Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria procesowa
Sylabus przedmiotu Praktyka przemysłowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka przemysłowa | ||
Specjalność | Eksploatacja instalacji przemysłu petrochemicznego | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Rokicka <Joanna.Rokicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Żwir <Marek.Zwir@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia ogólna, Technologia Chemiczna, Chemia Nieorganiczna, Chemia Organiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z: 1. Procesami technologii chemicznej, stosowanymi w przemyśle, technologiami, urządzeniami i surowcami 2. Sposobami zarządzania i organizacji produkcji 3. Stosowaną w praktyce automatyką i sposobami sterowania procesami 4. Procesami projektowania urządzeń i technologii, i procedurami ich wdrażania 5. Sposobami wykorzystania surowców, energii i odpadów w procesach przemysłowych 6. Zapoznaniem się z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa dotyczącymi stosowanych urządzeń i surowców. |
C-2 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z: 1. Zapoznanie się z informatyką procesową – modelowanie procesów i wykorzystywanie tych modeli do rozwiązywania problemów związanych z optymalnym projektowaniem aparatów i urządzeń procesowych, analizą ich działania i efektywną eksploatacją. 2. Zapoznanie się z technicznymi sposobami usuwania zanieczyszczeń ze środowiska oraz ich unieszkodliwiania. 3. Zapoznanie się z zarządzaniem i eksploatacją w systemach produkcyjnych. 4. Zapoznanie się z inżynierią bioprocesową, poznanie aspektów biologicznych bioprocesów, ich sprzężenia z aspektami technicznymi i możliwości zastosowania bioprocesów w przemyśle i w ochronie środowiska. 5. Zapoznanie się z inżynierią procesową - projektowanie i eksploatacja wybranych procesów i aparatów szeroko stosowanych w przemyśle chemicznym i pokrewnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Zapoznanie sie z procesami technologicznymi w przemysle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemysle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | uczestnictwo w praktykach | 60 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Pokaz |
M-3 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-4 | Ćwiczenia produkcyjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zapoznanie się z procesami technologicznymi w przemyśle chemicznym. Przygotowanie do pracy w przemyśle chemicznym i pokrewnych, biurach projektowych, instytucjach naukowo-badawczych przemysłu chemicznego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C10-17_W01 Wiedza o materiałach, technologiach i procesach zachodzących w zakładach przemysłowych w czasie procesu technologicznego | ICHP_2A_W05, ICHP_2A_W06, ICHP_2A_W07, ICHP_2A_W08, ICHP_2A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C10-17_U01 Określenie umiejętności doboru lub zmiany parametrów procesu technologicznego | ICHP_2A_U14 | — | — | C-2 | T-PR-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C10-17_K01 Zdolnosc do wykorzystania informacji i zdobytej wiedzy o procesach technologicznych zachodzacych w przemysle chemicznym | ICHP_2A_K02, ICHP_2A_K06 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C10-17_W01 Wiedza o materiałach, technologiach i procesach zachodzących w zakładach przemysłowych w czasie procesu technologicznego | 2,0 | Student nie umie wykorzystać podstawowych informacji zdobytych w czasie odbywania praktyki zawodowej |
3,0 | Student umie wykorzystać podstawowe informacje zdobyte w czasie odbywania praktyki zawodowej | |
3,5 | Student umie wykorzystać informacje zdobyte w czasie odbywania praktyki zawodowej | |
4,0 | Student umie wykorzystać informacje zdobyte w czasie odbywania praktyki zawodowej, zna część procesów technologicznych | |
4,5 | Student umie wykorzystać informacjevzdobyte w czasie odbywania praktyki zawodowej, zna procesy technologiczne przebiegające w zakładzie | |
5,0 | Student umie wykorzystać informacje zdobyte w czasie odbywania praktyki zawodowej, zna procesy technologiczne przebiegające w zakładzie, wykorzystując zdobytą wiedzę umie zoptymalizować proces technologiczny |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C10-17_U01 Określenie umiejętności doboru lub zmiany parametrów procesu technologicznego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób określić różnic pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym |
3,0 | Student potrafi w najprostszy sposób określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym | |
3,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym oraz w pewnym stopniu dobrać odpowiednie procesy w zalezności od specyfiki zakładu pracy | |
4,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym oraz dobrać odpowiednie procesy w zalezności od specyfiki zakładu pracy | |
4,5 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym, dobrać odpowiednie procesy w zależności od specyfiki zakładu pracy oraz w pewnym stopniu zmienić sposób prowadzenia procesu technologicznego | |
5,0 | Student potrafi określić różnice pomiędzy procesami technologicznymi zachodzącymi w przemyśle chemicznym, dobrać odpowiednie procesy w zależności od specyfiki zakładu pracy oraz przy wykorzystaniu pozyskanej wiedzy zmienić sposób prowadzenia procesu technologicznego |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C10-17_K01 Zdolnosc do wykorzystania informacji i zdobytej wiedzy o procesach technologicznych zachodzacych w przemysle chemicznym | 2,0 | Student nie umie wykorzystac zdobytej wiedzy podstawowej, nie potrafi wykorzystac informacji i zdobytej wiedzy o procesach technologicznych zachodzacych w przemysle chemicznym |
3,0 | Student umie w nieznaczny sposób wykorzystac zdobyta wiedze podstawowa, zna nieliczne procesy technologiczne zachodzace w przemysle chemicznym | |
3,5 | Student umie wykorzystac zdobyta wiedze podstawowa, potrafi wykorzystac informacje o procesach technologicznych zachodzacych w przemysle chemicznym | |
4,0 | Student umie wykorzystac zdobyta wiedze podstawowa, potrafi wykorzystac informacje o procesach technologicznych zachodzacych w przemysle chemicznym, jest w zadowalajacy sprosób w stanie zwiekszych swoje kwalifikacje | |
4,5 | Student umie wykorzystac zdobyta wiedze podstawowa, potrafi wykorzystac informacje o procesach technologicznych zachodzacych w przemysle chemicznym, jest w znaczny sprosób w stanie zwiekszych swoje kwalifikacje oraz w niewielkim stopniu zooptymalizowac proces produkcyjny | |
5,0 | Student umie wykorzystac zdobyta wiedze i umiejetnosci w celu optymalnego zwiekszenia swoich kwalifiakcji oraz rozwoju dalszej kariery zawodowej |
Literatura podstawowa
- Materiały informacyjne dostarczone przez firmę, 2012