Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
Sylabus przedmiotu Materiały i nanomateriały w biologii i medycynie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Materiały i nanomateriały w biologii i medycynie | ||
Specjalność | Inżynieria materiałowa i nanotechnologia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza zdobyta na studiach I stopnia na kierunku "nanotechnologia" lub „technologia chemiczna” lub pokrewnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie podstaw wiedzy w zakresie stosowania nanotechnologii w biologii i medycynie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Nanomateriały biomimetyczne | 2 |
T-W-2 | Powłoki biokompatybilne. Bioluminescencja. Biosensory. Labs-on-a-chip | 2 |
T-W-3 | Bionanofiltry. Nanomebrany biologiczne | 2 |
T-W-4 | Nanomateriały stosowane w farmacji | 2 |
T-W-5 | Nanomateriały stosowane w diagnostyce medycznej | 2 |
T-W-6 | Nanomateriały stosowane w medycynie regeneracyjnej | 4 |
T-W-7 | Zastosowanie nanomateriałów w terapii celowanej | 3 |
T-W-8 | Zastosowanie nanomateriałów w sprzęcie medycznym | 2 |
T-W-9 | Zastosowanie nanomateriałów w kosmetyce | 2 |
T-W-10 | Zastosowanie nanomateriałów w bezpiecznych inteligentnych opakowaniach do żywności | 2 |
T-W-11 | Zastosowanie nanomateriałów w ochronie środowiska | 4 |
T-W-12 | Bionanourządzenia. Nanourządzenia zintegrowane ze strukturai biologicznymi. Biokomputery | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Egzamin | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 23 |
A-W-4 | Konsultacje | 6 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-07_W01 Opisuje zastosowania materiałów i nanomateriałów w biologii i medycynie | IMiN_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-11, T-W-12, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-8, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-07_U01 Pozyskuje, selekcjonuje i przedstawia informacje w zakresie stosowania nanotechnologii w biologii i medycynie | IMiN_2A_U03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-12, T-W-10, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-W-7, T-W-11, T-W-5, T-W-3, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D1-07_K01 Posiada zdolność samodzielnego uzupełniania wiedzy w zakresie stosowania nanotechnologii w biologii i medycynie | IMiN_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-11, T-W-2, T-W-12, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-10, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-07_W01 Opisuje zastosowania materiałów i nanomateriałów w biologii i medycynie | 2,0 | |
3,0 | Poprawne odpowiedzi w kolokwium zaliczeniowym w zakresie [55%, 60%] | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-07_U01 Pozyskuje, selekcjonuje i przedstawia informacje w zakresie stosowania nanotechnologii w biologii i medycynie | 2,0 | |
3,0 | Poprawne odpowiedzi w kolokwium zaliczeniowym w zakresie [55%, 60%] | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D1-07_K01 Posiada zdolność samodzielnego uzupełniania wiedzy w zakresie stosowania nanotechnologii w biologii i medycynie | 2,0 | |
3,0 | Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi w kolokwium zaliczeniowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Red. A. Mazurkiewicz, Nanonauki i nanotechnologie. Stan i perspektywy rozwoju., Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom, 2007