Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Logistyka globalna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka globalna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 1,30,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 0,70,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zagadnienia z zakresu logistyki ekonomiki transportu i handlu zagranicznego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z operacjami logistycznymi wykonywanymi w ramach logistyki globalnej oraz podstawowymi zasadami zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rodzaje i klasyfikacja usług w logistyce globalnej3
T-A-2Infrastruktura centrów logistycznych3
T-A-3Kompleksowość usług w międzynarodowych centrach logistycznych2
T-A-4Narzędzia teleinformatyczne w logistyce globalnej3
T-A-5Projektowanie sieci i łańcuchów dostaw4
15
wykłady
T-W-1Istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych. Trendy zmian i determinanty rozwoju2
T-W-2Znaczenie procesów globalizacji i internacjonalizacji w procesach wymiany.2
T-W-3Składowe międzynarodowej infrastruktury logistyki.2
T-W-4Koncepcje zarzadzania łańcuchem dostaw. Zintegrowany łańcuch dostaw.2
T-W-5Aspekty organizacyjne zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw2
T-W-6Znaczenie informatyzacji w logistyce globalnej2
T-W-7Znaczenie automatyzacji i robotyzacji w logistyce globalnej2
T-W-8Rodzaje usług w logistyce globalnej2
T-W-9Obsługa klienta globalnego2
T-W-10Rodzaje systemów dystrybucyjnych w logistyce globalnej4
T-W-11Transport globalny2
T-W-12Strategie obsługi i magazynowania zapasów2
T-W-13Centra logistyczne2
T-W-14Zrównoważony rozwój jako wyzwanie dla logistyki globalnej2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach 1515
A-A-2Przygotowanie do zajęć3
18
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych3
33

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, powiązany z dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np. studia przypadków
M-2M-2 Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - wykłady.
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia- oceny uzyskane podczas zajęć- za prace w grupach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C07_W01
Student ma wiedzę z zakresu trendów i determinant rozwoju logistyki globalnej, zna czynniki kształtujące zmniany w usługach logistycznych, ma wiedzę z zakresu wymiany międzynarodowej towarów oraz zna infrastrukturę logistyczno-informatyczną zintegrowanych łańcuchów dostaw.
LO_2A_W01C-1T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C07_U02
Student powinien wykazywać umiejętności zarządzania i koordynowania wymiany międzynarodowej pod kątem organizacji logistyki.
LO_2A_U01C-1T-W-7, T-W-12, T-A-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C07_K02
Student potrafi dobierać metody uczenia się, ma świadomość skutków oddziaływania transporu na środowisko, potrafi być kreatywny i przedsiebiorczy, potrafi pracować w grupie
LO_2A_K04, LO_2A_K05C-1T-A-5M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C07_W01
Student ma wiedzę z zakresu trendów i determinant rozwoju logistyki globalnej, zna czynniki kształtujące zmniany w usługach logistycznych, ma wiedzę z zakresu wymiany międzynarodowej towarów oraz zna infrastrukturę logistyczno-informatyczną zintegrowanych łańcuchów dostaw.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C07_U02
Student powinien wykazywać umiejętności zarządzania i koordynowania wymiany międzynarodowej pod kątem organizacji logistyki.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C07_K02
Student potrafi dobierać metody uczenia się, ma świadomość skutków oddziaływania transporu na środowisko, potrafi być kreatywny i przedsiebiorczy, potrafi pracować w grupie
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli

Literatura podstawowa

  1. Gołembska E., Logistyka międzynarodowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2014
  2. Gołembska E., Majchrzak-Lepczyk J., Bentyn Z., Eurologistyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2015
  3. Ciesielski M., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2011
  4. Blaik P., Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Gołembska E., Logistyka w gospodarce światowej, C. H. Beck, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rodzaje i klasyfikacja usług w logistyce globalnej3
T-A-2Infrastruktura centrów logistycznych3
T-A-3Kompleksowość usług w międzynarodowych centrach logistycznych2
T-A-4Narzędzia teleinformatyczne w logistyce globalnej3
T-A-5Projektowanie sieci i łańcuchów dostaw4
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota funkcjonowania nowoczesnych systemów logistycznych. Trendy zmian i determinanty rozwoju2
T-W-2Znaczenie procesów globalizacji i internacjonalizacji w procesach wymiany.2
T-W-3Składowe międzynarodowej infrastruktury logistyki.2
T-W-4Koncepcje zarzadzania łańcuchem dostaw. Zintegrowany łańcuch dostaw.2
T-W-5Aspekty organizacyjne zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw2
T-W-6Znaczenie informatyzacji w logistyce globalnej2
T-W-7Znaczenie automatyzacji i robotyzacji w logistyce globalnej2
T-W-8Rodzaje usług w logistyce globalnej2
T-W-9Obsługa klienta globalnego2
T-W-10Rodzaje systemów dystrybucyjnych w logistyce globalnej4
T-W-11Transport globalny2
T-W-12Strategie obsługi i magazynowania zapasów2
T-W-13Centra logistyczne2
T-W-14Zrównoważony rozwój jako wyzwanie dla logistyki globalnej2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach 1515
A-A-2Przygotowanie do zajęć3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych3
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C07_W01Student ma wiedzę z zakresu trendów i determinant rozwoju logistyki globalnej, zna czynniki kształtujące zmniany w usługach logistycznych, ma wiedzę z zakresu wymiany międzynarodowej towarów oraz zna infrastrukturę logistyczno-informatyczną zintegrowanych łańcuchów dostaw.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W01ma pogłębioną wiedzę z zakresu technicznych aspektów funkjonowania łańcuchów dostaw, uwarunkowań prowadzenia działaności usługowej w logistyce o zasięgu lokalnym i globalnym
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z operacjami logistycznymi wykonywanymi w ramach logistyki globalnej oraz podstawowymi zasadami zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw.
Treści programoweT-W-5Aspekty organizacyjne zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw
T-W-6Znaczenie informatyzacji w logistyce globalnej
T-W-7Znaczenie automatyzacji i robotyzacji w logistyce globalnej
T-W-8Rodzaje usług w logistyce globalnej
T-W-9Obsługa klienta globalnego
T-W-10Rodzaje systemów dystrybucyjnych w logistyce globalnej
T-W-11Transport globalny
T-W-12Strategie obsługi i magazynowania zapasów
T-W-13Centra logistyczne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, powiązany z dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np. studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - wykłady.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wzbogaconą o wiedzę z literaturury uzupelniającej
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wzbogaconą o wiedzę z literatury uzupełniającej oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C07_U02Student powinien wykazywać umiejętności zarządzania i koordynowania wymiany międzynarodowej pod kątem organizacji logistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny, potrafi syntezować, kreatywnie interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z operacjami logistycznymi wykonywanymi w ramach logistyki globalnej oraz podstawowymi zasadami zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw.
Treści programoweT-W-7Znaczenie automatyzacji i robotyzacji w logistyce globalnej
T-W-12Strategie obsługi i magazynowania zapasów
T-A-5Projektowanie sieci i łańcuchów dostaw
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, powiązany z dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np. studia przypadków
M-2M-2 Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia- oceny uzyskane podczas zajęć- za prace w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C07_K02Student potrafi dobierać metody uczenia się, ma świadomość skutków oddziaływania transporu na środowisko, potrafi być kreatywny i przedsiebiorczy, potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
LO_2A_K05ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole, podejmowane decyzje i wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z operacjami logistycznymi wykonywanymi w ramach logistyki globalnej oraz podstawowymi zasadami zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw.
Treści programoweT-A-5Projektowanie sieci i łańcuchów dostaw
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, powiązany z dyskusją dydaktyczną oraz metody aktywizujące np. studia przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ćwiczenia- oceny uzyskane podczas zajęć- za prace w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli