Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S1)

Sylabus przedmiotu Materiały zaawansowane - seminarium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Materiały zaawansowane - seminarium
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego. Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów.
C-3Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy.1
T-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów.2
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego z materiałów zaawansowanych. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej.2
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat2
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.2
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją na temat materialów zaawansowanych18
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach30
A-S-2Konsultacje z opiekunem20
A-S-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej40
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy inżynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w wykonaniu prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_1A_A09_U01
przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski)
IMiN_1A_U09C-1, C-3, C-2T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-4, T-S-7, T-S-5, T-S-6M-1, M-2S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_1A_A09_K01
analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych
IMiN_1A_K01C-2T-S-3M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_1A_A09_U01
przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski)
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta są w przedziale [60%, 65%] umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_1A_A09_K01
analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych
2,0
3,0Student mało aktywny; udział w dyskusji po wyznaczeniu przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura indywidualnie dobrana do tematyki pracy inżynierskiej, 2021
  2. Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy.1
T-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów.2
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego z materiałów zaawansowanych. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej.2
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat2
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.2
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją na temat materialów zaawansowanych18
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach30
A-S-2Konsultacje z opiekunem20
A-S-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej40
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_1A_A09_U01przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_1A_U09Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii w obszarze inżynierii materiałów i nanomateriałów oraz potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego. Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-3Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów.
Treści programoweT-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów.
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy.
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego z materiałów zaawansowanych. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej.
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją na temat materialów zaawansowanych
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunem pracy inżynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w wykonaniu prezentacji.
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta są w przedziale [60%, 65%] umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_1A_A09_K01analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_1A_K01Absolwent potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i odbierane treści
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów.
Treści programoweT-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności w wykonaniu prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student mało aktywny; udział w dyskusji po wyznaczeniu przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0