Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym

Sylabus przedmiotu Zarządzanie systemami transportu żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie systemami transportu żywności
Specjalność Transport żywności
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa widza z zakresu organizacji, zarządzania i sterowania systemami transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość i rozumienie metod planowania, projektowania, organizacji i kontroli rozwiązań transportowych żywności
C-2Umiejętność analizy i oceny efektywności systemów transportu żywności
C-3Uświadomienie ważności i odpowiedzialności za decyzje podejmowane w zarządzaniu systemami transportu żywności oraz rozumienie ich aspektów i skutków pozatechnicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Aspekty zarządzania transportem żywności.1
T-A-2Schematy blokowe procesu transportu żywności.1
T-A-3Czynniki wpływające na transport żywności.2
T-A-4Badanie efektywności systemów transportu żywności.2
T-A-5Planowanie i projektowanie rozwiązań transportowych w zależności od przyjętych kryteriów: czas, zasięg, rentowność.2
T-A-6Sposoby minimalizacji kosztów transportu żywności.2
T-A-7Specyfika kalkulacji kosztów transportu żywności w poszczególnych gałęziach transportu.2
T-A-8Systemy zarządzania flotą pojazdów.2
T-A-9Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć1
15
wykłady
T-W-1Współczesne metody i koncepcje zarządzania systemami transportu żywności.2
T-W-2Podstawowe systemy przewozowe wykorzystywane w transporcie żywności.2
T-W-3Zarządzanie, nadzór i sterowanie systemami transportu żywności.2
T-W-4Technologiczny proces transportu żywności.1
T-W-5Planowanie, organizowanie i kontrolowanie transportu żywności.2
T-W-6Podmioty odpowiedzialne za prawidłowy przebieg transportu żywności.2
T-W-7Regulacje prawne stosowane w transporcie żywności.1
T-W-8Zarządzanie siecią dostawców żywności, składowanie produktów oraz łańcuch odbiorców.2
T-W-9Zaliczenie i podsumowanie zajęć1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-02_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą organizacji i zarządzania systemami transportu żywności, zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
TR_2A_W08, TR_2A_W09, TR_2A_W10C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-7, T-A-3, T-A-6, T-A-8, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-02_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, wybrać i zastosować właściwe metody zarządzania systemami transportu żywnosci, integrować wiedzę i stosować podejście sytemowe, uwzględniajac aspekty pozatechniczne, dokonać wstepnej analizy ekonomicznej oraz oceniać efektywność systemów transportu żywności
TR_2A_U01, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U14, TR_2A_U16C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-3, T-A-6, T-A-8, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-02_K01
Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i umiejętności, a także potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K02, TR_2A_K03, TR_2A_K05, TR_2A_K07C-3T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-02_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą organizacji i zarządzania systemami transportu żywności, zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-02_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, wybrać i zastosować właściwe metody zarządzania systemami transportu żywnosci, integrować wiedzę i stosować podejście sytemowe, uwzględniajac aspekty pozatechniczne, dokonać wstepnej analizy ekonomicznej oraz oceniać efektywność systemów transportu żywności
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-02_K01
Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i umiejętności, a także potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje kreatywność i przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wykazuje kreatywność, przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Dembińska-Cyran I., Gubała M., Podstawy zarządzania transportem w przykładach, Instytut Logistyki i Magazaynowania, Poznań, 2005
  2. Zimniewicz K., Współczesne metody i koncepcje zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
  3. Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian, Difin, Warszawa, 2008
  4. Marszałek S., Ekonomika, organizacja i zarządzanie w transporcie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Warszawa, 2003
  5. Rucińska D., Ruciński A., Wyszomirski O., Zarządzanie marketingowe na rynku usług transportowych, UG, Gdańsk, 2004
  6. Romanov P., Zarządzanie transportem przedsiębiorstw przemysłowych, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Aspekty zarządzania transportem żywności.1
T-A-2Schematy blokowe procesu transportu żywności.1
T-A-3Czynniki wpływające na transport żywności.2
T-A-4Badanie efektywności systemów transportu żywności.2
T-A-5Planowanie i projektowanie rozwiązań transportowych w zależności od przyjętych kryteriów: czas, zasięg, rentowność.2
T-A-6Sposoby minimalizacji kosztów transportu żywności.2
T-A-7Specyfika kalkulacji kosztów transportu żywności w poszczególnych gałęziach transportu.2
T-A-8Systemy zarządzania flotą pojazdów.2
T-A-9Zaliczenie ćwiczeń i podsumowanie zajęć1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Współczesne metody i koncepcje zarządzania systemami transportu żywności.2
T-W-2Podstawowe systemy przewozowe wykorzystywane w transporcie żywności.2
T-W-3Zarządzanie, nadzór i sterowanie systemami transportu żywności.2
T-W-4Technologiczny proces transportu żywności.1
T-W-5Planowanie, organizowanie i kontrolowanie transportu żywności.2
T-W-6Podmioty odpowiedzialne za prawidłowy przebieg transportu żywności.2
T-W-7Regulacje prawne stosowane w transporcie żywności.1
T-W-8Zarządzanie siecią dostawców żywności, składowanie produktów oraz łańcuch odbiorców.2
T-W-9Zaliczenie i podsumowanie zajęć1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury i przygotowanie się do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-02_W01Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą organizacji i zarządzania systemami transportu żywności, zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania
TR_2A_W09ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania w transporcie, w tym zarządzania jakością
TR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Znajomość i rozumienie metod planowania, projektowania, organizacji i kontroli rozwiązań transportowych żywności
C-2Umiejętność analizy i oceny efektywności systemów transportu żywności
Treści programoweT-A-1Aspekty zarządzania transportem żywności.
T-A-2Schematy blokowe procesu transportu żywności.
T-A-7Specyfika kalkulacji kosztów transportu żywności w poszczególnych gałęziach transportu.
T-A-3Czynniki wpływające na transport żywności.
T-A-6Sposoby minimalizacji kosztów transportu żywności.
T-A-8Systemy zarządzania flotą pojazdów.
T-W-3Zarządzanie, nadzór i sterowanie systemami transportu żywności.
T-W-2Podstawowe systemy przewozowe wykorzystywane w transporcie żywności.
T-W-4Technologiczny proces transportu żywności.
T-W-5Planowanie, organizowanie i kontrolowanie transportu żywności.
T-W-6Podmioty odpowiedzialne za prawidłowy przebieg transportu żywności.
T-W-8Zarządzanie siecią dostawców żywności, składowanie produktów oraz łańcuch odbiorców.
T-W-7Regulacje prawne stosowane w transporcie żywności.
T-W-1Współczesne metody i koncepcje zarządzania systemami transportu żywności.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,0Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia
4,5Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia
5,0Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-02_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, wybrać i zastosować właściwe metody zarządzania systemami transportu żywnosci, integrować wiedzę i stosować podejście sytemowe, uwzględniajac aspekty pozatechniczne, dokonać wstepnej analizy ekonomicznej oraz oceniać efektywność systemów transportu żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U14potrafi wykorzystywać rachunek ekonomiczny w transporcie, potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich
TR_2A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia
Cel przedmiotuC-1Znajomość i rozumienie metod planowania, projektowania, organizacji i kontroli rozwiązań transportowych żywności
C-2Umiejętność analizy i oceny efektywności systemów transportu żywności
C-3Uświadomienie ważności i odpowiedzialności za decyzje podejmowane w zarządzaniu systemami transportu żywności oraz rozumienie ich aspektów i skutków pozatechnicznych
Treści programoweT-A-1Aspekty zarządzania transportem żywności.
T-A-2Schematy blokowe procesu transportu żywności.
T-A-4Badanie efektywności systemów transportu żywności.
T-A-5Planowanie i projektowanie rozwiązań transportowych w zależności od przyjętych kryteriów: czas, zasięg, rentowność.
T-A-7Specyfika kalkulacji kosztów transportu żywności w poszczególnych gałęziach transportu.
T-A-3Czynniki wpływające na transport żywności.
T-A-6Sposoby minimalizacji kosztów transportu żywności.
T-A-8Systemy zarządzania flotą pojazdów.
T-W-8Zarządzanie siecią dostawców żywności, składowanie produktów oraz łańcuch odbiorców.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne podsumowujące efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_2A_D4-02_K01Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje, rozumie społeczne aspekty zdobytej wiedzy i umiejętności, a także potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
TR_2A_K05potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie ważności i odpowiedzialności za decyzje podejmowane w zarządzaniu systemami transportu żywności oraz rozumienie ich aspektów i skutków pozatechnicznych
Treści programoweT-A-1Aspekty zarządzania transportem żywności.
T-A-2Schematy blokowe procesu transportu żywności.
T-A-4Badanie efektywności systemów transportu żywności.
T-A-5Planowanie i projektowanie rozwiązań transportowych w zależności od przyjętych kryteriów: czas, zasięg, rentowność.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena wiedzy i umiejętności uzyskiwanych przez studenta w czasie ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje kreatywność i przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz wykazuje kreatywność, przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli