Sylabus przedmiotu Dynamics of Mechanical Systems:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Oceanotechnika |
Forma studiów |
studia stacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
magister inżynier |
Obszary studiów |
charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK |
Profil |
ogólnoakademicki |
Moduł |
Elective 3 |
Przedmiot |
Dynamics of Mechanical Systems |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
5,0 |
ECTS (formy) |
5,0 |
Forma zaliczenia |
egzamin |
Język |
angielski |
Blok obieralny |
3 |
Grupa obieralna |
2 |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 1 | 30 | 2,0 | 0,50 | egzamin |
projekty | P | 1 | 10 | 0,5 | 0,10 | zaliczenie |
ćwiczenia audytoryjne | A | 1 | 30 | 2,0 | 0,30 | zaliczenie |
laboratoria | L | 1 | 5 | 0,5 | 0,10 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | This course requires basic knowledge of fundamental calculus, differential equations and applied mechanics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | The objective is to give to the students a solid background in the modelling and the simulation of the dynamical behavior of mechanical structures. Typical vibration problems encountered in mechanical systems and rotating machines will illustrate the theory. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
ćwiczenia audytoryjne |
---|
T-A-1 | The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester. | 30 |
| 30 |
---|
laboratoria |
---|
T-L-1 | The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester. | 5 |
| 5 |
---|
projekty |
---|
T-P-1 | The theoretical concepts will be illustrated through hands-on exercices and vibration experiments performed in the classroom. One project will be assigned during the course semester. | 10 |
| 10 |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | (1) Review of Lagrangian and Newtonian dynamics and application to simple mechanical systems. | 8 |
T-W-2 | (2) Single and multiple degrees-of-freedom systems: fundamentals(resonance frequency and mode-shape), response prediction to forced excitations. | 8 |
T-W-3 | (3) Continuous systems and discretisation methods. | 7 |
T-W-4 | (4) Dynamic behavior of rotating machines: critical speeds, balancing methods. | 7 |
| 30 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
ćwiczenia audytoryjne |
---|
A-A-1 | Participation in the classes. | 30 |
A-A-2 | Homework. | 20 |
| 50 |
---|
laboratoria |
---|
A-L-1 | Participation in the classes. | 5 |
A-L-2 | Report preparation. | 8 |
| 13 |
---|
projekty |
---|
A-P-1 | Participation in the classes. | 10 |
A-P-2 | Homework. | 2 |
| 12 |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | Participation in the classes. | 30 |
A-W-2 | Own literature studies. | 20 |
| 50 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
O11_2A_D4-14-2_U01 The objective is to give to the students a solid background in the modelling and the simulation of the dynamical behavior of mechanical structures. Typical vibration problems encountered in mechanical systems and rotating machines will illustrate the theory. | O11_2A_U15, O11_2A_U19 | — | — | — | — | — | — |