Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Computational Methods in MatSci: Data Science and Analysis:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computational Methods in MatSci: Data Science and Analysis | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No prerequisites |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining knowledge about analysis of large scientific datasets using a variety of software and analytical tools |
C-2 | Student is able to use software to characterize data taking into account e. g. statistics |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | A discovery oriented analysis of scientific datasets - 1st part | 5 |
T-L-2 | A discovery oriented analysis of scientific datasets - 2nd part | 5 |
T-L-3 | Exploring data technologies | 5 |
T-L-4 | Python environment for modelling – exercises | 5 |
T-L-5 | Modelling of ideal gases based on kinetic gas theory | 10 |
T-L-6 | Application of Statistica in technical calculation | 10 |
T-L-7 | Application of Matlab in technical calculation | 5 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Fundamental of digital data science and analysis | 5 |
T-W-2 | Data processing and visualisation | 5 |
T-W-3 | Python programming language for modelling purposes | 5 |
T-W-4 | Modelling phenomena on basis of kinetic gas theory | 5 |
T-W-5 | Statistical analysis of data science | 5 |
T-W-6 | Design of experiments (DOE) | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendind classes | 45 |
A-L-2 | Individual consultations | 6 |
A-L-3 | Preparing for tests | 9 |
A-L-4 | self-study of literature | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attending classes | 30 |
A-W-2 | Individual consultations | 6 |
A-W-3 | Preparing for tests | 24 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: passing test |
S-2 | Ocena formująca: activity evaluation |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C08a_W01 Knows the principles of analysis of large scientific datasets using a variety of software and analytical tools | MSE_1A_W05, MSE_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C08a_U01 Student is able to use software to characterize data taking into account e. g. statistics | MSE_1A_U05 | — | — | C-2 | T-L-5, T-L-6, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C08a_K01 Student is able to discuss programming problem in the team. | MSE_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-5, T-L-3, T-L-6, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-L-2, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C08a_W01 Knows the principles of analysis of large scientific datasets using a variety of software and analytical tools | 2,0 | |
3,0 | Student describes selected issues at a basic level (score => 50%) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C08a_U01 Student is able to use software to characterize data taking into account e. g. statistics | 2,0 | |
3,0 | Student solves selected issues at a basic level(score => 50%) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C08a_K01 Student is able to discuss programming problem in the team. | 2,0 | |
3,0 | Student solves selected issues at a basic level(score => 50%) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John M. Zelle, Python Programming: An Introduction to Computer Science, 2002
Literatura dodatkowa
- A.M. Starfield, K.A. Smith, and A.L. Bleloch, How to Model It: Problem Solving for the Computer Age, 1994