Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Eksploatacja instalacji przemysłu petrochemicznego

Sylabus przedmiotu Procesy separacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy separacji
Specjalność Inżynieria procesów wytwarzania olefin
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW2 30 1,30,40zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 0,70,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Termodynamika procesowa
W-2Kinetyka procesowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi procesów separacji
C-2Zapoznanie studentów z maszynami i urządzeniami stosowanymi w procesach separacji
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich i projektowania
C-4Zapoznanie studentów z pozatechnicznymi aspektami systemów separacjioraz ich wpływem na zdrowie ludzi i środowisko naturalne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Termodynamiczny opis separacji.3
T-A-2Obliczanie procesy przenoszenia masy i ciepła w procesach separacji.2
T-A-3Separacja przez dodanie lub utworzenie nowej fazy.3
T-A-4Separacja z użyciem barier i/lub fazy stałej3
T-A-5Separacja w układach zawierających fazę stałą2
T-A-6Mechaniczne procesy separacji faz.2
15
projekty
T-P-1Projekt wybranego procesu separacji.15
15
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia związane z procesami separacji: procesy przemysłu chemicznego, podstawowe techniki separacji, współczynnik rozdzielenia.2
T-W-2Termodynamiczny opis separacji. Procesy przenoszenia masy i ciepła w procesach separacji. Pojedyncze etapy równowagi w procesach separacji.4
T-W-3Pojedyncze etapy równowagi w procesach separacji. Układy kaskadowe i hybrydowe.2
T-W-4Ogólna charakterystyka procesów separacji.2
T-W-5Separacja przez dodanie lub utworzenie nowej fazy: absorpcja i odpędzanie, destylacja, ekstrakcja w układzie ciecz-ciecz, ekstrakcja nadkrytyczna, destylacja periodyczna.4
T-W-6Separacja z użyciem barier i/lub fazy stałej: metody membranowe, adsorpcja, chromatografia, wymiana jonowa, elektroforeza, metody hybrydowe.4
T-W-7Separacja w układach zawierających fazę stałą: przemywanie, krystalizacja, desublimacja, odparowanie, suszenie ciał stałych.4
T-W-8Mechaniczne procesy separacji faz.4
T-W-9Obliczanie procesów separacji z użyciem symulatorów procesowych.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do kolokwium6
21
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Wykonanie obliczeń projektowych15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu7
A-W-3Konsultacje3
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe.
M-3Metody praktyczne - metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pisemne kolokwium w połowie semestru.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie samodzielnie zrealizowanego projektu, oparte na stopniu zgodności z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi poprawności obliczeń i rysunków.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C09-08_W09
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych procesów separacji
ICHP_2A_W09C-1T-W-2, T-W-1, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-2, S-4
ICHP_2A_C09-08_W11
Student ma szczegółową wiedzę z zakresu maszyn i urządzeń stosowanych w procesach separacji oraz podstaw projektowania systemów separacji
ICHP_2A_W11C-2T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-3, M-2S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C09-08_U11
Student potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich zwiazanych z projektowaniem procesów separacji.
ICHP_2A_U11C-3T-P-1, T-W-9M-3S-3
ICHP_2A_C09-08_U14
Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania istniejących układów separacji.
ICHP_2A_U14C-2, C-3T-W-8, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-3, M-2S-2, S-3, S-4
ICHP_2A_C09-08_U17
Student potrafi zaprojektować typowy proces separacji.
ICHP_2A_U17C-3T-P-1M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C09-08_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania systemów separacji, w tym ich wpływu na środowisko.
ICHP_2A_K02C-4T-W-4M-1, M-3, M-2S-2, S-4
ICHP_2A_C09-08_K06
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy.
ICHP_2A_K06C-3T-P-1M-1, M-3, M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C09-08_W09
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych procesów separacji
2,0
3,0Student opanował w stopniu podstawowym wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych procesów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C09-08_W11
Student ma szczegółową wiedzę z zakresu maszyn i urządzeń stosowanych w procesach separacji oraz podstaw projektowania systemów separacji
2,0
3,0Student opanował w stopniu podstawowym wiedzę z zakresu maszyn i urządzeń stosowanych w różnych technikach separacji oraz podstaw projektowania układów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C09-08_U11
Student potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich zwiazanych z projektowaniem procesów separacji.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich zwiazanych z projektowaniem procesów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C09-08_U14
Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania istniejących układów separacji.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania istniejących układów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C09-08_U17
Student potrafi zaprojektować typowy proces separacji.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zaprojektować prosty proces separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C09-08_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania systemów separacji, w tym ich wpływu na środowisko.
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania procesów separacji, w tym ich wpływu na środowisko.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C09-08_K06
Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Seader J.D., Henley E.J., Separation process principles, Wiley, New York, 2006
  2. Seader J. D., Henley E.J., Roper D.K., Martin R.E., Separation process principles. Chemical and biochemical operations, Wiley, New York, 2011
  3. Wankat P.C., Separation Process Engineering, Prentice Hall, New Jersey, 2012
  4. Jana A.K., Process Simulation and Control Using Aspen, PHI, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Noble R.D., Terry P.A., Principles of chemical separations with environmental applications, Cambridge University Press, New York, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Termodynamiczny opis separacji.3
T-A-2Obliczanie procesy przenoszenia masy i ciepła w procesach separacji.2
T-A-3Separacja przez dodanie lub utworzenie nowej fazy.3
T-A-4Separacja z użyciem barier i/lub fazy stałej3
T-A-5Separacja w układach zawierających fazę stałą2
T-A-6Mechaniczne procesy separacji faz.2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt wybranego procesu separacji.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia związane z procesami separacji: procesy przemysłu chemicznego, podstawowe techniki separacji, współczynnik rozdzielenia.2
T-W-2Termodynamiczny opis separacji. Procesy przenoszenia masy i ciepła w procesach separacji. Pojedyncze etapy równowagi w procesach separacji.4
T-W-3Pojedyncze etapy równowagi w procesach separacji. Układy kaskadowe i hybrydowe.2
T-W-4Ogólna charakterystyka procesów separacji.2
T-W-5Separacja przez dodanie lub utworzenie nowej fazy: absorpcja i odpędzanie, destylacja, ekstrakcja w układzie ciecz-ciecz, ekstrakcja nadkrytyczna, destylacja periodyczna.4
T-W-6Separacja z użyciem barier i/lub fazy stałej: metody membranowe, adsorpcja, chromatografia, wymiana jonowa, elektroforeza, metody hybrydowe.4
T-W-7Separacja w układach zawierających fazę stałą: przemywanie, krystalizacja, desublimacja, odparowanie, suszenie ciał stałych.4
T-W-8Mechaniczne procesy separacji faz.4
T-W-9Obliczanie procesów separacji z użyciem symulatorów procesowych.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do kolokwium6
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Wykonanie obliczeń projektowych15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu7
A-W-3Konsultacje3
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-08_W09Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych procesów separacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W09ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi procesów separacji
Treści programoweT-W-2Termodynamiczny opis separacji. Procesy przenoszenia masy i ciepła w procesach separacji. Pojedyncze etapy równowagi w procesach separacji.
T-W-1Podstawowe pojęcia związane z procesami separacji: procesy przemysłu chemicznego, podstawowe techniki separacji, współczynnik rozdzielenia.
T-A-2Obliczanie procesy przenoszenia masy i ciepła w procesach separacji.
T-A-1Termodynamiczny opis separacji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował w stopniu podstawowym wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych procesów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-08_W11Student ma szczegółową wiedzę z zakresu maszyn i urządzeń stosowanych w procesach separacji oraz podstaw projektowania systemów separacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W11zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z maszynami i urządzeniami stosowanymi w procesach separacji
Treści programoweT-W-8Mechaniczne procesy separacji faz.
T-W-5Separacja przez dodanie lub utworzenie nowej fazy: absorpcja i odpędzanie, destylacja, ekstrakcja w układzie ciecz-ciecz, ekstrakcja nadkrytyczna, destylacja periodyczna.
T-W-6Separacja z użyciem barier i/lub fazy stałej: metody membranowe, adsorpcja, chromatografia, wymiana jonowa, elektroforeza, metody hybrydowe.
T-W-7Separacja w układach zawierających fazę stałą: przemywanie, krystalizacja, desublimacja, odparowanie, suszenie ciał stałych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny.
M-3Metody praktyczne - metoda projektów.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie samodzielnie zrealizowanego projektu, oparte na stopniu zgodności z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi poprawności obliczeń i rysunków.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował w stopniu podstawowym wiedzę z zakresu maszyn i urządzeń stosowanych w różnych technikach separacji oraz podstaw projektowania układów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-08_U11Student potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich zwiazanych z projektowaniem procesów separacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U11potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w inżynierii chemicznej i procesowej a w szczególności w zakresie swojej specjalności
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich i projektowania
Treści programoweT-P-1Projekt wybranego procesu separacji.
T-W-9Obliczanie procesów separacji z użyciem symulatorów procesowych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie samodzielnie zrealizowanego projektu, oparte na stopniu zgodności z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi poprawności obliczeń i rysunków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich zwiazanych z projektowaniem procesów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-08_U14Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania istniejących układów separacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z maszynami i urządzeniami stosowanymi w procesach separacji
C-3Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich i projektowania
Treści programoweT-W-8Mechaniczne procesy separacji faz.
T-W-4Ogólna charakterystyka procesów separacji.
T-W-3Pojedyncze etapy równowagi w procesach separacji. Układy kaskadowe i hybrydowe.
T-W-5Separacja przez dodanie lub utworzenie nowej fazy: absorpcja i odpędzanie, destylacja, ekstrakcja w układzie ciecz-ciecz, ekstrakcja nadkrytyczna, destylacja periodyczna.
T-W-6Separacja z użyciem barier i/lub fazy stałej: metody membranowe, adsorpcja, chromatografia, wymiana jonowa, elektroforeza, metody hybrydowe.
T-W-7Separacja w układach zawierających fazę stałą: przemywanie, krystalizacja, desublimacja, odparowanie, suszenie ciał stałych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny.
M-3Metody praktyczne - metoda projektów.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie samodzielnie zrealizowanego projektu, oparte na stopniu zgodności z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi poprawności obliczeń i rysunków.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania istniejących układów separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-08_U17Student potrafi zaprojektować typowy proces separacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U17potrafi przeanalizować proste i złożone zadania inżynierskie, specyficzne dla studiowanej specjalności, w tym zagadnienia nietypowe, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich i projektowania
Treści programoweT-P-1Projekt wybranego procesu separacji.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - metoda projektów.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie samodzielnie zrealizowanego projektu, oparte na stopniu zgodności z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi poprawności obliczeń i rysunków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym zaprojektować prosty proces separacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-08_K02Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania systemów separacji, w tym ich wpływu na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie studentów z pozatechnicznymi aspektami systemów separacjioraz ich wpływem na zdrowie ludzi i środowisko naturalne.
Treści programoweT-W-4Ogólna charakterystyka procesów separacji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny.
M-3Metody praktyczne - metoda projektów.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania procesów separacji, w tym ich wpływu na środowisko.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-08_K06Student potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich i projektowania
Treści programoweT-P-1Projekt wybranego procesu separacji.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny.
M-3Metody praktyczne - metoda projektów.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie samodzielnie zrealizowanego projektu, oparte na stopniu zgodności z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi poprawności obliczeń i rysunków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
3,5
4,0
4,5
5,0