Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Computational Methods in MatSci: Simulation and Modeling:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computational Methods in MatSci: Simulation and Modeling | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No prerequisites |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student is able to describe assumptions of Langmuir isotherm |
C-2 | Student is able to describe elementary steps in gas-solid reaction |
C-3 | Student is able to model in Python fundamental physical-chemical phenomena |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Application of Matlab in technical calculation | 10 |
T-L-2 | Application of Statistics in technical calculation | 5 |
T-L-3 | Python environment for modelling – exercises | 5 |
T-L-4 | Modelling of gas adsorption on solids | 5 |
T-L-5 | Modelling of gas solid reaction | 5 |
T-L-6 | When is modeling usuful? - practice 1st part | 5 |
T-L-7 | When is modeling usuful? - practice 2st part | 5 |
T-L-8 | Computer-aided design in material science | 5 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Applications using solvers of differential equation, interpolation, smoothing | 5 |
T-W-2 | Various methods, optimization, solution of complex equation | 5 |
T-W-3 | Statistical analysis of data science | 5 |
T-W-4 | Design of experiments (DOE) | 5 |
T-W-5 | Modelling of gas adsorption on solids | 5 |
T-W-6 | Modelling of gas solid reaction | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory exercises | 45 |
A-L-2 | Solving programming problems | 40 |
A-L-3 | Consultations | 5 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | consultations | 6 |
A-W-3 | Literature studies | 14 |
A-W-4 | Problem solving | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C08b_W01 Student knows assumption of Langmuir ishothrm | MSE_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-5 | M-1 | S-1 |
MSE_1A_C08b_W02 Student knows elementary steps in gas-solid reaction | MSE_1A_W01 | — | — | C-2 | — | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C08b_U01 Student is able to model in python programming language the gas adsorption over the surface of solids | MSE_1A_U02 | — | — | C-3 | T-L-5, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C08b_K01 Student is able to discuss programming problem in the team. | MSE_1A_K03 | — | — | C-3 | T-L-4, T-L-5, T-L-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C08b_W01 Student knows assumption of Langmuir ishothrm | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe assumptions of Langmuir isotherm | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MSE_1A_C08b_W02 Student knows elementary steps in gas-solid reaction | 2,0 | |
3,0 | Student describes selected issues at a basic level(exam score => 50%) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C08b_U01 Student is able to model in python programming language the gas adsorption over the surface of solids | 2,0 | |
3,0 | Student is able to write a program in Python language modelling adsorption phenomenon | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C08b_K01 Student is able to discuss programming problem in the team. | 2,0 | |
3,0 | Student is able to explain the programming solution to the other members of the group | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John M. Zelle, Python Programming: An Introduction to Computer Science, 2002