Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S1)
Sylabus przedmiotu Nanomateriały - seminarium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanomateriały - seminarium | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego. Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej. |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów. |
C-3 | Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. | 1 |
T-S-2 | Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników. | 3 |
T-S-3 | Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów. | 2 |
T-S-4 | Harmonogram realizacji zadania naukowego z nanomateriałów. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej. | 2 |
T-S-5 | Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat | 2 |
T-S-6 | Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia. | 2 |
T-S-7 | Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją na temat nanomaterialów | 18 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminariach | 30 |
A-S-2 | Konsultacje opiekunem | 20 |
A-S-3 | Przygotowanie prezentacji ultimedialnej | 40 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy inzynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji prezentacji mulitmedialnej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności w wykonaniu prezentacji |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przygotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_A09b_U01 przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski) | IMiN_1A_U09 | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-S-2, T-S-4, T-S-3, T-S-5, T-S-6, T-S-1, T-S-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_1A_A09b_K01 analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych | IMiN_1A_K01 | — | — | C-2 | T-S-3, T-S-6, T-S-5, T-S-2, T-S-7, T-S-1, T-S-4 | M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_A09b_U01 przygotowuje i prezentuje w formie prezentacji multimedialnej zagadnienia związane z realizacją pracy dyplomowej (przegląd literatury, opracowane wyniki badań, wnioski) | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta są w przedziale [60%, 65%] umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_1A_A09b_K01 analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej tematyki swojej i innych studentów prac dyplomowych | 2,0 | |
3,0 | Student mało aktywny; udział w dyskusji po wyznaczeniu przez prowadzącego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura indywidualnie dobrana do tematyki pracy inżynierksiej, 2021
- Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji, 2006