Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S1)
Sylabus przedmiotu Polimery inżynierskie i high-tech:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polimery inżynierskie i high-tech | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Kwiatkowska <Magdalena.Kwiatkowska@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu polimerów inżynierskich i high-tech. Zdobycie kompetencji z zakresu działań technicznych z zakresu inżynierii materiałów i nanomateriałów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Polimerowe materiały inżynierskie (konstrukcyjne) – semikrystaliczne i amorficzne (PA, POM, PBT, PMMA, PC) | 6 |
T-W-2 | Nanokompozyty na podstawie polimerów inżynierskich | 3 |
T-W-3 | Polimery wysokotemperaturowe i specjalne high-tech: PAI; PEEK, PPS i inne | 5 |
T-W-4 | Zaliczenie treści wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | analiza dostępnej literatury | 5 |
A-W-3 | konsultacje | 4 |
A-W-4 | przygotowanie się studenta do zaliczenia | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena aktywności w dyskusji inicjowanej przez wykładowcę oraz wynik zaliczenia |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C19_W01 Student zna budowę chemiczną i fizyczną oraz właściwości i zastosowanie polimerów inżynierskich i high-tech | IMiN_1A_W02, IMiN_1A_W03, IMiN_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C19_U01 Student potrafi interpretować właściwości fizyczne i chemiczne polimerów inżynierskich i high-tech, korzystać z literatury dotyczącej właściwości i zastosowań tych materiałów i inżynierii materiałowej | IMiN_1A_U01, IMiN_1A_U07, IMiN_1A_U09, IMiN_1A_U14 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_C19_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zcharakteryzować i dobrać polimery inżynierskie i high-tech do praktyki przemysłowej | IMiN_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C19_W01 Student zna budowę chemiczną i fizyczną oraz właściwości i zastosowanie polimerów inżynierskich i high-tech | 2,0 | |
3,0 | student zna budowę i właściwości polimerów inżynierskich i high-tech | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C19_U01 Student potrafi interpretować właściwości fizyczne i chemiczne polimerów inżynierskich i high-tech, korzystać z literatury dotyczącej właściwości i zastosowań tych materiałów i inżynierii materiałowej | 2,0 | |
3,0 | student potrafi charakteryzować i rozróżniać polimery inżynierskie i high-tech do zastosowań w inżynierii materiałów i nanomateriałów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_C19_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zcharakteryzować i dobrać polimery inżynierskie i high-tech do praktyki przemysłowej | 2,0 | |
3,0 | student posiada podstawowe kompetencje w rozwiązywaniu zagadnień technicznych dotyczących wykorzystania polimerów inżynierskich i high-tech w inżynierii materiałów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Yiu-Wing Mai, Zhong-Zhen Yu, Polymer Nanocomposites, Woodhead Pub. Ltd, Cambridge, 2006
- Florjańczyk, Zbigniew Red. Penczek, Stanisław Red., Chemia polimerów : praca zbiorowa. T. 1,2, 3, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 1998
- Pielichowski, Jan; Puszyński, Andrzej, Chemia polimerów, Wydaw. Naukowo-Techniczne TEZA, 2004
Literatura dodatkowa
- Gupta R.K et al., Polymer Nanocomposites Handbook, CRC Press, NY, 2010