Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria procesów w technologiach przetwórczych

Sylabus przedmiotu Praca magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca magisterska
Specjalność Inżynieria procesów przeróbki ropy naftowej i gazu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Dorota Downarowicz <Dorota.Downarowicz@zut.edu.pl>, Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>, Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>, Małgorzata Latzke <malgorzata.latzke@zut.edu.pl>, Marta Major-Godlewska <Marta.Major@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>, Jolanta Szoplik <Jolanta.Szoplik@zut.edu.pl>, Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>, Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów z semestru I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Zapoznanie studentów z zaleceniami dotyczącymi układu treści pracy magisterskiej pracy dyplomowej0
T-PD-2Przeprowadzenie przez studenta studiów literaturowych0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń odnoszących się do rozwiązywanego przez niego problemu0
T-PD-4Wykonanie przez studenta badań doświadczalnych, symulacji komputerowych lub obliczeń projektowych (w zależności od specyfiki pracy)0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy oraz sformułowanie wniosków końcowych0
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej magisterskiej0
T-PD-7Zredagowanie przez studenta tekstu pracy dyplomowej magisterskiej0
T-PD-8Przygotowanie się przez studenta do egzaminu dyplomowego magisterskiego0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej60
A-PD-2Wykonanie pomiarów doświadczalnych i/lub projektu oraz obliczeń (w zależności od specyfiki wykonywanej pracy)200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie tekstu pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultowanie z promotorem wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania60
A-PD-6Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej40
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C05-16_W05
Student potrafi objaśnić kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu na kirunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa
ICHP_2A_W05C-1, C-2T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C05-16_U01
Student potrafi pozyskiwać i krytycznie ocenić informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
ICHP_2A_U01C-1, C-2T-PD-3, T-PD-2M-1, M-2S-1
ICHP_2A_C05-16_U11
Student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
ICHP_2A_U11C-1T-PD-4, T-PD-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C05-16_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
ICHP_2A_K01C-1, C-2T-PD-7, T-PD-8M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C05-16_W05
Student potrafi objaśnić kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu na kirunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa
2,0Student nie rozumie kluczowych operacji i procesów z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
3,0Student w podstawowym stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
3,5Student w więcej niż w podstawowym stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
4,0Student w szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
4,5Student w bardzo szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
5,0Student w bardzo szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C05-16_U01
Student potrafi pozyskiwać i krytycznie ocenić informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
2,0student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury
3,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym
3,5student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w stopniu podstawowym
4,0student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim
4,5student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł
5,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źródeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny
ICHP_2A_C05-16_U11
Student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
2,0student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
3,0student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu podstawowym
3,5student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi weryfikować rożne koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
4,5student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
5,0student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu zaawansowanym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C05-16_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
2,0student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,0student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,5student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,0student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,5student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
5,0student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku

Literatura podstawowa

  1. Literatura z zakresu tematu pracy dyplomowej (podręczniki, artykuły, patenty etc.)

Literatura dodatkowa

  1. Słownik poprawnej polszczyzny PWN, PWN, Warszawa, 2012
  2. Kubiak-Sokół A., Słownik ortograficzny PWN z wymową, PWN, Warszawa, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Zapoznanie studentów z zaleceniami dotyczącymi układu treści pracy magisterskiej pracy dyplomowej0
T-PD-2Przeprowadzenie przez studenta studiów literaturowych0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń odnoszących się do rozwiązywanego przez niego problemu0
T-PD-4Wykonanie przez studenta badań doświadczalnych, symulacji komputerowych lub obliczeń projektowych (w zależności od specyfiki pracy)0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy oraz sformułowanie wniosków końcowych0
T-PD-6Wykonanie przez studenta oprawy graficznej pracy dyplomowej magisterskiej0
T-PD-7Zredagowanie przez studenta tekstu pracy dyplomowej magisterskiej0
T-PD-8Przygotowanie się przez studenta do egzaminu dyplomowego magisterskiego0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej magisterskiej60
A-PD-2Wykonanie pomiarów doświadczalnych i/lub projektu oraz obliczeń (w zależności od specyfiki wykonywanej pracy)200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie tekstu pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultowanie z promotorem wyników pracy na poszczególnych etapach jej wykonywania60
A-PD-6Przygotowanie się do obrony pracy magisterskiej40
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C05-16_W05Student potrafi objaśnić kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu na kirunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W05ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę szczegółową obejmującą kluczowe operacje i procesy z zakresu wybranej specjalności kierunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń odnoszących się do rozwiązywanego przez niego problemu
T-PD-4Wykonanie przez studenta badań doświadczalnych, symulacji komputerowych lub obliczeń projektowych (w zależności od specyfiki pracy)
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy oraz sformułowanie wniosków końcowych
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie kluczowych operacji i procesów z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
3,0Student w podstawowym stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
3,5Student w więcej niż w podstawowym stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
4,0Student w szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
4,5Student w bardzo szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
5,0Student w bardzo szerokim stopniu rozumie kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C05-16_U01Student potrafi pozyskiwać i krytycznie ocenić informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń odnoszących się do rozwiązywanego przez niego problemu
T-PD-2Przeprowadzenie przez studenta studiów literaturowych
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacji z literatury
3,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury w stopniu podstawowym
3,5student potrafi pozyskiwać informacje z literatury i oceniać je w stopniu podstawowym
4,0student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury w języku polskim
4,5student potrafi pozyskiwać i krytycznie opracować informacje z literatury z wybranych źródeł
5,0student potrafi pozyskiwać informacje z literatury z różnych źródeł i krytycznie analizować materiał obcojęzyczny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C05-16_U11Student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U11potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w inżynierii chemicznej i procesowej a w szczególności w zakresie swojej specjalności
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
Treści programoweT-PD-4Wykonanie przez studenta badań doświadczalnych, symulacji komputerowych lub obliczeń projektowych (w zależności od specyfiki pracy)
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy otrzymanych wyników pracy oraz sformułowanie wniosków końcowych
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi weryfikować koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
3,0student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu podstawowym
3,5student potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu więcej niż podstawowym
4,0student potrafi weryfikować rożne koncepcje rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
4,5student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu
5,0student potrafi weryfikować wiele koncepcji rozwiązań inżynierskich w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu w stopniu zaawansowanym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C05-16_K01Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę i umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesów przeróbki ropy i gazu, którą potrafi zastosować do rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-7Zredagowanie przez studenta tekstu pracy dyplomowej magisterskiej
T-PD-8Przygotowanie się przez studenta do egzaminu dyplomowego magisterskiego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,0student w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
3,5student w więcej niż podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,0student w szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
4,5student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego
5,0student w bardzo szerokim stopniu rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się i doskonalenia zawodowego i wykazuje kreatywną postawę w tym kierunku