Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych
Sylabus przedmiotu Technologia i organizacja produkcji jachtów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia i organizacja produkcji jachtów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z ekonomii prawa |
W-2 | Podstawowe wiadomości, kompetencje z organizacji produkcjii zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest poznanie technologii wykonania i metod organizacji budowy jachtów z laminatów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Identyfikacja czynników wpływających na prowadzenie działalności gospodarczej | 1 |
T-P-2 | Przygotowanie dokumentacji do prowadzenia działalności gospodarczej | 2 |
T-P-3 | Przygotowanie procesu organizacyjnego budowy jachtu | 1 |
T-P-4 | Przygotowanie procesu technologicznego budowy jachtu | 2 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Materiały stosowane w budowie jachtów | 3 |
T-W-2 | Technologie przygotowania materiałów i wykonania jachtu z laminatów | 3 |
T-W-3 | Przepisy BHP i dokumentacja budowy jachtu | 1 |
T-W-4 | Planowanie kosztów budowy jachtu | 2 |
T-W-5 | Organizacja produkcji jachtu | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach i zaliczenie przedmiotu | 6 |
A-P-2 | Przygotowanie dokumentacji i sprawozdania z zajęć | 11 |
A-P-3 | Studiowanie literatury i treści związanych z przedmiotem w internecie | 8 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach i zaliczeniu przedmiotu | 10 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i treści związanych z przedmiotem w internecie | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład/ typowe środki audiowizualne |
M-2 | Ćwiczenia projektowe/ typowe środki audiowizualne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej dokumentacji i sprawozdania |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10A_12_W01 Słuchacz powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne | SP-PJ_10-_W03, SP-PJ_10-_W04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10A_12_U01 Słuchacz poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów | SP-PJ_10-_U07, SP-PJ_10-_U06 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SP-PJ_10A_12_K01 Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne | SP-PJ_10-_K03, SP-PJ_10-_K02 | — | C-1 | T-P-3, T-W-5, T-W-3, T-P-4, T-P-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10A_12_W01 Słuchacz powinien poznać podstawy prowadzenia działalności gospodarczej związanej z budową jachtów oraz wpływ tej działalności na środowisko naturalne | 2,0 | Słuchacz nie posiada wiedzy z zakresu organizacji budowy jachtu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu organizacji budowy jachtu | |
3,5 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu kosztorysowania jachtu | |
4,0 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie procesu produkcji jachtu | |
4,5 | Słuchacz posiada wiedzę w zakresie wyboru optymalnej technologii i narzędzi w procesie produkcji jachtu | |
5,0 | Słuchacz ma pełną wiedzę w zakresie kosztorysowania, technologii i organizacji przedsiębiorstwa budującego jachty |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10A_12_U01 Słuchacz poinien posiąść umiejętności związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oceny ekonomicznej, higieny pracy oraz ergonomii w budowie jachtów | 2,0 | Słuchacz nie posiada umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejetności z zakresu organizacji budowy jachtu | |
3,5 | Słuchacz potrafi opracować kosztorys budowy jachtu | |
4,0 | Słuchacz potrafi przygotować proces produkcji jachtu | |
4,5 | Słuchacz potrafi zastosować optymalną technologię i narzędzia do budowy jachtu | |
5,0 | Słuchacz potrafi opracować kosztorys budowy jachtu i optymalnie dobrać metodę i technikę budowy jachtu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SP-PJ_10A_12_K01 Student powinien rozwijać świadomość w zakresie odpowiedzialności za pracę i środowisko naturalne | 2,0 | Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów | |
3,5 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu | |
4,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu | |
4,5 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu | |
5,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu |
Literatura podstawowa
- Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2
- Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
- Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminató, Wyd. Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4