Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Functional Properties of Materials:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Functional Properties of Materials | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basic course in mathematics, physics and chemistry at the elementary level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to gain the students' knowledge and skills in the understanding of properties of materials in terms of their functionality. The students will have competences of team work in the lab. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Current state of the art of Functional Materials - student's presentations | 10 |
T-A-2 | Band theory of semiconductors: Calculations of band gap energy | 4 |
T-A-3 | Calculations of the photocatalytic activity and quantum efficiency | 4 |
T-A-4 | Calculations of reaction rates and kinetics | 1 |
T-A-5 | Evaluation of polymer degradation and depolymerization | 3 |
T-A-6 | thermal degradation techniques for stability testing | 3 |
T-A-7 | Modelling of thermal degradation | 3 |
T-A-8 | participation in passing test | 2 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Adsorption and photocatalytic removal of air and water pollutants | 5 |
T-L-2 | Photoactive building materials for air purification | 5 |
T-L-3 | Plasticizing of biopolymers | 5 |
T-L-4 | Water soluble polymers for technical application | 5 |
T-L-5 | Synthesis of porous molecular structures with different porous distribution. | 5 |
T-L-6 | Adsorption properties of porous molecular structures with different porous distribution. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Fundamental Properties of Functional Materials: General Concepts | 4 |
T-W-2 | Processing technologies for Functional Materials | 4 |
T-W-3 | Future Trends in Functional Materials | 1 |
T-W-4 | Semiconductor-based materials and devices: Fundamentals and preparation | 2 |
T-W-5 | Properties and application of semiconductor materials and devices | 2 |
T-W-6 | Fundamentals of the photocatalytic activity: Mechanisms, concepts, general application | 2 |
T-W-7 | Photoactive materials: Preparation, properties and application | 3 |
T-W-8 | Biodegradable polymers and biopolymers – properties, isolation or preparation, application | 3 |
T-W-9 | Depolymerization, degradation and destruction; degradation types and properties changes, biodegradability testing methods | 3 |
T-W-10 | Additives affecting polymer stability (UV light, thermal, mechanical, processing) and functionality (rheology modifiers, surface active additives, adhesion promoters), stability testing, Polymers with improved resistance | 3 |
T-W-11 | Participation in the zero-term exam | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in recitations | 30 |
A-A-2 | preparing for tests | 13 |
A-A-3 | Self-study of the literature | 15 |
A-A-4 | Consultations | 2 |
60 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory exercises | 30 |
A-L-2 | preparation to laboratory exercises | 10 |
A-L-3 | preparation of reports | 10 |
A-L-4 | participating in tests | 10 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Individual literature studies | 13 |
A-W-3 | preparation for the exam | 15 |
A-W-4 | The exam | 1 |
A-W-5 | Consultations | 2 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures with presentation |
M-2 | subject discussion during lectures, auditorium excercises and laboratories |
M-3 | self studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
S-2 | Ocena formująca: written completion of exercises and laboratories |
S-3 | Ocena formująca: laboratory reports |
S-4 | Ocena formująca: student activity during auditory excercise |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C10_W01 knowledge of the understanding of properties of materials in terms of their functionality. | MSE_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-10, T-W-4, T-W-11, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-5, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C10_U01 the ability to characterize the properties of materials in terms of their functionality. | MSE_1A_U07 | — | — | C-1 | T-A-5, T-A-2, T-A-4, T-L-5, T-A-7, T-L-6, T-L-4, T-A-8, T-A-1, T-L-2, T-L-1, T-A-6, T-L-3, T-A-3 | M-3, M-2 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_C10_K01 Students is able to perform all task on time and cooperate and work in group. | MSE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-A-6, T-W-7, T-A-2, T-L-6, T-A-4, T-W-9, T-A-1, T-W-3, T-W-8, T-A-7, T-A-3, T-W-10, T-W-11, T-L-2, T-L-5, T-W-2, T-W-6, T-L-4, T-L-3, T-A-5, T-W-4, T-A-8, T-W-1, T-W-5, T-L-1 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C10_W01 knowledge of the understanding of properties of materials in terms of their functionality. | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C10_U01 the ability to characterize the properties of materials in terms of their functionality. | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_C10_K01 Students is able to perform all task on time and cooperate and work in group. | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Donald R. Askeland, Wendelin J. Wright, The Science and Engineering of Materials , Cengage Learning, 2017, ISBN-13: 978-1305076761
- Traugott Fischer, Materials Science for Engineering Students, Academic Press, 2008, ISBN-13: 978-0123735874
- Susan Trolier-McKinstry, Robert E. Newnham, Materials Engineering: Bonding, Structure, and Structure-Property Relationships, Cambridge University Press, 2017, ISBN-13: 978-1107103788