienie metod rozwiązywania problemów z obszarów zarządzania magazynem. Przestawione zostaną metody pozwalające na projektowanie, realizację i weryfikację sekwencji zdarzeń przyczynowo-skutkowych wynikających z procesu magazynowania.
Treści programoweT-L-1Opracowanie założeń techniczno-użytkowych magazynów wysokiego składowania.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenie laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli